Mar 20, 2015

Supplemen untuk darah tinggi dan bagaimana atasi masalah darah tinggi tanpa ubat merbahaya

Assalamualaikum..salam jumaat penghulu segala hari..

Hari ini saya nak share sedikit mengenai supplemen darah tinggi ini. Minggu lepas saya baru dikejutkan berita kawan sekolah saya dahulu baru sahaja kehilangan suami tercinta di usia 35 tahun akibat tekanan darah tinggi yang mendadak dan terus memecahkan salur darah kepalanya.Allahuakbar..gerun saya mendengar dan saya sangat bersimpati pada kawan saya dan anak-anaknya yang masih kecil.





Bila di fikirkan mengenai darah tinggi ini memang sangat menakutkan kerana ia boleh jadi penyakit keturunan,penyakit senyap-senyap yang boleh membunuh sesiapa sahaja tanpa mengira umur.


Kali ini saya nak share 1 video menarik mengenai iaitu bagaimana encik  Fahmy dapat mengurangkan dan mengatasi penyakit darah tingginya tanpa ubat merbahaya lagi





Beliau sebelum ini mengalami masalah berat badan berlebihan,kolestrol tinggi dan ada tekanan darah tinggi. Beliau pernah 2 kali terbaring disebabkan sakit kepala terlampau dan tak mampu untuk bangun.Beliau sering mengadu pada isterinya sakit dada dan risau tekanan darah tingginya..Alhamdulillah beliau cepat bertindak dengan kurangkan stress,amalkan gaya hidup sihat,exercise dan pengambilan supplemen yang bersesuaian.


Kini encik Fahmi bebas daripada masalah kolestrol tinggi,tekanan darah kembali normal malah berat badannya juga telah turun sebanyak 13Kg.


Supplemen yang sesuai untuk tekanan darah tinggi dan kolestrol tinggi adalah:


1) Omega Guard

Omega membantu menurunkan tekanan darah tinggi,merendahkan paras kolestrol,meningkatkan fungsi jantung dan mengelakkan serangan stroke


2) Garlic Complex

Garlic membantu mengawal jangkitan, menurunkan tekanan darah,memelihara kesihatan selular dan menurunkan kadar kolestrol


3) Coq Health



Beberapa kajian klinikal yang melibatkan jumlah beberapa individu di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 – 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan . Dalam satu analisis, selepas membuat 12 kajian klinikal, penyelidik membuat kesimpulan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik sebanyak 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.


4) Vita C Plus 

Vitamin C juga sangat bagus untuk mengekalkan kesihatan baik di samping meningkatkan sistem imun badan.

5) Phytocol ST

Phytocol adalah suplemen khas untuk menurunkan kolestrol secara semulajadi.Ia kaya dengan fitosterol yang menyekat dan menghalang penyerapan kolestrol jahat dalam salur darah.

Nak tahu bagaimana phytocol dapat bantu turunkan paras kolestrol tinggi?? Jom baca di sini

6) B Complex

B Complex sangat penting untuk mengurangkan tekanan atau stress yang menjadi punca kepada masalah tekanan darah tinggi


Insyaallah jika di sertakan dengan senaman,gaya hidup sihat seperti Encik Fahmy di atas,masalah tekanan darah tinggi dapat di atasi dan seterusnya mengurangkan risiko penyakit merbahaya lain seperti sakit jantung,stroke dan lain-lain lagi.

Saya nasihati anda semua terutama anda yang sering stress,kerja menimbun-nimbun tak pernah habis sesekali cuba cek kadar kolestrol dan tekanan darah anda..


Jangan sampai rebah tiba-tiba dan terus masuk ke hospital dah terus kronik..Masa ni memang tak mampu nak buat apa-apa lagi.

Saya sendiri pun amalkan supplemen di atas di sebabkan saya ada keturunan darah tinggi ini belah arwah mak..Memang tak salah ibu mengandungkan..Namun,kita boleh mencari alternatif di celah kesibukan setiap hari dan cubalah amalkan pemakanan sihat dan bebas minyak dan garam tinggi.Insyaallah pasti sihat dan bebas penyakit.

Saya amalkan setiap hari makan Omega,Garlic,Vitamin C dan Phytocol sekiranya makan makanan berat atau berminyak..Alhamdulillah kini saya bebas masalah darah tinggi selepas bersalin..Saya ada ceritakan kisah ini di sini dan kini saya tidak perlu lagi mengambil sebarang ubat merbahaya,,



Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan set darah tinggi ini bolehlah hubungi saya untuk konsultasi dan order.


SMS/WHATSAPP 016 358 9018
Fb page: Impianz Shoppe
COD area: KAJANG,BANGI,CYBERJAYA
POS LAJU SELURUH MALAYSIA


No comments:

Post a Comment