Mar 11, 2015

kurus selepas bersalin sehingga turun 20KG??

Masalah bagi ibu-ibu selepas bersalin adalah untuk mengembalikan semula berat badan asal atau lebih kurus.Ramai ibu yang mengeluh akibat daripada kenaikan berat badan selepas bersalin. Mana taknya selera makan bertambah-tambah..Lagi-lagi jika bayi kerap menyusu cepat sahaja si ibu merasa lapar.Impian kurus selepas bersalin sangat di harapkan menjadi kenyataan.



Jom tengok dahulu video di bawah ini bagaimana Puan Salwa dapat turunkan 20KG selepas beliau bersalin.




Tips dari Puan Salwa sangat bermanfaat untuk di practise oleh ibu-ibu menyusu bayi terutamanya.Sekiranya ibu menyusu bayi,ia adalah bonus kerana menyusukan bayi dapat menurunkan berat badan ibu. Puan Salwa juga mengamalkan pemakanan seimbang di mana beliau menjaga pengambilan kalori setiap hari, Pastikan jumlah kalori yang masuk tidak lebih dari yang di sarankan.

Paling penting pengambilan nutrisi yang mengcukupi dapat memastikan ibu sentiasa sihat sekaligus tidak mengambil makanan merapu yang boleh menyebabkan kenaikan berat badan secara senyap. Kadang-kadang ibu hanya merasa hausnya sebenarnya tetapi ibu mudah mengambil jalan ringkas dengan mengunyah makanan seperti kerepek,keropok dan lain-lain.

Pengambilan air kosong atau air masak sebanyak 3 liter sehari sangat penting..Ini saya sendiri amalkan semasa menyusu bayi.Selain daripada susu mencurah-curah malah terasa kulit makin lembab dan sihat.


Tips untuk kurus selepas bersalin

Fasha Sandha dah kurus selepas bersalin


Beberapa tips untuk ibu kuruskan badan selepas bersalin:


  1. Banyakkan minum air kosong sekurang-kurangnya 3 liter setiap hari
  2. Kurangkan makanan bergoreng,makanan segera,kek dan minuman bergas yang mana mempunyai kandungan lemak dan gula yang tinggi yang juga mengundang diabetes dan darah tinggi
  3. Kawal saiz makanan yang diambil.Pastikan tidak melebihi kalori yang dibenarkan.Ibu menyusu memerlukan sekitar 300-500 kalori setiap hari
  4. Ambil makanan dalam kuantiti saiz kecil tapi lebih kerap
  5. Banyakkan pengambilan buah-buahan serat air bagi menggantikan perasaan ingin mengunyah
  6. Senaman yang bersesuaian selepas bersalin sangat penting bagi penurunan dengan cepat
  7. Pengambilan diet seimbang yang cukup zat mengelakkan dari perasaan sering lapar
  8. Jangan sesekali SKIP SARAPAN pagi..ini sangat penting untuk mengelakkan ibu mengambil makanan lebih banyak semasa lunch
  9. Pengambilan supplemen set kurus yang selamat untuk ibu dan bayi

Tidak ada jalan singkat untuk kurus ya.Saya nasihatkan ibu-ibu menyusu terutamanya elakkan pengambilan pil-pil kurus yang tidak di iktiraf oleh KKM.Ia sangat merbahaya!!

Pastikan jika anda mengambil SUPPLEMEN,jangan lupa tips no 1 ya..Ini sangat penting untuk membantu serapan zat nutrien dalam badan 

Saya doakan ibu-ibu semua yang ingin kurus selepas bersalin berjaya mecapai impian yang di inginkan. Jangan lupa amalkan tips-tips saya berikan di atas ya. 

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui SET KURUS SHAKLEE, boleh hubungi saya seperti berikut untuk konsultasi dan order:














No comments:

Post a Comment