Jun 1, 2014

PHYTOCOL-ST-SHAKLEE MEMBANTU MENURUNKAN KOLESTROL JAHAT

Pemakanan yang tidak seimbang,makanan yang berlemak dan berminyak merupakan faktor utama peningkatan kolestrol dalam badan.Selain itu,kurang exercise dan fakotr merokok juga merupakan seseorang dapat kolestrol tinggi.



Kolestrol tinggi

Kolestrol tinggi boleh mengakibatkan salur darah tersumbat sekaligus menyebabkan risiko kepada penyakit jantung.Di anggarkan sebanyak 40,000 kes baru setiap hari bagi 28 juta penduduk dan kematian akibat penyakit ini.




Menurut pakar Perunding Kardiologi Pusat Perubatan Tropicana, Dr Haizal Haron Kamar berkata, golongan wanita tidak terkecuali mendapat penyakit jantung, tetapi hanya lambat berbanding lelaki.

“Risiko wanita mendapat sakit jantung lebih rendah berbanding lelaki. Ini disebabkan wanita dilindungi estrogen tinggi ketika masih subur berupaya mengelakkan mereka diserang penyakit itu.


Kolestrol tinggi


Selain daripada serangan sakit jantung,kolestrol tinggi juga boleh menyebabkan masalah angin ahmar,stroke,penyakit hati,darah tinggi dan ketidaksuburan.


Kesan kolestrol tinggi



Kesan kolestrol tinggi

Berikut merupakan penyumbang utama kepada kolestrol tinggi: 


Faktor-faktor kolestrol tinggi


Untuk pengetahuan anda,Persatuan Jantung Amerika mencadangkan pengambilan kolestrol daripada pemakanan tidak lebih daripada 300 mg sehari bagi individu normal.Manakala bagi yang telah menghidap sakit jantung,pesakit ini perlu mengambil kurang dari 200mg sehari.



Cadangan pengambilan kolestrol

Jom kita semak jumlah kalori yang terdapat dalam makanan yang biasa kita makan setiap hari..









Lebih tak dari jumlah yang di sarankan?

saya pasti ramai dari kita tidak tahu jumlah pengambilan kolestrol ini setiap hari.Malah saya rasa hampir kebanyakan kita telah mengambil melebihi had yang dibenarkan.


Phytocol-ST untuk menghalang kolestrol termendap

Hari ini saya nak share mengenai 1 produk baru yang bakal di lancarkan pada awal June ni iaitu Phytocol-ST yang boleh menhalang kolestrol termendap dalam badan.


Dalam Phytocol-ST ini terdapat Fitosterol yang boleh menghalang penyerapan kolestrol dalam darah,serta dapat membantu menurunkan paras kolestrol LDL.














Phytocol-ST ini diperbuat daripada ramuan semulajadi yang bebas dari bahan kimia,penggunaan racun,perisa @ pewarna.


Phytocol-ST shaklee menurunkan kolestrol LDL


Phytocol-ST shaklee menurunkan kolestrol LDL

Untuk mendapat filosterol secukupnya setiap hari,anda perlu mengambil makanan-makanan berikut sebegitu banyak jumlahnya..Erk..mana mampu kan?


Kandungan Phytocol-ST shaklee


Jadi untuk memudahkan anda,Shaklee telah membantu menghasilkan supplemen yang begitu hebat iaitu Phytocol -ST untuk membantu tubuh anda lebih sihat sekaligus menghalang serapan kolestrol jahat dalam darah.

Walaubagaimanapun,Awas ini bukan bermakna anda boleh makan sesuka hati ye.Anda masih perlu jaga pemakanan seharian anda.Kira pengambilan kalori yang diperlukan badan,jaga pemakanan,exercise secukupnya.





Testimoni pengguna Phytocol


Jika anda berminat untuk mendapatkan Phytocol -ST ini boleh hubungi saya untuk order dan konsultasi cara makan @ boleh buat sendiri pembelian online menggunakan kad kredit/debit anda di sini:

Pembelian PHYTOCOL-ST


Insyaallah semoga ia membantu anda lebih sihat dan jauhi dari penyakit-penyakit kronik.Ameen

hubungi saya seperti berikut:



No comments:

Post a Comment