Jul 16, 2019

Bicara Hati Asmaul Husna untuk Pesakit Demam Denggi

Demam denggi kembali menular sekarang ni. 




Perkongsian baik oleh Pn Rosmawati (FB Rosmawati Mohamad) mengenai bicara hati untuk pesakit demam denggi

Allahumma Ya Rohman Ya Muhyi Ya Mumit, Engkau maha menghidupkan dan mematikan, sesungguhnya kuman denggi ini dihidupkan olehMu sebagai ujian keimanan kami dan penyucian roh kami, kami terima dan redha atas penyucianMu ini dan kami mohon ya Mumit agar dimatikan kuman-kuman ini.
Ya Rohman Ya Zohir, Engkaulah jualah yang mengzahirkan kuman ini, dan hanya Engkau yang mampu menghilangkannya.
Ya Rohman Ya Aziz Ya Qowiy Ya Matin Ya Kareem kurniakan kekuatan pada jiwa dan jasad kami untuk mengharungi ujianMu ini.
Ya Rohman Ya Affuw Ya Ghaffar Ya Tawwab, maafkan kami, ampuni dosa-dosa kami dan terimalah taubat kami wahai Tuhan yang menerima taubat Ya Rohman Ya Tawwab Ya Wadud. Kami sesungguhnya benar-benar datang bertaubat kepadaMu dan berazam untuk menjalankan suruhanMu dengan mengerjakan solat, zikir, bacaan quran dan amal ibadah, dan kami berazam untuk tidak lalai lagi dalam hidup ini.
Kami mengakui sesungguhnya Engkau Ya Kareem sedang menunjukkan kami tentang kehebatan dan kekuasaanMu melalui nyamuk ini. Engkau mampu mencipta kuman yang boleh menyebabkan tubuh badan kami lemah dan membunuh kami. Begitulah kami ini amat lemah dan kerdil.
Demam denggi ini tidak ada jalan untuk menyembuhkannya, tetapi Engkau cipta situasi ini agar kami datang menyembah dan memohon pertolonganMu.
Benarlah kami hanya milikMu Ya Malik, nyamuk juga milikMu Ya Malik, penyakit demam denggi milikMu Ya Malik. Kami datang berserah diri kepadaMu.

Pemakanan baik untuk pesakit demam denggi boleh klik di sini

2 comments: