Sep 7, 2016

Cara Hilangkan Jerawat dengan Vitamin Semulajadi

Kulit berjerawat biasa terjadi bermula daripada usia remaja sehinggalah dewasa. Masalah kulit ini boleh di selesaikan dengan merawat puncanya.





Kini terdapat lambakan produk untuk hilangkan jerawat. Pelbagai jenis krim anti kulat ,anti jerawat di pasaran. Namun hati-hati ya. Jangan pula sampai tersalah pilih produk, boleh menyebabkan kulit muka akan jadi semakin teruk.

Hati-hati dengan penggunaan krim yang mengandungi agen pemutih berbahaya seperti  merkuri ,hidroquinone dan pelbagai lagi. Boleh semak senarai di sini samada produk anda gunakan selamat dan berdaftar dengan KKM atau tidak.


Kulit berjerawat boleh disebabkan pelbagai faktor, antaranya

  • salah menggunakan produk skincare
  • Masalah resdung yang teruk
  • Kurang pengambilan air kosong
  • Masalah hormon
  • Banyak pengambilan makanan berlemak dan berminyak
  • Kurang mencuci muka
  • Kehamilan
  • Persekitaran , habuk yang tidak bersih

Masalah jerawat ketika hamil kebiasaanya disebabkan oleh perubahan hormon. Ketika ini ibu perlu banyak bersabar. Kekadang jerawat sangat subur di belakang badan dan kulit wajah. Amalkan minum air kosong yang cukup,dan  kurangkan pengambilan makanan berminyak.Insyaallah selepas bersalin nanti masalah kulit ini akan hilang dengan sendiri.


Bagi yang mempunyai masalah berjerawat bukan di sebabkan kehamilan sangat penting untuk merawat dari dalam. Pemakanan yang baik seperti pengambilan protein yang mengcukupi bantu membina sel-sel kulit baru yang lebih baik menggantikan sel-sel yang telah rosak. Air kosong juga sangat penting untuk bantu buangkan lebihan toksik daripada badan. Sesekali boleh ambil air kelapa untuk detoks.


Ok sebelum tu, jom tengok dulu video ni. 

Kisah Cik Farizan yang mempunyai masalah jerawat kronik selama 7 tahun di sebabkan salah menggunakan produk kosmetik yang mempunyai bahan kimia. Macam-macam cara beliau buat untuk atasinya. Haa bagaimana akhirnya beliau dapat atasi masalah jerawat kronik ni sampai muka beliau sekarang dah licin,cantik dan gebu.






Selain mencuci muka dengan pencuci muka yang betul, pengambilan suplemen atau vitamin juga sangat penting untuk mengatasi masalah kulit berjerawat dan bermasalah ini.


Cara Menghilangkan Jerawat dengan Suplemen Semulajadi

Antara vitamin atau suplemen yang baik di ambil untuk kulit berjerawat dan bermasalah adalah seperti berikut:

- Vitamin C
- ESP
- Vitalea
- B Complex

Kesemua ni sangat penting untuk mendapatkan kulit yang sihat. Ini adalah set asas kulit dan tambahan yang lain adalah seperti berikut:

Alfafa Complex ( boleh di ambil sekiranya anda sanggup minum air kosong lebih) - sebagai detoks
Garlic Complex - antibakteria DAN antibiotik semulajadi 
Zinc Complex - membantu mengecutkan jerawat
GLA Complex  - mengawal keseimbangan hormon badan


Kesemua suplemen ini boleh di ambil mengikut jadual makan di tetapkan. Namun sangat-sangat penting untuk anda yang mempunyai kulit berjerawat dan masalah kulit ni mengambil air kosong dengan cukup.


Berat 25 KG = 1 liter air

Jadi anda boleh kira sendiri berapa banyak jumlah air diperlukan setiap hari. Paling senang isi siap-siap air dalam 1 botol ( 1 liter). Cuba habiskan setiap separuh hari. Insyaallah anda akan kalih dan biasa selepas konsisten.


Cara hilangkan jerawat secara semulajadi









Vitamin C,vitamin E dan ESP antara pilihan ramai pengguna yang alami kulit berjerawat dan berparut ni. 

Penting untuk kita baiki dalaman badan kita, 

- ESP bantu rawat sel-sel rosak dan gantikan dengan sel-sel baru supaya tidak berulang masalah sama dalam tempoh lama.

- Vitamin C bertindak sebagai kolagen , membantu mengecutkan jerawat , mencerahkan kulit

- Vitamin E bantu pudarkan parut jerawat dan sebagai antioksidan membantu menentang radikal bebas yang juga boleh menyebabkan kerosakan sel dan kulit.


Bulan september ini ada berita gembira untuk peminat protein ESP dan Vitamin C kerana ada promosi hebat yang boleh anda grab! 


Promosi ESP & Vitamin C :  Beli 6 Percuma 1 @ beli 2 less 5%


Untuk dapatkan promosi ini, anda boleh buat pembelian sendiri di SINI dan hubungi saya untuk panduan cara makan atau boleh contact saya seperti berikut:




No comments:

Post a Comment