Sep 19, 2016

9 Tips Perlu Anda Buat jika Usahakan Business Online

Tips business online
================


Dunia internet tanpa sempadan hari ini memberi kelebihan kepada semua peniaga di atas talian online untuk mencari rezeki. Alhamdulillah, peluang cerah bagi yang berbusiness melalui cara ini. Namun ada beberapa tips yang baik dan perlu di lakukan untuk anda yang berbusiness di alam maya ini.







Saya kongsikan beberapa tips yang di ambil daripada pembacaan di beberapa group business dan daripada master shaklee sendiri.


1. Konsisten lakukan sharing
Sharing 9x sehari di semua medium online yang ada..boleh pilih IG,Blog,Fb personal,Fb page dan pelbagai lagi..jangan sekali 2 buat dah malas..konsisten sangat penting sebab kita tak tahu rezeki mana Allah nak bukakan pintu hati customer..

Kelebihan sharing di IG boleh link sekali ke Fb page or Fb personal..so dah jimat masa.

2. Menulis entry blog/website


Kelebihan berada di zaman 'google' sekarang ni memudahkan customer untuk hubungi kita bila-bila masa dari mana sahaja. Boleh tulis 1 entry setiap hari jika mampu..Tulis daripada hati,sharing yang bermanfaat..insyaallah moga-moga menjadi 'saham' juga untuk kita di sana nanti.

3. Tambah 5 orang kenalan baru setiap hari.boleh join kenalan ni daripada group-group muka buku yang ada seperti kelab ibu hamil,kelab ibu Menyusu dll.

4. Manfaatkan application yang ada yang boleh mudahkan urusan kita..ada orang jadual dia sangat ketat.Nak meeting,nak siapkan kerja opis,kerja rumah,anak2 lagi..so boleh guna buffer /hootsuite untuk post sharing..kita tahu level diri kita di tahap mana..so jika perlukan application ni,just install dan guna.

5. Blogwalking dan rajin-rajinlah comment post orang lain supaya orang lain juga kenali kita.

6. Follow upline dan orang sekeliling kita yang dah berjaya..insyaallah duplicate tindakan orang berjaya,kita pun boleh berjaya.

7. Sentiasa bersama orang2 bermotivasi,positif dan orang yang baik-baik.

8. Jauhi daripada post sharing yang negatif,menjatuhkan maruah orang lain,condemn business orang lain dan sebagainya.


9. Istiqamah dan konsisten buat marketing, membaca buku,sharing setiap hari,

Insyaallah moga usaha yang konsisten bantu kita berjaya dalam business online ni.

Bagi yang Berminat untuk business online bersama saya,jom join bersama team shaklee saya.. Business Shaklee boleh di jalankan secara partime atau fulltime. 


Setiap orang ada peluang yang sama rata, Rajin,komited, bersungguh-sungguh dan berdikari insyaallah pasti berjaya.

Man jadda wa jadda

016 358 9018
FB page : Impianz Shoppe



No comments:

Post a Comment