Feb 13, 2015

Sembelit ketika berpantang: Cara mengatasinya sebelum menjadi buasir

Sembelit ketika berpantang sangat menyakitkan apatah lagi dengan keadaan ibu yang masih lemah dan kehilangan banyak darah dan luka episotomi lagi menyulitkan keadaaan.Ia biasa berlaku kepada ramai ibu berpantang dan kekadang menyebabkan fobia untuk membuang kerana kesulitan tersebut.

Saya masih teringat pengalaman semasa berpantang anak pertama dahulu.Al maklum tiada pengalamankan..makan pun sikit-sikit je kerana serik untuk membuang sebab sembelit teruk.Dengan keadaan luka dan berjahit yang begitu banyak juga waktu itu menyebabkan hampir seminggu baru dapat membuang.Itupun terasa seksa sangat dan keadaan berterusan sehingga anak kedua dan ketiga.Hari ketiga atau keempat barulah boleh membuang.Oh seksa sungguh!


Tapi ketika berpantang anak keempat saya dapat tahu Ostematrix dapat membantu pelawasan dan mengelakkan sembelit.Ostematrix ini juga ada dalam set bersalin dan set penyusuan. Awal-awal lagi,saya dah selitkan sekali vitamin ni dalam beg semasa bawa ke hospital.Alhamdulillah,selepas je bersalin pukul 1 pagi dan dimasukkan wad biasa sejam kemudian,saya telan 4 biji sebelum tidur.Keesokkannya mudah sungguh membuang walau takut-takut juga dengan luka di faraj.Alhamdulillah takde berpeluh-peluh lagi ketika membuang:-) Rasa lega sungguh..


sembelit semasa berpantang














Pengalaman menarik Puan Khadeejah yang sebelum ni serik nak bersalin lagi sebab masalah sembelit inilah..Tapi kini beliau tidak takut lagi sebab dah jumpa penawarnya




Haa bagi ibu-ibu alami masalah sembelit ini,saya sangat sarankan anda mengambil ostematrix ni..Bukan sahaja bagus untuk melawaskan malah dapat bantu bekalkan keperluan kalsium ( jika tidak minum susu),elakkan cramp,lenguh-lenguh dan sakit pinggang.

Ibu hamil,warga emas atau sesiapa sahaja alami masalah ini,jangan takut-takut untuk mencuba Ostematrix ohsem ni tau..

Ostematrix ini bukan sahaja mengandungi kalsium malah lengkap dengan magnesium,vitamin D,boron dan mineral lain untuk pastikan ia menyerap sebaiknya dalam badan kita.

Harga 1 botol hanyalah RM61 sahaja dan mengandungi 120 biji..Mampu kan??


Bulan Febuari ini juga ada promosi istimewa Beli 6 botol percuma 1 botol lagi..Wow!!

Jom ibu-ibu,jangan biarkan kesakitan anda tak tertanggung lagi sehingga jadi buasir lagi parah!

Dapatkan hanya RM61 sahaja sebelum dikenakan GST mac nanti tau!!


Sekiranya anda ingin mendapat penjimatan harga sehingga 20% ke atas semua produk shaklee, jom join keahlian shaklee.Hanya serendah RM65 sahaja seumur hidup!!




OSTEMATRIX BEBAS PEWARNA,PERISA @ PENGAWET
SELAMAT UNTUK IBU HAMIL,BERPANTANG DAN MENYUSU




Hubungi saya (sms/whatsapp) untuk pembelian atau register keahlian di 016 358 9018 atau boleh buat pembelian sendiri menggunakan kad debit/kad kredit anda. Boleh click link di bawah

PEMBELIAN OSTEMATRIX


Hubungi saya seperti berikut untuk konsultasi cara makan dan lain-lain pertanyaan.


SMS/WHATSAPP: 016 358 9018 (SUE)
FB PAGE: IMPIANZ SHOPPE
EMAIL: sufiyah44@gmail.com
COD area: Bangi/Kajang/UPM/Uniten/UKM/Putrajaya/Cyberjaya
POS LAJU/GDEX SELURUH MALAYSIA







No comments:

Post a Comment