Feb 4, 2015

Promosi Shaklee Menawan Hati untuk Kesihatan Sendi dan Keseluruhan badan

Assalamualaikum semua..

Alhamdulillah 4 hari sudah kita di bulan Febuari. Hari ini sue nak share sedikit mengenai promosi bulanan yang shaklee tawarkan setiap bulan.Bulan ni sangat istimewa kerana Promosi Shaklee sungguh meriah.Ada 4 produk yang sangat-sangat bagus untuk kesihatan diri dan keluarga.Jarang-jarang shaklee offer banyak macamni so memang banyak dapat peluang untuk grab supaya pocket pun lebih jimatkan:-)




Promosi Febuari 2015


Kenapa Mengambil Shaklee?


Sebelum tu sue nak remind yang shaklee ni makanan tambahan bukan ubat.Ramai juga customer sue bertanya ubat ni ok tak.sesuai tak..Ok ,rasanya kebanyakan dah tahu produk shaklee ni semuanya dari bahan semulajadi.

BEBAS BAHAN PEWARNA,PERISA @ BAHAN PENGAWET

Beribu-ribu kajian dan journal juga di jalankan oleh pakar-pakar nutrisi shaklee demi memastikan produk-produk yang di hasilkan terjamin dan berkualiti.

Malah ia mesra alam,semulajadi dan selamat untuk ibu-ibu hamil dan menyusu.


Kenapa Perlu Mengambil Makanan Tambahan?

Rasanya ramai yang mengambil makanan tambahan untuk melengkapkan nutrisi yang tidak cukup dalam badan kita.Setiap hari tak dapat nak cukupkan keperluan pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan,zat protein dan lain-lain supaya badan sentiasa sihatkan??

Lagilah dengan persekitaran yang tidak sihat,pencemaran ozon,makanan pun dah banyak pengawet untuk tahan lama menyebabkan keperluan zat nutrisi perlu di isi oleh makanan tambahan ini.Ada yang cakap saya dah makan banyak buah,protein,sayur setiap hari.Ok, tapi berapa banyak yang boleh kita ambil setiap hari?

Ibu-ibu hamil dan ibu menyusu pun sangat memerlukan zat-zat nutrisi dan makanan tambahan ini membantu mereka supaya ibu dan bayi sentiasa dalam keadaan sihat.

Paling penting jika anda mengambil apa jua makanan tambahan,jangan lupa ambil air kosong secukupnya demi memastikan penyerapan baik dalam badan.


Manfaat dan Kebaikan Setiap Vitamin:

Ok,hari ini sue share manfaat setiap produk promosi ini.


1) Advance Joint Health Tablet ( AJHT)


Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi-sendi.

ubat sakit sendi


Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unik Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.



Manfaat Shaklee Advanced Joint Health ini ialah dalam  3 cara iaitu:
  • Menyokong keselesaan sendi (Ekstrak Boswellia) dengan menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayuveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya,. bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.

  • Bertindak sebagai kusyen ( (Ekstrak jagung) membantu mengekalkan tulang rawan. Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina ialah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Ia juga ditemui dalam tendon dan ligamen.

  • Memelihara tisu penyambung yang sihat (zink, tembaga, mangan dan vitamin C). Sebagai nutrien pentinng dalam kesihatan sendi, zink, tembaga, mangan  dan vitamin C membekal sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.











Keistimewaan Advance Joint Heatlh Tablet:


1) Bebas Kondroitin
  • TIDAK MENGANDUNGI  kondroitin sulfat sebab ia tidak diserap dengan baik bila diambil secara oral
  • Kajian terkini menunjukkan kondroitin sulfat mengganggu penyerapan glukosamina yang biasanya senang diserap
2) Bebas Dadah Terlarang seperti Steroid
  • Sentiasa selamat, semulajadi dan berkesan
  • Bebas dari sebarang unsur dadah seperti steroid
  • Sijil Kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia

2) Ostematrix

OsteMatrix membekalkan nutrien harian, termasuk kalsium yang penting dalam pembentukan dan pertumbuhan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral iaitu zink, kuprum dan mangan untuk mengekalkan kelancaran fungsi tubuh. Ditampilkan dalam bentuk kaplet kecil bersalut yang mudah ditelan.





Keistimewaan Pil kalsium Ostematrix:

  • Ostematrix Shaklee adalah Halal!
  • Kandungan kalsiumnya paling premium dan kadar penyerapannya adalah 99% 
  • 100% semulajadi
  • Penuh dengan garam mineral semulajadi dari Laut Mati
  • Bukan sekadar mengandungi kalsium, malah Ostematrix Shaklee mengandungi magnesium, fosforus, Vitamin D, Zink, Kuprum,
  • Manganes dan Boron.
  • Kesemua mineral ini membantu pembinaan jisim tulang
  • Terbukti secara ujian klinikal dan penyelidikan



Haa..ni sharing dari Pn Liza yang sering lenguh-lenguh dan pernah alami sakit sendi.Beliau mencuba set ini dan alhamdulillah kini bebas dari masalah sendi malah boleh turut serta ikut suaminya marathon di hujung minggu




3) Vitalea 

Merupakan multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya dikenali sebagai “Vitaliza-Mineral” dan disingkatkan sebutan kepada “Vita-min”, dan perkataan vitamin yang disebut kini asalnya dari Shaklee. Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. 

Setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.
Vitamin Yang Terkandung dalam Vita-Lea Shaklee : 


  • Biotin – Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak 
  • Vitamin D – Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat 
  • Beta Karotena – Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi 
  • Vitamin E – Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi 
  • Kalsium – Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot 
  • Boron – Membantu dalam metabolisma
  • Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang
  • Magnasium – Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah normal dan denyutan jantung  


Kebaikan Vitalea:







4) Vitalea for Kids

Vitalea for kids ni adalah multivitamin istimewa untuk kanak-kanak supaya membesar dengan sihat dan cergas.


Bagi anak-anak yang susah makan,kurang berat badan dan sedang belajar elok sangat makan vitalea ini. Ia mengandungi 19 vitamin dan mineral penting untuk tumbesaran.

Kebaikan Vitalea Kids:


  1. Melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan yang tidak dapat dipenuhi dari pemakanan seharian.
  2. Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh
  3. Menyokong jangka hayat hati,usus dan mata
  4. Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi
  5. Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas
  6. Melindungi kesihatan jantung ,otot dan fungsi saraf
  7. Meningkatkan kesihatan paru-paru ,kolon dan prostat
  8. Menyokong pembinaan tulang yang kuat dan kesihatan tulang
  9. Membekalkan makanan kepada sel badan untuk tubuh yang lebih sihat
  10. Membantu memulihkan selera makan dan melancarkan proses pencernaan
  11. Membantu meningkatkan kecerdasan minda
  12. Membantu seimbangkan hormon dan bahan kimia dalam badan
  13. Membantu penyerapan zat dari makanan


Saya dah berikan Vita-Lea for Children ni untuk anak-anak saya.Amazing,alhamdulillah selera makan mereka sangat meningkat malahan sehingga bertambah-tambah. Selsema pun cepat kering..


Tidak ternilai kesihatan diri dan keluarga buat kita semua. Ada yang menghabiskan ribuan ringgit bila dah sakit.Sebab tu kesihatan amat bernilai dan perlu di jaga sebaiknya ketika masih sihat.

Bagi anda yang berminat untuk dapatkan set vitamin di atas bolehlah hubungi sue.Terdapat tawaran istimewa untuk harga lebih jimat sekiranya anda membeli vitamin-vitamin ini pada bulan ini.


Sebarang pertanyaan dan pesanan bolehlah hubungi sue seperti berikut:




No comments:

Post a Comment