Jun 29, 2014

Menu bersahur ringkas dan bertenaga sepanjang berpuasa

Syukur Alhamdulillah,kita dipertemukan lagi dengan Ramadhan kali ini..Salam Ramadhan ya kareem buat semua umat islam..Semoga Ramadhan kali ini lebih berkualiti dan lebih hebat berbanding Ramadhan yang lalu..

Alhamdulillah pagi ini,saya bersahur dengan suami dan anak-anak berusia 7 tahun dan 5 tahun.Semalam saya dah bagitahu pada anak-anak untuk bangu sahur,so mudah bila kejutkan mereka pagi ini.Alhamdulillah..

Untuk sahur ini,saya sediakan menu set bertenaga mighty 3 gem untuk keluarga.

ESP untuk suami,saya sendiri saya bancuh ESP+ performance drink dan untuk anak-anak saya bancuh mealshake+vico.

Kenapa pengambilan prorein penting ketika berpuasa?

ESP adalah protein non-gmo yang amat penting untuk memberi tenaga dan juga memberi kenyang lebih lama.Pengambilan protein amat di sarankan ketika berpuasa berbanding karbohidrat yang tinggi kerana ia lebih mengenyangkan,mengurangkan masalah mengantuk dan keletihan.

Protein ESP


Mealshake perisa Vanilla amat enak untuk sarapan anak-anak memandangkan ia multivitamin yang lengkap dan kaya dengan kandungan mineral dan vitamin..

Mealshake Shaklee


Di sebabkan saya menyusu baby hannah,saya add on Performance drink untuk mengelakkan badan saya kekeringan akibat tidak cukup air dan kekeringan musim panas ni.Alhamdulillah,saat ini dah tengahari,saya masih kuat dan rasa tidak lapar walau baby hannah dah menyusu 4x sepanjang pagi tadi.

performance drink shaklee


Jom meriahkan ramadhan kali ini dengan set Mighty Ramadhan.Saya amat sarankan kepada ibu hamil,ibu menyusu dan anak-anak yang belajar berpuasa.

Pengalaman sendiri

Saya mula rasai perbezaan dengan set Ramadhan (ESP+ performance drink) bermula ramadhan tahun lepas.Tahun lepas,cabaran saya mengandung dan menyusu anak bujang.ALhamdulillah,Allah izinkan saya berpuasa penuh dan dapat menyusu + kumpul stok susu 12-150z seperti biasa setiap hari..

Alhamdulillah,semua dengan izinNya..dan insyallah moga tahun ini saya dapat meneruskan puasa dnegan semangat dan moga semunaya dipermudahkan.

Ramai juga ibu-ibu hamil dan menyusu telah mencuba set ini dan berpuasa hati..Anda boleh baca testimoni mereka di sini: Testimoni Set Cergas dan Bertenaga Ramadhan

jika anda ingin mencuba set Ramadhan ini,jangan lupa hubungi saya untuk order dan konsultasi!

Salam ceria Ramadhan:=)





No comments:

Post a Comment