May 5, 2015

Promosi Shaklee:Buang Kolestrol jahat dari badan dengan Set Kolestrol Terbaik ini!!

Assalamualaikum..

Welcome Mei..Cepatnya masa berlalu..dah nak masuk separuh tahun 2015 dah..

Alhamdulillah syukur nikmat Allah berikan setiap hari..

Seperti biasa,shaklee menawarkan promosi hebat setiap bulan dan mempunyai promosi khas berlainan bagi produk terpilih.

Bulan Mei ini bulan sesuai untuk nyahkan dan buang semua kolestrol jahat dan lemak-lemak terkumpul dalam badan tu..Tak lama lagi Ramadhan pun bakal menjelma kan..elok sangat kita buang dahulu semua lemak dan kolestrol dan menyambut Ramadhan nanti dengan ceria dan cergas..Senang sikit mahu beribadahkan..

Jom kita lihat dahulu apakah tanda-tanda anda mempunyai kolestrol tinggi dan bagaimana untuk atasinya:

Tanda-tanda kolestrol tinggi:
  • Sendi sering sakit
  • Selalu Migrain 
  • sakit belakang leher
  • bengkak kaki
  • keluar tanda biji kolestrol sekitar mata,lengan dan bahu

Namun tanda-tanda ini tidak jelas dan sebaik-baiknya jika anda sering mengalami simptom dan tanda-tanda ini,segeralah berjumpa dengan doktor.Ini kerana bahaya kolestrol tinggi boleh menyebabkan risiko stroke dan sakit jantung dan paling merbahaya boleh menyebabkan kematian mengejut.


Penyebab dan Punca Kolestrol Tinggi:


1. Makanan
Terutama makanan yang terlalu banyak lemak. Seperti lemak yang didapati daripada haiwan seperti daging lembu, susu, telur, mentega dan keju.

Selain itu, makanan yang mengandungi minyak kelapa, kelapa sawit atau koko mungkin memiliki banyak lemak. Anda juga akan menemukan lemak dalam margarin, minyak sayur, kuih, keropok, kerepek dan makanan ringan lainnya.

2. Berat badan anda
Berat badan sangat mempengaruhi tinggi rendahnya kolesterol. Jika anda berat badannya berlebihan, maka sebaiknya anda lebih waspada, kerana risiko kolesterol tinggi besar.

3. Aktiviti anda
Apabila aktiviti anda hanya duduk-duduk saja seharian, ini akan memandu pertambahan berat badan dan kolesterol yang tinggi.

4. Usia dan jantina
Usia dan jantina ternyata juga mempengaruhi tinggi rendahnya kadar kolesterol dalam tubuh.

5. Keturunan
Faktor keturunan juga berpengaruh terhadap kadar kolesterol. Orang yang memiliki keturunan kolesterol tinggi berpotensi juga untuk mendapat kolesterol tinggi.

7. Merokok
Merokok sangat berbahaya dan meningkatkan kadar kolestrol.Berhenti merokok segera dan ketahui cara berhenti merokok dengan mudah dan tidak menyeksakan!

Selain dari menjaga pemakanan dan amalan hidup sihat,supplemen juga dapat membantu menurunkan paras kolestrol jahat ini..

Anda boleh mencuba set kolestrol iaitu promosi hebat bulan ini iaitu PHYTOCOL-ST dan OMEGA GUARD

PHYTOCOL-ST adalah supplemen yang kaya fitosterol yang berupaya menurunkan kadar kolestrol jahat dalam salur darah.



Fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan. 

 

Sterols dan stenols ni akan menghalang kolestrol jahat (LDL kolestrol) dan akan merendahkan kolestrol jahat yang masuk ke dalam salur darah manusia yang boleh menyumbatkan salur darah. 

Sterol dan stenoil yang ada dalam makanan seharian kita seperti makan 200 batang lobak merah atau 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato  setiap hari. Wow!!mampu ke kita nak makan setiap hari banyak tu kan??




Jika kita lihat gamabarajah di atas,molekul fitosterol sama dengan molekul kolestrol yang terapung-apung dalam salur darah. Apabila mengambil Phytocol ini,Fitosterol akan bersaing dan mengalahkan kolestrol dalam salur darah.Ini akan mengurangkan kolestrol LDL dalam salur darah dan seterusnya memberi kolestrol baik dalam badan kita sahaja.

Ramai dah mencuba dan memberi feedback positif.

Kelebihan Phytocol:


  • dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktif
  • fitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal oleh 80 untuk merendahkan paras LDL kolestrol
  • mengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap hari
  • kandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh NIH
  • tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan
OMEGA bagus untuk kesihatan jantung

Secara amnya, omega guard kaya dengan kandunga minyak ikan Omega 3 yang dapat menurunkan risiko penyakit kardiovaskuler melalui beberapa mekanisme (5), antara lain:
1. Menurunkan risiko gangguan irama jantung yang dapat menyebabkan kematian mendadak
2. Menurunkan risiko pembentukan darah yang dapat menyebabkan serangan jantung dan stroke
3. Menurunkan kadar trigliserida
4. Menghalang bertambahnya plak atherosklerosis
5. Meningkakan fungsi endotel pembuluh darah
6. Menurunkan tekanan darah

Jom turunkan dan buang terus kolestrol LDL ni dalam salur darah kita..Cegah sebelum terlambat..

Amalkan setiap hari Phytocol ST dan Omega ini..Insyaallah pasti kesihatan lebih baik


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan set kolestrol ini boleh hubungi saya segera melalui SMS/WHATSAPP: 016 358 9018

Sempena bulan Mei ini juga shaklee bermurah hati memberikan 1 botol VITALEA PERCUMA kepada sesiapa yang join keahlian bulan ini dengan minimum pembelian mana-mana supplemen atau produk shaklee..

Haa untung tau sebab bukan selalu ada peluang dan penjimatan berganda-ganda ini..Lagi-lagi jika anda nak membeli set kolestrol ini,join terus keahlian akan dapat harga promosi jauh lebih jimat dan murah berganda-ganda..Tapi untuk MEI INI sahaja tau!!



Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan atau berminat dengan supplemen di atas boleh hubungi saya segera seperti berikut:


No comments:

Post a Comment