May 8, 2015

Tingkatkan Sistem Imun dengan Nutriferon Shaklee

Sistem imun badan adalah seperti sistem pertahanan.Ia bantu melawam jangkitan kuman,virus,bakteria dan penyakit-penyakit yang boleh mengancam kesihatan dan nyawa kita.

Image

Tanpa sistem pertahanan badan yang kuat,kita mudah diserang penyakit,mudah berjangkit jika berada dalam persekitaran tidak sihat dan badan mudah lesu dan lemah.

Ramai daripada kita mengambil jalan mudah ketika serangan demam dengan pengambilan paracetamol atau panadol!Tapi tahukah anda bahaya menanti dan kesan pada tubuh badan?

Terdapat 'paracetamol' yang lebih selamat dan bebas bahan dadah dan semulajadi iaitu NUTRIFERON Shaklee.

Nutriferon penggalak imunisasi (immune booster) adalah ciptaan pakar imun, Dr Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo, Jepun pada tahun 1954.



Beliau telah membuat kajian selama 40 tahun ke atas ribuan jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, akhirnya beliau telah berjaya menemui interferon semulajadi di dunia iaitu Nutriferon.

Beliau telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, bunga Safflower,Honeysuckle Jepun dan biji Plantago mempunyai daya pendorong kepada pengeluaran semulajadi interferon tubuh. 

Image

Nutriferon adalah dari bahan semulajadi dan selamat di ambil dari kanak-kanak sehingga dewasa.

Sekiranya anda mengalami masalah lemah badan,sering demam,mudah berjangkit sekiranya berada di persekitaran tidak sihat,kerap batuk selsema cubalah amalkan Nutriferon ini.

Ramuan hebat ini insyaallah bantu anda sekeluarga dari serangan virus atau bakteria dan sekiranya diambil ketika demam,selsema atau batuk insyaallah cepat baik/kebah.



Didalam bidang perubatan perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepaitis,kanser, hidrophobia ( penyakit anjing gila ), herpes dan HIV dlll. Tambahan pula, ia telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita dari jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit.
KEBAIKAN NUTRIFERON:
1- Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari – Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia.
Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkah sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungi untuk membunuh: T-cells, B-cells, makrofag.
2- Melawan Kanser & Tumor – Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.
3- Melindungi dari influenza – Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selesema, flu, alergi, inflamasi dan fluenza.
4- Meringankan Stress & Kelesuan – Meringankan kemudratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.
5- Melambatkan Penuaan – Formula unik Nutriferon Shaklee merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurankan radikal bebas, virus dan kuman. justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat.
6-Mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit hepatitis B & C – Keberesanan  Nutriferon Shaklee dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan, seperti, kembung perut, rasa mual, muntah dll kepada pesakit-pesakit hepatitis B & .
7- Mempertingkatkan Menopaus – Hypertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran  darah, dan masalah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.
8- Mempertingkatkan PMS – Terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.
Nutriferon kini telah berada di pasaran dan anda boleh dapati ia hanya melalui stokis shaklee atau pengedar shaklee.Ia di paten khas untuk Shaklee dan tidak di jual di mana-mana farmasi atau kedai ubat.



Sekiranya anda seorang ibu hamil atau ibu menyusu,saya sangat sarankan anda mengambil Nutriferon ini berbanding panadol/paracetamol jika demam atau tidak sihat.Pengambilan ubat 'tanpa dadah' ini lebih selamat dan menjamin keselamatan ibu dan bayi.Begitu juga jika anak anda sering tidak sihat,berikan Nutriferon mengikut dose di benarkan.


Jika ada yang lebih selamat dan natural,kenapa kita masih mahu menggunakan yang 'merbahaya' atau sah-sah mempunyai kesan pada kesihatan diri kan??

BERTUKARLAH kepada Nutriferon yang sedap dan mudah di telan ini.


Sekiranya anda berminat untuk dapatkan Nutriferon ini boleh hubungi saya atau membuat pembelian sendiri di bawah menggunakan kad kredit/debit anda:



atau ada sebarang pertanyaan/ingin COD di sekitar Kajang atau Bangi boleh hubungi saya seperti berikut:







No comments:

Post a Comment