May 10, 2014

SET KELEGAAN SENGGUGUT/PMS SHAKLEE

Seksanya tengok kawan-kawan yang terkena period pain @ senggugut ni..Ada yang terguling-guling..Dah sapu minyak angin pun tak hilang-hilang..Time sekolah dulu,ada kawan yang memang setiap kali 1st day period akan cuti sekolah.Takpun kalau terkena period kat sekolah,masuk bilik rehat dan tidur sepanjang hari.


APA ITU SENGGUGUT?

Senggugut atau istilah perubatannya ialah dismenorea(Satu keadaan di mana seorang wanita merasai kesakitan selama sehari atau beberapa minit akibat serangan haid). Ia merujuk kepada kesakitan yang kamu alami semasa permulaan period. Ia mungkin lebih teruk semasa 2 hari pertama dan tidak semestinya akan dialami setiap kali kamu period. Untuk sesetengah gadis, mereka mengalami senggugut yang teruk manakala yang lainnya, cuma kesakitan yang agak sederhana atau sedikit.

PMS merupakan himpunan simptom. Lebih dari 200 simptom berbeza telah dikenal pasti, tetapi tiga simptom paling menonjol adalah mudah terganggu (irritability), ketegangan, dan murung. Simptom sebenar dan tahapnya berbeza antara seseorang wanita dengan wanita. Kebanyakan wanita dengan sindrom prehaid mengalami hanya sedikit dari masaalah tersebut. Simptom berikut juga boleh disandarkan kepada PMS:

PUNCA SENGGUGUT?


  • Pengambilan kafin tinggi
  • Tekanan mungkin menimbulkan keadaan
  • Peningkatan usia
  • Sejarah kemurungan
  • Penggunaan tembakau
  • Sejarah keluarga
  • Faktor permakanan - (Aras rendah vitamin dan galian tertentu, terutama magnesium, manganese, dan vitamin E)


RAWATAN SHAKLEE UNTUK PMS

Jom tengok dahulu video di bawah bagaimana Puan Maria yang mengalami masalah senggugut yang teruk sehingga mahu patah pinggang dapat menghilangkan masalahnya. Beliau tidak mengambil painkiller kerana tahu ia tidak bagus untuk kesihatan. 




Dalam shaklee,terdapat 3 jenis vitamin yang boleh di ambil untuk memberi kelegaan kepada pesakit PMS ni..

set senggugut/pms shaklee


1) Ostematrix (kalsium)

Punca utama PMS adalah kekurangan kalsium dan magnesium dalam badan.Ostematrix membantu membekalkan kekurangan magnesium dalam badan.Sebelum HAID bermula,paras bekalan kalsium menurun dan menyebabkan emosi tidak stabil,murung dan masalah kejang otot perut dan lain-lain.Pengambilan Ostematrix ini dapat melegakan dan mengurangkan kesakitan berkenaan dan membekalkan keperluan zat magnesium dan kalsium berkenaan.

2) GLA COMPLEX

Apabila seseorang mengalami senggugut ini,ia melibatkan kekejangan otot rahim.Ada kajian mengatakan keadaan ini adalah disebabkan oleh kekurangan GLA (Gamma Linolenics Acids).Pengambilan GLA ini dapat memenuhi keperluan badan kerana GLA Complex mengandungi pati biji borage yang merupakan zat terkaya bagi GLA semulajadi dan memberi kelegaan dan meringankan simptom senggugut.


3)B complex

B Complex kaya dengan pelbagai jenis vitamin B dapat membantu mengurangkan rasa tertekan dan stress.Ia juga membantu menambahkan aliran oksigen dan menstabilkan paras estrogen ke tahap normal.Vitamin B5,B6 dan B12 yang terdapat dalam B complex dapat meringankan tekanan,menghindarkan masalah anemia dan terbukti menghasilkan kesan terbaik ke atas senggugut.

Jika anda mengalami masalah ini,jom cubalah set shaklee ini.Insyaallah dapat memberi kelegaan dan mengurangkan kesakitan yang di hadapi.

Hubungi saya untuk order dan konsultasi pengambilan vitamin khas untuk customer saya sahaja:



SUE 016 358 9018
SID 889 806
FB page Impianz Shoppe

COD : Bangi,uniten,UPM,UKM,Mines

Pos laju seluruh malaysia




No comments:

Post a Comment