May 4, 2014

Kebaikan Vitamin C Shaklee

Pelbagai jenis jenama vita C kat pasaran..macam2 ade kan..Tapi saya lebih suka dengan vitamin C yang natural dari Shaklee ni..

VITA C PLUS SUSTAINED RELEASE

Vita C Plus Sustained release ni adalah yang natural dan bertindak secara perlahan untuk memenuhi kepelruan tubuh selama 24 jam. Dengan rumusan yang unik, ia membenarkan pelepasan secara perlahan selama 5 jam.1 tablet yang diambil bersamaan 7 biji setengah buah oren!

VITA C PLUS SHAKLEE


Yang best mengenai vita C ni adalah TIADA pembaziran berlaku kerana semua vitamin C yang di makan akan dilepaskan kedalam tubuh secara perlaham-lahan.

Vita C Plus ni juga mengandungi 120mg 'Bioflavinoid' yang meningkatkan keberkesanan vitamin C. 

Fungsi bioflavonoids dalam vita C

TANDA-TANDA KEKURANGAN VITAMIN C

  • Mudah tertekan / Stress - sering letih dan lemah 
  • Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik, tapak kaki keras dan kasar Luka yang lambat sembuh 
  • Mudah selsema / bersin 
  • Wajah nampak tua dari usia (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen) 
  • Mudah dapat ulser 
  • Mudah demam / antibodi tak kuat 
  • Gusi berdarah 
  • Salur darah mengecil 
  • Sakit sendi 
  • Tanda lebam pada badan 
  • Weight loss (bukan kurus sihat tapi kurus yang tak sihat, lemah dan kusam) 

KEBAIKAN PENGAMBILAN VITAMIN C:


Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 

Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar. 

Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema. 

Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan. 

Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. 

Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan. 

Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi. 


kebaikan vita c shaklee



Ha..banyakkan manfaat vitamin C ni..memang hot produk betul vitamin C ni..tiap2 bulan mesti ada yang order vitamin C ni..lagilah tahan selama 6 bulan untuk 1 botol.Memang berbaloi2..

Buat anda yang ingin tingkatkan sistem imunisasi,mencantikkan kulit dan nak dapat pelbagai lagi faedah vita C ni,jom order cepat sebelum kehabisan stok lagi.

Harga sangat mampu milik untuk semua.1 botol berharga RM 92.50 untuk 180 biji.Memang boleh sangat share 1 family or dengan kawan2 opis kan..

Nak order?hubungi saya segera:

SID No 889 806
Sms/ whatsapp 016 3589018 (sue)
Fb page: Impianz Shoppe
Cod kawasan bangi,uniten,upm dan mines
Pos laju seluruh malaysia




2 comments: