Monday, September 30, 2013

Vitamin E Shaklee untuk kecantikan kulit

Vitamin E memang sinonim dengan vitamin kecantikan.Bagi wanita memang ramai yang berminat untuk dapatkan vitamin E untuk nampak lebih cantik dan muka berseri.

Namun awas,anda juga perlu berhati-hati dengan pengambilan vitamin E ni..Pelbagai jenama vitamin E ini berada di pasaran. Pastikan anda memilih vitamin yang semulajadi, dihasilkan dari jenis  d-alpha tocopherol (jenis vitamin e yang paling aktif dan power ) dan dilengkapi selenium adalah pilihan vitamin e yang terbaik.

Pada label botol vitamin E, ada dua kod akan terpapar iaitu  sama ada ia ada 'd' atau 'l'. 
Bagi yang bertulis label 'd' ia bermaksud dari sumber asli manakala 'l' adalah dari sumber tiruan atau mengandungi bahan kimia.

Untuk lebih mudah,anda pilihlah vitamin yang di proses secara semulajadi dan selamat.pilihlah vitamin E shaklee yang terbukti di pasaran dan telah di luluskan oleh Kementerian kesihatan Malaysia (KKM) serta mendapat kelulusan HALAL JAKIM.

 


Vitamin E Shaklee diperbuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum (yang kaya dengan Vitamin E), dihasilkan dari jenis d-alpha tocopherol dan digabungkan dengan 8 jenis vitamin e yang lain (alpha, beta, gamma, delta). Setiap kapsul Vitamin E Shaklee mengandungi 400IU. 


Ia juga mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh menyerap vitamin e, memelihara membran sel2, sel darah merah dan tisu otot. Selain itu, ia juga adalah penyahtoksik semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.


Pelbagai khasiat Vitamin E :






Vitamin E bukan sahaja untuk kecantikan semata-mata..Malahan anda boleh medapat banyak manfaat dan bonus dengan pengambilan vitamin ini..

Vitamin ini juga membuatkan kulit anda lebih muda dan glowing.
Bagus untuk mengurangkan parut di badan dan muka

Melindungi jantung dengan pengambilan 800IU sehari. Ia melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolesterol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat pada dinding arteri, menghalang anemia, penyakit jantung dan lain2.

Membantu meningkatkan kesuburan. Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin e mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin e sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. sekaligus meningkatkan peluang kepada yang ingin mendapatkan zuriat.

Menghalang risiko penyakit Alzheimer dengan pengambilan sekurang-kurangnya 400IU sehari. 


jom kita baca apa kata pengguna yang telah mengambil vitamin ini.. 





Vitamin E yang di ambil bersama ESP untuk kesan lebih baik dalam kecantikan







MASKER dengan VITAMIN E

Selain dari pengambilan setiap hari,vitamin E ni jugak boleh buat masker tau..

Caranya sangat mudah..cucuk 1 biji capsule vitamin E menggunakan jarum dan sapu ke seluruh muka..Seeloknya di lakukan sebelum tidur.



Harga 1 botol hanyalah RM 149 untuk 120 biji..Ia boleh bertahan sehingga 4 bulan tau..Namun jika anda ingin harga LEBIH JIMAT,boleh PM saya ok.


Kecantikan dalaman kecantikan luaran untuk wanita {。^◕‿◕^。}

PM/SMS: 016 358 9018
FB: impianz shoppe
COD : Sungai Ramal Kajang,Bandar Baru Bangi,Uniten,Mines
Pos laju ke seluruh Malaysia (rm 10 Sahaja untuk kos pos laju)







Tuesday, September 24, 2013

Pantang Larang Ibu Dalam Pantang

Ada beberapa pantang larang semasa seorang ibu itu berada dalam pantang selepas bersalin:
~ Dilarang Tidur Tidak Berbantal
Tidur tidak berbantal akan mengakibatkan seorang yang berada dalam pantang akan mengalami sakit kepala, ini juga berkemungkinan darah kotor sukar untuk keluar dan angin naik ke kepala menyebabkan sakit meroyan kepada ibu yang masih lemah.
~ Memakai Sarung Kaki (Stokin)
Cara ini untuk menjaga agar kaki tidak sejuk dan dimasukki angin, jika angin menguasai badan, kesihatan ibu-ibu akan terganggu dan menjadi lemah. Memakai sarung kaki selama dalam pantang akan menjaga kesihatan ibu.
~ Jangan Duduk Mencangkung
Jika seorang ibu yang baru melahirkan duduk mencangkung akan menyebabkan rahim yang masih lemah itu terkeluar dan ini boleh mengakibatkan ibu-ibu tumpah darah.
~ Mandi Duduk Di Bangku
Ketika mandi hendaklah duduk di bangku, ini caranya untuk menjaga kesihatan peranakan. Dengan duduk di bangku, ibu-ibu tidak banyak mengeluarkan tenaga kerana ibu-ibu yang baru melahirkan masih dalam keadaan lemah.
~ Rapatkan Kaki Bila Tidur
Jika tidur hendaklahh merapatkan kaki. Cara ini untuk mempercepatkan peranakan sembuh semula.
~ Jangan Terlalu Aktif
Ibu yang baru melahirkan hendaklah duduk diam di atas tempat tidur selama seminggu. Ada baiknya jika ada pembantu yang boleh menguruskan bayi dan rumahtangga. Duduk diam ini untuk memulihkan tenaga yang telah hilang dan supaya badan benar-benar dapat berehat.
~ Jangan Makan Ubi-Ubian
Ibu-ibu dalam pantang tidak dibenarkan makan makanan dari jenis ubi-ubian seperti keladi, keledek dan ubi kayu kerana makanan ini boleh mengganggu pencernaan dan ibu-ibu mungkin terasa kembung dan sakit perut. Terutama ibu-ibu yang menyusukan anak kerana penyakit ibu boleh berjangkit kepada anak.
~ Jangan Tidur Di Waktu Matahari Naik
Ibu-ibu dalam pantang tidak dibenarkan tidur diwaktu matahari naik, ini boleh menyebabkan badan ibu bertambah lesu dan sakit-sakit, lebih baik ibu-ibu berjalan di tepi tingkap untuk mendapatkan cahaya matahari.
~ Jangan Tidur Waktu Senja
Ibu-ibu yang baru melahirkan dilarang tidur di waktu senja, kerana di waktu senja adalah masa syaitan berkeliaran, jika diamalkan mungkin fikiran ibu-ibu yang dalam pantang akan terganggu dan boleh menyebabkan penyakit gila.
~ Jangan Menjahit Pakaian Dan Membaca
Ibu-ibu yang dalam pantang dilarang menjahit dan membaca, ini disebabkan keadaan fizikal yang lemah boleh menyebabkan ibu-ibu akan cepat mengalami rabun sebelum tua.
~ Tidak Boleh Keluar Rumah Waktu Senja
Ibu-ibu yang dalam pantang dilarang keluar rumah waktu senja, waktu ini syaitan berkeliaran yang mungkin boleh mengganggu ibu-ibu yang lemah fizikal dan mentalnya.
~ Ibu Jari Tidak Boleh Terantuk
Ibu-ibu yang pantang hendaklah menjaga ibu jarinya supaya tidak terantuk. Pada satu-satu tempat, jika terantuk boleh menyebabkan ibu pitam atau bentan jika ibu itu seorang yang lemah.
~ Pantang 100 Hari
Ibu-ibu digalakkan berpantang 100 hari tidak boleh mengadakan hubungan kelamin dengan suami. Cara ini akan benar-benar memulihkan peranakan ibu-ibu dan kesihatan ibu-ibu.
~ Cara Mandi
Daun nangka, daun pandan, daun inai, bahan-bahan ini direbus untuk mandian bagi ibu-ibu selepas melahirkan anak. Ibu-ibu selepas melahirkan hendaklah duduk pada bangku, tidak boleh berdiri atau mencangkung kerana cara ini tidak baik untuk ibu-ibu dalam pantang.
Sebelum mandi hendaklah bercebuk dengan air rebusan daun sirih. Guna menyembuhkan luka-luka selepas melahirkan. Jirus dari kepala dengan air suam kuku dengan air rebusan daun-daun.
Ratakan air di seluruh badan jangan sampai mengigil dan kesejukan. Mandi pada setiap pagi dan petang. Mandi air rebusan daun-daun ini selama seminggu.
~ Cara Berbaring/Tidur
Tidur terlentang tidak berbantal dan terdedah kepada angin sejuk adalah dilarang bagi ibu-ibu di dalam pantang. Tidur dengan bantal tinggi adalah digalakkan ketika ibu dalam pantang kerana darah kotor tidak naik ke kepala.


Friday, September 13, 2013

Promosi CoQHealth - Bagus untuk Kesihatan Jantung

Malaysia amat terkenal dengan peratusan tertinggi pesakit jantung dan kolestrol.Dengan gaya hidup kurang sihat dan amalan pemakanan kurang seimbang,penyakit jantung,kolestrol,diabetes dan darah tinggi makin meningkat dan membimbangkan.


Bulan September ni Shaklee mengadakan promosi untuk Vitamin Sihat Jantung..iaitu CoQHealth Plus..Vitamin ini telah dilancarkan pada Jun lepas dan mendapat sambutan yang baik dari pengguna.Pelbagai manfaat dari vitamin ini yang khusus kepada mereka yang mempunyai masalah jantung, masalah kolestrol, tekanan darah tinggi atau  kepada mereka yang ingin mencegah masalah ini daripada peringkat awal lagi.




Jom kenali apa itu CoQHealth..

 Coenzim Q10 merupakan zat makanan larut yang hadir semulajadi dalam sel tubuh badan kita untuk berfungsi dengan baik. Dan ia banyak ditemui dalam organ yang bekerja keras seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas berfungsi.


Kenapa kita perlukan CoQ10?
  • Masalah tekanan,penyakit dan toksin daripada persekitaran mengurangkan jumlah CoQ10.
  • Jumlah CoQ10 dalam makanan harian tidak cukup (kurang daripada 10mg /hari)
  • Semakin umur meningkat tahap CoQ10 dalam badan kita menurun.
  • Untuk mendapatkan 28mg CoQ10 harian kita perlukan 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli.


Kandungan CoQHealth:

CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan
Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.




Pelbagai kebaikan lain juga boleh di dapati dari CoQHealth ni..Selain bagus untuk kesihatan jantung,ia juga dapat membantu mengalakkan tekanan darah ke paras normal,melawan keletihan kepada yang sering sibuk,meningkatkan prestasi dan stamina dan mengoksimumkan tenaga serta juga bagus untuk perkembangan otak.


Testimoni Pengguna CoQHealth





Harga bagi sebotol coQHealth adalah RM 124.Jika nak dibandingkan dengan kos rawatan jantung dan juga penyakit-penyakit lain,rasanya sangatla berbaloi dengan harga ini dan juga dapat merasa nikmat kesihatan lebih baik.Saya sangat syorkan vitamin ini buat anda di luar sana.Dengan penghasilan yang sangat teliti sudah pasti vitamin shaklee bebas dari racun,campuran bahan kimia,bahan perisa atau pewarna.Pilihlah yang semulajadi yang lebih baik untuk kesihatan diri dan keluarga.

So,jangan lepaskan peluang..Nikmat kesihatan tidak ternilai dengan wang ringgit..Sebarang pertanyaan atau untuk mendapatkan harga lebih JIMAT,Hubungi saya segera seperti maklumat di bawah:


COD Area : Sungai Ramal Kajang,bangi,Uniten,Mines Seri Kembangan
Pos Laju ke seluruh Malaysia

Tuesday, September 10, 2013

Jatuh cinta dengan Set Bajet Kurus Shaklee

Syawal dah berlalu..pejam celik cepat betul masa berlalu...Bestkan makan-makan time raya..jumpa sedara-mara,kawan-kawan lama..tambah pulak open house merata-rata...

Amacam lepas raya?mantain ke berat badan?or ada yang pening naik berkilo-kilo sepanjang syawal lepas..Al maklum open house hampir setiap hujung minggu ada..bukan 1,malah sampai 4 sekaligus sehari..fuhh..senak perut2 tau..hehe..alhamdulillah..rezeki jangan di tolakkan?:-)

Jangan susah hati ye kalau berat dah naik..Insyaallah kawal balik jadual pemakanan..dan bolehla ambik supplemen untuk bantu kekalkan balik diet dan kuruskan balik badan yang dah naik..

Saya nak share set bajet kurus untuk anda semua..Insyaallah dengan harga bawah RM 100 dan semua mampu milik..PASTI anda boleh senyum ceria semula..

Set bajet ini terdiri daripada Alfafa Complex dan Lecithin..



Jom berkenalan dulu dengan 2 set vitamin diet ni..

Alfafa Complex

- Ada 2 botol - 330 biji dan 700 biji.

Alfafa Complex amat diperlukan oleh badan untuk detoks dahulu..Maksudnya sebelum vitamin2 lain or makanan2 lain kita makan,elok badan kita detoks dulu..cuci dulu mana patutla kan..barula zat-zat boleh serap dengan baik dalam badan kita..

Alfafa sangat kaya dengan vitamin dan mineral.Ia mengandungi vitamin B,C,E dan K dalam jumlah yang seimbang.Juga Mengandungi mineral Kalsium, Magnesium, Kalium, Fosforus dan Zat Besi. 

Alfafa juga di gelar 'father of food' yang sangat kaya dengan nutrisi dan pelbagai manfaat untuk badan.
  
Pelbagai Fungsi Alfafa Complex:

Saya dah pernah ceritakan pelbagai fungsi alfafa sebelum ni..boleh refer kat sini k:--> KHASIAT ALFAFA COMPLEX

Alfafa juga boleh di campur dengan madu jika anda tak suka telan..hanya larutkan dalam segelas air suam bersama madu atau boleh di campur dengan teh kosong suam..

Lecithin 


Lecithin juga dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan ‘melekat pada lemak’….dalam kata ringkasnya, ia menyebabkan lemak tu ‘terapung’ dalam darah…dan seterusnya mencegah lemak dari melekat pada dinding membran..

Antara kelebihan lecithin adalah:

-
Membersih dan melicin saluran darah


- Sebagai pengemulsi lemak semulajadi dalam salur darah  yang power! 

- Mengawal penggumpalan platlet darah.

- Menggalakkan metabolisma lemak.

- Mencairkan lemak – turunkan paras kolesterol.

- Mengelakkan nyanyuk / penyakit alzhimer


- Mencergas dan mencerdaskan otak, bagus untuk kanak-kanak dan juga pelajar

- Menggalakkan penyerapan vitamin ADEK. 


Pelbagai testimoni yang telah di ambil oleh customer sebelum ni:










Jika anda berminat untuk dapatkan set bajet pelangsingan ni..boleh hubungi saya dengan segera..Harga sangat JIMAT dan berpatutan.Anda juga boleh nikmati bentuk badan menarik dan pasti untuk kehidupan lebih sihat dan kekal bertenaga..

Hubungi saya Shaklee Independent Distributor 
ID 889 806


COD area Sungai Ramal Kajang,Bangi,Uniten dan Mines
Pos laju ke seluruh Malysia





Thursday, September 5, 2013

MultiVitamin Terbaik-Vitalea Shaklee

Vitalea Shaklee adalah multivitamin pertama di cipta di dunia. Bermula dengan cecair,formulasinya di ubah dan di tukar kepada bentuk tablet sesuai dengan perkembangan teknologi untuk membantu orang ramai mudah untuk menelannya.

Pelbagai nutrisi yang baik di dalam Vitalea tablet.

 

Setiap tablet Vita-Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi yang sangat baik iaitu spirulina. Selain itu, setiap tablet ini juga mengandungi 30 NUTRISI LENGKAP yang sangat diperlukan dalam kehidupan seharian kita, dan setiap nutrisi ini diekstrak dari sayuran dan buahan sahaja, sebagaimana yang disarankan oleh RDA. Tiada bahan sintetik mahupun bahan kimia digunakan dalam pembuatannya.

Pelbagai khasiat vitalea shaklee


Ujian klinikal membuktikan bahawa pengambilan sebiji vitalea setiap hari dapat mengurangkan sakit sebanyak 65% dan  that's why Vita-Lea telah dipilih oleh Center for Science  di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN pada tahun 2000.


UJIKAJI OBIMIN vs VITALEA

Terdapat ujikaji yang telah di jalankan ke atas vitalea bersama dengan sebiji obimin..Kaum ibu sudah pasti mengetahui tentang obimin yang sering di sertakan oleh doctor setiap kali lawatan bulanan untuk checkup kandungan BAYI.



UJIKAJI ini di jalankan serentak selama 4 minit di mana sebiji vitalea dan obimin di masukkan ke dalam air di dalam mangkuk masing-masing.

selepas 4 minit, dengan suhu bilik, Vitalea Shaklee mula melarut sedikit demi sedikit di dalam air dan mula melepaskan unsur b complex yang terdapat di dalamnya.

Sedangkan, obimin masih kekal dalam bentuk yang sama, dan hanya pewarnanya sahaja yang melarut di dalam air. Malah walaupun selepas 35minit ujikaji ini dijalankan, obimin masih kekal dalam bentuk yang sama tanpa sebarang tanda-tanda untuk ianya larut.

Jadi, ibu-ibu bolehkah anda bayangkan sepanjang tempoh 9 bulan mengandung ,badan kita menyerap lebih banyak PEWARNA berbanding vitamin, yang mana vitamin ini sangat diperlukan oleh badan ibu serta bayi yang dalam kandungan.

Untuk ibu yang sedang berpantang,vitalea tablet ini juga bagus untuk memberi tenaga,membantu pulihkan semula kesihatan ibu di samping membekalkan zat mencukupi untuk ibu dan bayi..

Jom baca saranan dan cadangan seorang doktor mengenai vitamin vitalea ni:


jika anda berminat untuk dapatkan vitamin ini untuk kesihatan diri dan keluarga..feel free to contact me..
Harga lebih jimat dan pasti kesihatan anda dan keluarga lebih terjamin 

COD AREA : Sungai Ramal Kajang,Uniten,Bangi,Mines Seri Kembangan
Pos laju ke seluruh Malaysia




Tuesday, September 3, 2013

Senaman untuk ibu hamil

Ibu-ibu hamil juga perlu membuat senaman ringkas dan tidak terlalu berat untuk membantu lebih cergas,kuat dan mudah untuk bersalin..

Jom kita tengok senaman ape ibu-ibu boleh buat ye:-)



senaman ibu hamil


Untuk Senaman lebih mudah,bolehla ibu-ibu mencuba senaman yoga yang amat bagus dalam membantu kelahiran nanti,juga bagus untuk meningkatkan kekuatan stamina dan tenaga serta mengelakkan masalah kejang,sakit pinggang dan kaki : Senaman Yoga untuk ibu hamil

Senaman-senaman lain yang elok untuk ibu hamil:

  • Berjalan
Bentuk senaman kardiovaskular adalah yang paling baik untuk wanita hamil. Salah satunya adalah berjalan. Berjalan membina kecergasan tanpa menyakitkan lutut dan pergelangan kaki. Ia juga mudah untuk dilakukan di mana-mana dan tidak memerlukan peralatan melainkan kasut yang baik sebagai sokongan kaki. Ia juga selamat untuk dilakukan selama sembilan bulan kehamilan.

  • Berenang
Pakar kecergasan dan penyedia penjagaan kesihatan menyatakan berenang ada lah senaman terbaik dan paling selamat untuk wanita hamil. Senaman lebih ideal kerana ia menggerakkan kumpulan otot yang besar (lengan dan kaki), memberi kelebihan kardiovaskular dan meringankan berat badan wanita hamil yang biasanya bertambah beberapa kilo sewaktu hamil.

  • Aerobik Berimpak Rendah
Satu perkara yang menarik tentang kelas aerobik adalah jadual waktunya yang konsisten untuk setiap senaman. Sekiranya anda mengambil kelas untuk wanita hamil, anda akan berkongsi pengalaman bersama bakal ibu dan dapat memastikan setiap gerakan yang dilakukan adalah selamat untuk diri anda dan bayi.

  • Tarian
Jantung akan dipam setiap kali anda menari mengikut rentak dan perlu selesa ketika melakukannya. Boleh dilakukan di rumah atau mengikuti kelas tarian yang ditawarkan namun elakkan daripada rutin yang memerlukan anda melompat mahupun berpusing-pusing.

  • Regangan
Senaman berbentuk regangan amat baik untuk menstabilkan gerakan badan dan merehat serta melindungi otot dari kecederaan. Jangan lupa untuk menambahkan senaman regangan dalam rutin senaman kardiovaskular anda.

  • Latihan Mengangkat Berat
Anda tidak perlu berhenti dari melakukannya latihan mengangkat berat sekiranya ia telah menjadi sebahagian daripada rutin harian anda. Namun, anda dinasihatkan agar mengurangkan jumlah berat sebelum ini. Latihan sebegini dapat membantu menguatkan otot jika dilakukan dengan langkah yang selamat dan teknik yang betul (pergerakan perlahan dan terkawal).





Sebelum mulakan senaman,eloklah ibu-ibu menitikberatkan soal keselamatan dan kesihatan..Jom kita tengok pula tips dan peraturan senaman selamat


5 Peraturan Senaman Selamat


1. Dapatkan Nasihat Daripada Doktor
Jika anda telah biasa bersenam dan kandungan anda tidak mempunyai masalah, senaman boleh diteruskan seperti biasa. Bagi sesetengah wanita hamil yang kehamilannya berisiko, mereka perlu mendapatkan nasihat doktor untuk meneruskan rutin senaman harian.

2. Lebihkan Pengambilan Kalori
Ambil sekurang-kurangnya 300 ke 500 kalori tambahan setiap hari terutama apabila anda melakukan senaman ketika hamil. Makan dengan baik bagi mendapatkan tubuh yang lebih sihat.

3. Elakkan Senaman Berbahaya
Aktiviti menunggang kuda misalnya tidak sesuai untuk wanita hamil. Lebih berbahaya kerana mereka berisiko untuk terjatuh ketika melakukannya.

4. Pakai Pakaian Yang Bersesuaian
Pakaian yang longgar dan selesa perlu menjadi keutamaan. Jika boleh pakai pakaian berlapis, jika panas anda boleh membuang lapisan baju yang pertama. Pastikan juga anda memakai coli yang menyokong pergerakan anda dengan baik. Dapatkan juga kasut yang bersesuaian untuk wanita hamil seperti anda.

5. Memanaskan Badan
Senaman memanaskan badan membolehkan otot dan sendi bersedia untuk melakukan kerja-kerjanya sekali gus membuatkan denyutan jantung naik secara perlahan-lahan. Jika anda terus melakukan senaman, anda boleh menyebabkan kecederaan.



Selain bersenam,jangan lupa ambil pemakanan yang sihat dan seimbang ye..Jika anda berminat dengan vitamin semulajadi yang selamat,boleh rujuk di sini: Set KEHAMILAN HEBAT

Saya Pengedar Shaklee yang sah ( ID 889806)
Berminat untuk mendapatkan pelbagai vitamin semualajadi dengan harga JIMAT ?

Hubungi saya segera:
COD Area : Sungai Ramal ,Kajang,Bangi,Uniten,Mines
Pos laju ke seluruh Malaysia