Mar 15, 2016

Eye floater / Tompok Hitam Dalam Pandangan Sudah Hilang & Tak Perlu Buat Pembedahan Mata

'Eye Floaters'  adalah masalah gangguan penglihatan mata di mana pesakit ternampak bintik-bintik / tompok hitam atau objek-objek berbentuk aneh muncul dalam pandangannya. Bentuk objek pula berubah-ubah kekadang wujud seperti titik,kekadang berbentuk berserabut dan panjang.


Faktor Eye Floaters:

Kebanyakan 'eye floaters' di hadapi oleh golongan lanjut usia antara usia 50-70 tahun namun ia juga boleh di hadapi oleh golongan muda. Faktor lain adalah disebabkan oleh :
  • Kerosakan mata
  • Retinopati diabetes
  • Tumor mata
  • Pembedahan mata
  • Kerosakan retina
  • Rabun jauh yang tinggi


Seseorang yang menghidapi penyakit ini bukan mengalami masalah ilusi optik. Ia adalah di sebabkan oleh adanya penggumpalan jeli yang di panggil vitroeus yang keluar dari tempatnya dan bergumpal di hadapan retina


sumber : google 


Sekiranya anda mengalami tanda-tanda di atas segeralah berjumpa dengan doktor pakar mata untuk mengenalpasti masalah di hadapi. Sekiranya ia masih di peringkat awal, rawatan mata seperti ubat titis di berikan dan tidak memerlukan pembedahan.

Penjagaan mata juga sangat penting. Seseorang yang mengalami masalah ini perlu mengambil makanan dan suplemen yang mempunyai antioksidan tinggi.

Makanlah makanan yang kaya dengan sumber vitamin C,vitamin A, Vitamin D dan Vitamin E untuk kesihatan mata.


Saya ingin berkongsi dengan anda mengenai kisah seorang kawan dalam group business kami,Puan Nusaybah yang berkongsi cerita.

Ibu kawan 1 office dengannya mengalami masalah 'eye floaters' ni dan beliau cadangkan ibu kawannya untuk mengambil VIVIX dan CAROTOMAX.



Seperti yang saya berkongsi di artikel lepas mengenai vivix, vivix ni adalah antioksidan tinggi daripada ramuan botani seperti Polygonum Cuspidatum, Anggu Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan vivix sangat unik dan berkhasiat. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


Vivix di uji dalam makmal dan melalui pengujian terperinci oleh para saintis shaklee dan mempunyai journal dan kajian specifik mengenainya. Klik di sini untuk Journal dan kajian saintifik mengenai vivix.


Carotomax pula adalah suplemen khas untuk kesihatan mata di mana ia kaya dengan 5 jenis karotenoid untuk perlindungan antioksidan yang kuat. 



Kebaikan 6 Jenis Karatenoid Terbaik dalam CaratoMax Shaklee

Alpha Carotene
Membantu memelihara penglihatan pada waktu malam dan menghalang degenerasi penglihatan.

Beta Carotene
Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka. Membantu meningkatkan sistem imunisasi dan membantu mengurangkan risiko kanser usus,payudara dan prostat.

Lycopene 
lycopene bersifat anti oksida untuk menghalang proses penuaan organ. Baik untuk serviks yang sihat, untuk kitaran jantung dan meningkatkan sistem imunisasi. Juga membantu mengurangkan penyakit kalenjar prostat.

Astaxanthin
Pigmen yang terdapat di dalam alga dan fitoplankton memberikan warna pink ikan salmon. Diambil dari mikroalga laut, sumber yang penting dan tulen. Membantu melindungi kerosakan oksidasi kolestrol LDL.

Lutein
Membantu menyekat katarak, AMD (Penyakit Makular berkaitan umur) dan Glukoma.

Zeaxanthin
Membantu melindungi mata. Membantu untuk menuras cahaya gelombang biru pendek yang merbahaya. Juga membantu mengurangkan risiko kanser payudara, ovari endometrial dan serviks.



Carotomax juga kaya dengan vitamin A dan amat sesuai bagi seseorang yang mengalami masalah mata seperti glakoma,rabun,silau dan sebagainya.



Alhamdulillah ibu kawan kepada Puan Nusaybah rutin mengambil 2 suplemen di atas dan alhamdulillah selepas botol pertama kesihatan matanya bertambah pulih, Tiada lagi masalah floaters ini dan paling seronok beliau tidak perlu membuat pembedahan mata. Kesihatannya juga bertambah baik di mana badan semakin bertenaga.

Alhamdulillah semua dengan izinNya. Memang tak rugi mencuba suplemen antioksidan tinggi ini. Supplemen ini memang sangat sesuai di ambil oleh ibu ayah kita yang semakin berusia dan lemah.


Harga sebotol vivix RM475 dan sebotol carotomax pula berharga RM74 sahaja. Rasanya lebih berbaloi berbanding kos pembedahan ribuan ringgit dan kesan sampingannya.

Apapun kita di minta untuk berusaha terbaik dan selepas itu serahkan segalanya kepada DIA yang MAHA PEMYEMBUH. Insyaallah, semoga peroleh kebaikan dan kesihatan baik dengan izinNya.

Sekiranya anda berminat untuk mendapat kedua-dua suplemen ini boleh hubungi saya segera. Vivix masih ada promosi twinpack- setiap pembelian 2 botol akan mendapat diskaun 5%,keahlian percuma dan cash back bernilai RM 36 pada bulan berikutnya.



Hubungi saya seperti berikut untuk pertanyaan / pesanan :

sms/whatsapp 016 3589018

COD Bandar Baru Bangi / Pekan Kajang / UKM / Uniten/ UPM
Poslaju /Gdex / citylink seluruh Malaysia







No comments:

Post a Comment