Nov 11, 2014

Tips hilangkan bau badan yang menyebabkan anda lebih yakin bersosial

"Abang ni kerja kat pejabat tapi macam kerja dengan lori sampah"..Amboi 'tajam'nya ayat si Ani kat suaminya ni..



Jangan perli-perli kat suami sendiri ya..Tak baik..Jika suami atau yang tersayang mengalami masalah bau badan,cuba bantu dirinya untuk hilangkan masalah ini,mesti dirinya terasa anda amat sayang dan menghargai diri mereka.



Masalah bau badan adalah masalah biasa yang sering di hadapi oleh semua.Tiada siapa yang suka masalah bau badan ini.Namun jika ia di biarkan boleh menyebabkan hilang keyakinan diri,tidak dapat bergaul sosial dengan gembira dan akan menimbulkan masalah kritikal bagi yang sudah berkahwin.


Semua orang mempunyai bau badan yang tersendiri kerana ia berpunca dari perpeluhan. Berpeluh adalah lumrah dan semulajadi berlaku kepada semua.Ia di hasilkan dan di kawal oleh dua jenis kelenjar iaitu kelenjar Eccrine dan kelenjar Apocrine.


Kelenjar Eccrine ini bertanggungjawab mengawal suhu badan dan membuang segala bahan buangan seperti urea,sodium dan elektrolit.



Kenal Pasti Masalah Bau Badan


Masalah bau badan adalah berpunca dari serangan bakteria dan lebihan toksin di dalam badan. Pengambilan makanan berempah dan juga minuman berkafein tinggi juga boleh menyebabkan risiko kepada bau badan.


Punca lain bau badan termasuklah masalah ginjal, hati, hypoglycemia (kurang gula dalam darah), jangkitan kuman, kencing manis dan tiroid. Ia dikesan apabila individu yang pada mulanya tidak punya masalah bau, tiba-tiba mengalami perubahan bau badan yang mengganggu. Bau badan juga disebabkan oleh faktor genetik dan kelenjar yang sangat aktif.


Cara Mengatasi Masalah Bau Badan


1. Kerap mandi





 Bagi mengatasi bau badan,mandi dengan kerap sekurang-kurangya 3X sehari. Di sesetengah pejabat ada di sediakan bilik 'shower' kepada pekerja. Gosokla di tempat mudah berbau dan menyerap peluh seperti ketiak,celah pelipat dengan kuat.Boleh menggunakan buah limau nipis semasa menggosok.

2. Kurangkan pengambilan makanan berempah dan pedas


Bagi anda yang mengalami masalah bau badan perlulah mengurangkan pengambilan makanan berempah dan berbau seperti bawang putih,petai atau minuman berkaffein tinggi

3. Menggunakan Anti perspirant bukan deodorant

Anda perlulah pandai memilih 'ubat ketiak ' atau anti perspirant untuk mengelakkan bau makin kuat dan mengurangkan pengeluaran peluh .Deodorant pula boleh menyebabkan bakteria cepat membiak.

4. Pakai pakaian fabrik kapas bagi mudah menyerap peluh


5. Pengambilan supplemen yang sesuai seperti Alfafa Complex





Alfafa Complex adalah sejenis tumbuhan herba yang telah di proses menjadi bentuk pil..Saiznya yang kecil sangat mudah untuk di telan. Ia bersifat antibakteria. Pengambilan Alfafa secara konsisten dapat menyahkan bau badan yang tidak enak.Selain itu,ia juga bertindak menyingkirkan toksin dalam badan / detoks badan.


Alfafa Complex tidak mengandungi bahan merbahaya. Bebas pewarna, pengawet dan pemanis. Kaya dengan kandungan mineral dan vitamin , sangat baik untuk kesihatan badan.


Testimoni pengguna yang mengambil Alfafa Complex yang dapat menghilangkan bau badan



atasi masalah bau badan dengan alfafa
Konsisten Alfafa Complex, bau badan tiada lagi

Bau badan tengik dah hilang selepas mengambil Alfafa Complex


Bagi wanita, alfafa complex sangat bagus untuk atasi masalah keputihan, masalah dalaman wanita dan pelbagai lagi. Boleh baca details kepentingan herba ini untuk wanita di sini


Bagi lelaki, Alfafa complex bagus untuk hilangkan masalah bau badan, detoks keseluruhan badan, hilangkan kepenatan dan pelbagai lagi. Boleh baca kebaikan herba ini untuk kaum lelaki di sini


Alfafa Complex terdapat dalam kuantiti 330 biji atau 700 biji. Harga sebotol 330 biji tak sampai RM60 pun..Memang berbaloi sangat-sangat.

Jika ada insan tersayang atau diri sendiri alami masalah ini, jangan tunggu lama-lama. Dapatkan penyelesaian masalah dengan miliki alfafa complex segera.

Untuk dapatkan Alfafa complex boleh hubungi saya melalui Whatsapp: click di sini-- 016 358 9018 atau secara berikut;











No comments:

Post a Comment