Mar 17, 2017

Resveratrol Bantu Pulihkan Luka dan Bagi Ibu Bertenaga sepanjang Berpantang

Ibu dalam pantang memerlukan penjagaan rapi dan berpantang dengan betul bagi membantu badan lebih sihat dan pulih sepenuhnya.

Di zaman moden sekarang ni ramai ibu yang mengambil mudah dalam konsep berpantang. Ada ibu hanya berpantang makanan , masih mengikut cara dan adat lama -- makan nasi putih bersama ikan kering. Ada yang catu bekalan air minuman dan pelbagai lagi.




Jika di ikut cara ini kemungkinan ibu akan mengalami kekurangan zat di samping sukar untuk menyusukan bayi. Proses berpantang memerlukan pemakanan yang lengkap zat nutrisi, air kosong yang cukup juga bagi membantu melawaskan aka mengelak masalah sembelit.


Pemilihan set berpantang juga sangat penting. Lagi-lagi sekiranya ibu mempunyai anak lain yang perlu di uruskan, risiko untuk penyakit kuning yang memerlukan ibu berulang-alik ke hospital, bayi yang kerap bangun malam dan sebagainya. Proses berpantang sebenarnya memerlukan rehat yang cukup, tenang ketika berpantang supaya tiada masalah stress / meroyan dalam pantang dan sebagainya. 

Set berpantang pilihan saya setakat ni masih saya guna Set Bersalin Shaklee. Dalam set bersalin shaklee ni ada B Complex, Multivitamin Vitalea, Vitamin C, Ostematrix, Alfafa Complex, Ostematrix dan ESP.

Manfaat Setiap Vitamin dalam set bersalin


Banyaknya kak..Boleh telan ke semua ni?? Haa ibu-ibu jangan risau.. ada jadual makan setiap vitamin ni..bukan telan sekaligus.

Alhamdulillah selepas amalkan dengan konsisten set ni saya perasan luka luaran cepat baik, badan bertenaga walau anak kerap berjaga malam, pengeluaran susu badan meriah, anak pun menyusu cepat kenyang dan walau anak kena jangkitan kuning still boleh makan. 

Suplemen ni bukan setakat bantu bekalkan tenaga kepada ibu, malah bantu juga ibu dalam penyusuan bayi, bantu elak masalah sembelit yang sering di hadapi oleh ibu-ibu berpantang, legakan saraf, kurangkan dan legakan sakit pinggang dan seluruh badan, serta bantu baikpulih luka dengan cepat.


Testimoni Set Berpantang Shaklee











Selain Set Berpantang ini, Resveratrol dalam vivix juga sangat baik bagi membantu baikpulih sel badan ibu dan berikan tenaga dan kesihatan menyeluruh kepada ibu.



Mengapa ibu berpantang baik untuk amalkan tonik vivix?

Kerana Vivix dapat bantu Memperbaiki sel

Proses kelahiran samada normal atau caesar, kedua-duanya akan melalui proses episiotomi, yakni dijahit.



Resveratrol di dalam Vivix membantu untuk memperbaiki dan menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat. Jadi luka jahitan cepat sembuh, kering dan kurang risiko bernanah.

Ada yang memberikan feedback bila mengamalkan Vivix, luka caesar mereka sembuh dalam masa seminggu.

Berbanding mengamalkan ikan haruan, doktor kurang menggalakkan kerana didapati akan menyebabkan adhesions.











Kebaikan vivix untuk ibu berpantang:

Menyembuhkan organ peranakan dan
Memulihkan kesihatan rahim selepas bersalin.
Memulihkan luka bersalin sama-ada luka luaran atau dalaman.
Mengembalikan kecantikan tubuh.
Mengelakkan stress atau gila meroyan


Sekiranya ibu sedang berpantang atau sedang menunggu masa kelahiran bolehla mengambil tonik kaya resveratrol ni. Jika ada luka pembedahan czer insyaallah luka cepat baik.

Pilihan terbaik untuk rawatan ibu agar dapat berpantang dengan mudah, hati lapang dan paling seronok jika luka cepat baik dan pengeluaran susu badan melimpah ruah kita pun dapat berpantang dengan hati gembira kan..

Ibu sihat insyaallah bayi pun sihat:-)

Sebarang pertanyaan atau inginkan set bersalin atau tonik vivix untuk tempoh berpantang ibu nanti boleh hubungi saya seperti berikut:







No comments:

Post a Comment