Aug 5, 2014

Tangani stress dengan bijaksana


Saya seorang programmer..Sudah hampir sebulan saya cuba siapkan kerja-kerja coding saya ni :

chrome application untuk guard house..hari-hari terasa makin saya mencari solution,makin terasa betapa sedikitnya ilmu yang saya ada.




1st time develop pakai chrome apps ni..Nampak simple tapi bila keluar tang error tak tau nak solve camna..dah check kat console tu tapi blurr camna nak solvenya..Nak kene baca json file,combine with kineticjs dan juga read signal from constructor..then ada popup image dan juga dapat detect if ade emergencies kat rumah..

Stress dan sangat letih..Tipu jika saya katakan hampir sebulan saya cuba siapkan kerja-kerja ni tak stress!!tapi itulah dunia programming!!SABAR..


Ya Allah,permudahkanlah dan tunjukkanlah jalan keluar atas kesusahan ini..mudah-mudahan aku dapat siapkan kerja-kerja yang diamanahkan ini dengan sempurna..

**doakan saya ye kawan-kawan moga saya dapat siapkan kerja dengan sempurna dan dapat cari solution dengan cepat:-)



6 comments:

  1. waaa..baru baca entry pun dah pening..apatah lagi orang yang kena buat..
    chaiyok su!! cer amik bcomplex..mana tahu boleh membantu.. :)

    ReplyDelete
  2. smg dipermudahkan segala urusan kak su. go go k.su....u can do it!

    ReplyDelete
  3. cayalah k su.. saya mmg surrender bab2 programming ni.. kalo setakat nak jaga server boleh. hihi

    ReplyDelete
  4. huhuhu..ape bendanye tu, x paham..haha..bila dah stress mcm ni, mmg xleh ngadap pc dah

    ReplyDelete
  5. selalu kagum ngan org2 programmer..sbb mcm pening dgn term2 dan kerja2 diorg..hehe

    ReplyDelete