Apr 2, 2018

ESP Shaklee : Milkbooster Terbaik untuk Ibu Menyusu

Welcome April..April cool ya not April fool😊

Sempena promosi ESP sepanjang bulan ini, suka untuk saya share pengalaman menyusu 2 anak comel kat rumah ni. ESP ni adalah suplemen pertama saya cuba daripada Shak4lee. Masa tu menyusu anak ketiga, hero memang sangatlah banyak minum susu ni. 


Time dalam pantang lagi saya dah nekad nak menyusukan baby dan supply dengan susu ibu sepenuhnya bila naik kerja nanti..So, nak stok susu banyak, time dalam pantang lagi kena rajin mengepam, dan power pumping. 

Saya start mengepam selepas 3 minggu berpantang..Time ni badan  dah kuat dan bertenaga..Susu badan pun dah mula terhasil. Bila minum protein ESP , lagilah bertambah banyak dan pekat susu. Apa yang saya nampak, susu badan lebih pekat, baby minum cepat kenyang dan tak meragam. Malah kalau sediakan 3 oz pun dah kenyang sangat baby.


Selain daripada tu, badan pun rasa lebih bertenaga.  Walau kerap berjaga malam still dapat uruskan baby dan anak-anak lain tanpa rasa badan letih, kepala pusing tak cukup tidur dll


"Seorang ibu akan menghasilkan 600-1000 ml (20-35 oz) dalam masa 24 jam ~ bergantung kepada umur, saiz dan permintaan dari bayi. Dan setiap 1000 ml susu yang terhasil akan memerlukan 1000 kalori untuk tenaga dalam susu dan tenaga ini digunakan untuk menghasilkan susu. Ini belum dihitung kalori yang diperlukan utk tenaga oleh tubuh si ibu" - Sarakids


ESP ni sangat bagus untuk ibu juga kerana ia memberi tempoh kenyang lebih lama..Al maklumlah time menyusu ni cepat rasa lapar dan haus. ESP ni rendah GI (Low Glisemiks Index). Jadi ia bantu mengenyangkan ibu lebih lama..takdelah asyik rasa nak mengunyah je.



Paling saya suka selain membantu penghasilan susu, ESP membantu kulit lebih lembap,  takde lagi masalah kulit kering dan parut jerawat dan strechmark semakin pudar. Semestinya semua ibu pun happy dapat kesan positif ni:-)


Sepanjang April ni, anda boleh dapatkan promosi best ESP ni. Setiap pembelian 5 tong ESP akan mendapat E-voucher sebanyak RM50, Cash Rebate dan Free postage.




Kelebihan ESP Shaklee :

ESP (Energizing Soy Protein) bukan air soya semata. Ia adalah soy protein yang di extract dengan proses cold extraction supaya kandungan 9 asid amino, isoflavon dan lain-lain kekal di dalamnya.
Proses ni memang tak boleh ditiru sebab dah dipatenkan. Haa unik sungguh ESP ni.

Dari proses menanam benih. baja sampailah jadi serbuk dalam tong ESP tu, semuanya dipantau ketat supaya boleh pelihara NON GMO oleh IPP (identity preservation program).

Soya dibasuh menggunakan air bukan alkohol. Alkohol bukan sahaja haram malah boleh musnahkan isoflavon sebanyak 88%!

Setiap tong ESP seberat 850g itu adalah hasil proses cold extraction dari 30kg kacang soya.  Pure sungguhkan?

ESP adalah soy protein isolate bukan soy concentrate. Soy Protein isolate diasingkan karbohidrat daripadanya, menjadikan ia adalah protein soya paling ‘pure’ dengan kandungan protein lebih kurang 90%.

Ia mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif dan hanya memilih soya yang berkualiti tinggi sahaja.

Kacang soya yang digunakan adalah mengandungi NON GMO (non genetically modified organism) di mana ia diproses menggunakan suhu yang rendah.

Satu-satunya produk di pasaran yang mengandungi kesemua 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh.

Sangat sesuai bagi pesakit kencing manis kerana kandungan Indeks Glisemik (HI) yang rendah iaitu 39

Satu hidangan soy protein ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh badan.






Namun, di ingatkan ESP ni bukanlah tepung magic yang mana sekali minum terus susu melimpah ruah. Pastikan ibu sentiasa tenang, ambil makanan berkhasiat, ikut jadual pam ( setiap 2 atau 3 jam ) , minum air kosong secukupnya dan patuhi konsep 'supply dan demand'. Ambil ESP setiap pagi dan petang / malam. 

Inilah yang saya buat ketika berpantang dan teruskan sehingga naik kerja di opis. Kuatkan semangat, tekadkan hajat untuk menyusu bayi, insyaallah misi menyusu bayi selama 2 tahun pasti tercapai.

Nak dapatkan ESP boleh Whatsapp saya di 016 358 9018. Saya adalah Pengedar Shaklee Sah kawasan Bandar Baru Bangi dan Kajang Selangor.





No comments:

Post a Comment