Mar 27, 2018

Suplemen yang Dapat Bantu Atasi Masalah Jeragat dengan Berkesan

Jeragat adalah masalah yang sering terjadi kepada ramai orang. Jeragat adalah di sebabkan oleh beberapa punca dan untuk mengatasi masalah jeragat perlukan kesabaran, dan paling penting juga elakkan jeragat baru muncul.

Jeragat sering di alami oleh kaum wanita dan jarang di hinggapi oleh kaum lelaki.


Jeragat ialah tompokan berwarna coklat, atau coklat gelap atau kelihatan coklat yang pudar



PUNCA TERJADINYA JERAGAT 




1) Sinaran UV matahari


Sinar matahari mengandungi sinar UV A & B yang menyebabkan kerosakan sel kulit. 

Sinaran ini boleh menyebabkan kerosakan pada kulit di bahagian dalam dan luar sekaligus menyebabkan pigmentasi / jeragat. Sekiranya tidak di atasi boleh menyebabkan masalah kanser kulit.
2) Rawatan Hormon / Pengambilan Pil perancang
Ada kajian mengatakan pengambilan ubat-ubatan hormon dan pil perancang boleh menyebabkan terbentuknya jeragat. Ramai kaum ibu yang mengambil pil perancang mengalami masalah kulit ini.
3) Penggunaan Alat Solek yang tidak berkualiti dan bermutu rendah
Ramai wanita mengambil jalan mudah dengan menutup celaan di wajah dengan penggunaan alat solek. Namun tahukah anda, pemakaian alat solek yang murah, tidak berkualiti boleh menyebabkan masalah jeragat semakin teruk. Ini kerana sesetengah bahan yang di gunakan di dalam produk kosmetik boleh menghakis sel lapisan kulit sekaligus menyebabkan sinaran UV mudah menembusi lapisan sel kulit.
4)  Pengambilan pil hormon Thyroid
Ia juga dikenali sebagai keadaan dimana paras hormon tiroid rendah dan pengambilan pil hormon ni boleh menyebabkan jeragat terbentuk
5) Kehamilan
Proses kehamilan selalunya di kaitkan dengan perubahan hormon dan hormon tidak menentu. Ibu hamil kebiasaan mengalami masalah kulit seperti kegatalan, jerawat, kulit kusam, kulit pecah dan jeragat. Jadi sangat penting untuk ibu mengambil nutrisi yang cukup bagi memastikan kulit ibu sentiasa sihat.
Kebiasaan masalah kulit ini akan pulih sendiri selepas proses kelahiran bayi namun ada sesetengah terus mengalami masalah kulit ini seperti jeragat.
Jika di lihat pada faktor-faktor di atas, ada punca yang yang boleh di elakkan dan ada yang memang tak boleh di elakkan. Namun, untuk mengatasi masalah ini paling utama perlukan kesedaran untuk menjaga kulit supaya sentiasa sihat dan bebas masalah kulit.
Semakin meningkat usia, masalah jeragat semakin banyak.
Ini disebabkan oleh keupayaan badan kita untuk merawat sel kulit telah berkurang dan di lapisan kulit kita terdapat collagen yang membantu  merawat tisu dan sel kulit yang rosak atau mati semakin berkurang.

Namun jangan risau, terdapat suplemen semulajadi yang dapat membantu mengatasi masalah jeragat ini dari dalam Antara cadangan suplemen yang baik untuk mengatasi jeragat adalah :

1) Collagen Powder
Collagen powder ni power dalam mengatasi masalah jeragat. Kebanyakan yang mengambil collagen powder untuk masalah jeragat maklumkan jeragat semakin pudar. 
Collagen powder daripada 7 bahan semulajadi bermutu tinggi terbaik untuk mengatasi masalah kulit

Fungsi Collagen powder  
membantu meminimumkan kehadiran bintik-bintik gelap jeragat.
Membantu pembentukan tisu yang sihat
Membantu mempercepatkan proses penyembuhan pada kulit bermasalah 
Menegangkan kulit dan kulit lebih awet muda


Testimoni Collagen Powder di sini

2) GLA Complex
Antara vitamin femes untuk wanita kerana ia membantu memperbetulkan kembali masalah hormon yang tidak stabil, apabila hormon huru-hara mudah jeragat terbentuk.


GLA Complex ni adalah terbaik kerana ia ada 2x ganda lebih GLA berbanding produk lain dipasaran. 
Bestnya di dalamnya juga terdapat kandungan vitamin E yang dapat memulihkan kembali sel kulit, mencerahkan tompok hitam di sebabkan jeragat.
Bila hormon stabil, kulit jadi sihat dan kuat. Senanglah jeragat hilang.

3) Vitamin C
Vitamin C tidak asing lagi untuk kecantikan kulit. Ia membantu membentuk kolagen dalam sel kulit sekaligus merangsang kulit semakin sihat. Masalah jeragat, jerawat, dan masalah kusam boleh di atasi dengan pengambilan vitamin C ni. Namun pastikan pilih vitamin C yang ada teknik Sustained Release. Supaya badan kita dapat menyerap setiap jam keperluan vitamin C ni.


 Vita C Plus Sustained Release antara yang terbaik untuk kulit sihat.
Pengambilan vitamin C yang berterusan telah terbukti membantu mencerahkan kulit , melambatkan penuaan, menyekat pembentukan dan menghilangkan jeragat.
Untuk merawat masalah jeragat sedia ada boleh ambil set jeragat di atas dan paling penting juga elakkan kulit daripada terkena sinaran UV secara terus, minum air kosong secukupnya, kurangkan makanan dan minuman manis mengandungi gula putih dan pakailah krim yang natural bersesuaian.

Nanti di entry akan datang saya akan share bagaimana mengatasi jerawat daripada luar dengan skincare terbaik bermutu tinggi. 

Untuk dapatkan set jeragat di atas,boleh whatsapp saya di 016 358 9018 ( sila klik) atau melalui cara berikut:


No comments:

Post a Comment