Mar 20, 2018

Selamat Hari Kegembiraan Sedunia

Hari ini adalah hari #InternationalDayOfHappiness. Setiap tahun pada 20 mac di raikan harikegembiraan ini di seluruh dunia.

Stress, tekanan, susah hati, gelisah sering menjadi ‘teman sehari’ kita kan.

Yang berkerja stress, yang duk rumah pun stress..malah anak-anak pun turut boleh stress.

Stress perlu di kawal dengan sebaik mungkin. Jika tidak boleh menyebabkan kesihatan kita terjejas malah semakin teruk.

Ada 1 vitamin yang sangat baik untuk kita amalkan bagi mengurangkan gejala stress dan mengawal tekanan emosi dan fizikal ini iaitu vitamin B Complex.





B complex ni mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B iaitu vitamin B1, Vitamin B2, Vitamin B3, Vitamin B5, Vitamin B6, Vitamin B12; asid folik dan 100% Biotin.

Dalam B Complex ni, tugas vitamin B3,B5 dan B6 sangat membantu untuk mengelakkan dan mengurangkan stress, membantu mengawal serotonin di dalam otak ( iaitu ketidakseimbangan menyebabkan stress) serta ia membantu menenangkan emosi.



Vitamin B5 iaitu Asid Pantothenic memainkan peranan yang penting dalam melegakan tekanan/ stress. Ia sering dirujuk sebagai "vitamin anti-tekanan,". Menurut University of Maryland Medical Center,ia penting untuk pengeluaran hormon yang berkaitan dengan tekanan yang dihasilkan dalam kelenjar adrenal

Jadi Vitamin B kompleks boleh membantu memulihkan kelenjar adrenal daripada stress.

Selalu stress, sakit kepala, migraine, ibu hamil, ibu menyusu,ibu berpantang (nak elak meroyan) amalkanlah B complex ni setiap hari.

B complex ni satu-satunya suplemen yang TIADA GST di kenakan! Haa..betapa pentingnya suplemen ni untuk kita ambil. Bukan setakat untuk penenang malah bantu juga memberikan tenaga, dan mengatasi kelesuan.

Musim cuti sekolah ni,mak-mak kat rumah, pengasuh-pengasuh taska dan tadika jangan lupa telan B complex ya. Harga B complex ni sangat berbaloi. Ada 120 biji sebotol tak sampai pun RM60 dapat makan sehingga 4 bulan.



Untuk dapatkan vitamin anti-stress ni boleh hubungi saya secara berikut : 

whatsapp 016 358 9018




No comments:

Post a Comment