Feb 10, 2017

Vitamin D untuk Ibu Hamil: Elak Masalah Autisma di Kalangan Kanak-Kanak

Assalamualaikum..Salam jumaat penghulu segala hari.

Allahuma Solli Ala Muhammad.


pagi ni baca sharing daripada Dr Norman mengenai Autisma dan kepentingan Vitamin D.






Baru tahu rupanya kekurangan vitamin D yang di ambil oleh ibu sepanjang tempoh kehamilan boleh meningkatkan risiko anak mendapat masalah autisma.



"Satu kajian yang amat menarik tentang masalah Autisma yang banyak berlaku sekarang...
Kajian menunjukkan kurang Vitamin D semasa mengandung boleh meningkatkan risiko anak mendapat masalah Autisma
Autisma adalah satu masalah kanak-kanak yang mengalami ketidakupayaan untuk berinteraksi sosial dan berkomunikasi secara normal atau ketidakupayaan untuk memahami dunia yang normal seolah-olah mereka hidup dalam dunia mereka sendiri sahaja...
Berdasarkan kajian di University of Queensland & Netherland Erasmus Medical Centre yang mengkaji 4000 orang wanita mengandung dengan mengambil sampel darah mereka...menunjukkan wanita mengandung dengan paras Vitamin D yang paling rendah mempunyai risiko yang lebih tinggi melahirkan bayi dengan masalah autisma berbanding dengan mereka yang mempunyai paras Vitamin D yang normal...
Pakar yang membuat kajian ini Prof McGrath mencadangkan semua wanita mengandung bukan hanya perlu mengambil suplemen asid folik semasa mengandung...mereka juga perlu mengambil suplemen Vitamin D untuk mencegah masalah autisma kanak-kanak selepas di lahirkan ...
Pastikan kita mendapat pendedahan kepada cahaya matahari pagi setiap hari..insyaallah
Dapatkan Vitamin D secukupnya semasa wanita mengandung...dan juga kepada semua wanita & lelaki secara umumnya untuk kesihatan yang lebih baik...insyaallah"

Credit info : Dr Norman Norawi


Selain asid folic yang sangat penting untuk ibu hamil rupanya suplemen vitamin D juga memainkan peranan penting untuk kesihatan bayi dalam kandungan.

Ibu2 hamil nak cukup keperluan vitamin D boleh dapatkan juga dari suplemen OSTEMATRIX yang mengandungi vitamin D.



TESTIMONI OSTEMATRIX:








Saya recommended sangat ibu-ibu hamil untuk mengambil suplemen Ostematrix ni sepanjang hamil. Selain dapat membantu mengelak masalah Autisma, ia juga membantu mengurangkan kejang otot / kejang kaki ( cramped) di tengah-tengah malam , mengurangkan kebas-kebas dan sakit tumit.

Ostematrix juga bantu mengurangkan masalah Sembelit yang sering di alami oleh ibu hamil.



Bestkan Ostematrix ni..Bukan setakat kalsium biasa tau. Lengkap dengan kandungan vitamin D, magnesium dan zat mineral lain untuk serapan kalsium terbaik dalam badan.

Memang terbaik pil kalsium ni untuk kesihatan ibu hamil,ibu menyusu, warga emas dan golongan dewasa lelaki dan perempuan.

Nak dapatkan kebaikan Ostematrix? Jangan lupa grab promosi istimewa bulan ini.

Beli 6 botol Ostematrix Percuma 1
@
Beli 2 botol Ostematrix diskaun 5%


Hubungi saya untuk pembelian seperti berikut:









No comments:

Post a Comment