Jan 6, 2017

Cara Pulihkan Selsema dan Demam Tanpa Bergantung kepada Paracetamol

Apabila demam selsema,kita cepat-cepat cari paracetamol dan panadol nak pulihkan demam. Namun sebenarnya ada cara yang lebih selamat untuk cepat pulih demam atau selsema ni. Cara ni lebih selamat dan semulajadi malah sangat sesuai di ambil oleh semua terutama ibu-ibu hamil dan ibu menyusu yang nak elak kesan bahaya ubat ke atas kandungan atau pada bayi.




Caranya adalah dengan pengambilan Suplemen seperti Vitamin C dan immune booster Nutriferon.

Nutriferon, immune booster daripada ekstrak ramuan semulajadi dapat bantu ibu-ibu dan seisi keluarga untuk sihat lebih cepat apabila jatuh sakit atau demam.

Antara ramuan semulajadi nutriferon:


  • Ekstrak biji labu (Cucurbita moschata), yang telah didapati dapat mendorong pengeluaran interferon;
  • Biji Plantago (Plantage asiatica) yang mengandungi bahan kimia yang dipanggil polisakarida yang diguna untuk merangsang sistem imun;
  • Bunga Safflower (Carthamus tinctorius) polisakarida, yang telah dikenalpasti dapat mendorong pembangunan makrofaj, sejenis sel darah putih;
  • Kuntuman bunga Japanese Honeysuckle (Lonicera japonica) yang digunakan dalam perubatan Asia.


Nutriferon telah dijalankan penyelidikan selama 40 tahun dengan menguji ratusan sebatian semulajadi oleh Dr. Yasuhiko Kojima'

Menurut kajian terbaru, NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi dan menyokong lebih banyak perkembangan untuk sistem imunisasi badan kita.

Antara manfaat lain Nutriferon:

1. MENGUKUHKAN SISTEM IMUN DALAM MASA 3 HARI

ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkat secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T cells, B-cells and makrofag.

2. MELAWAN KANSER DAN TUMOR.

interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.

3. MELINDUNGI DARI INFLUENZA.

ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

4. MERINGANKAN STRESS DAN KELESUAN.

meringankan kemudaratan yang di sebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.

5. MELAMBATKAN PENUAAN.

formula unik nutriferon merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat.

6. MENGURANGKAN INFEKSI OLEH PESAKIT-PESAKIT HEPATITIS B & C

keberkesanan nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangi infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit-pesakit hepatitis B & C.

7. MENGURANGKAN SIMPTOM MENOPAUS.

hypertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah, dan masalah berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.

8. MENGURANGKAN SIMPTOM PMS.

terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.


Banyakkan kebaikan Nutriferon ni..Ia memang immune booster terbaik untuk tingkatkan imun badan diri dan family. Alhamdulillah saya sendiri pun memang guna dan simpan sebagai first aid kit kat rumah..Kalau anak-anak selsema atau demam memang bagi nutriferon ni insyaallah tak perlu lagi makan ubat demam.

Nutriferon ni boleh di ambil dari usia 1 tahun sehingga ke warga emas.


Jom tengok apa kata pengguna lain yang mengambil Nutriferon:

2 hari demam dah pulih..alhamdulillah

Anak jarang demam dan kalau demam ambil masa sekejap sahaja


dah tak perlu admit wad bila sakit 

Ibu ambil nutriferon dan berikan khasiatnya melalui BF

Ibu BF ambil nutriferon, anak pun dapat khasiatnya

demam cepat kebah

hilang sakit perit tekak dengan Nutriferon


Saya saran sangat Nutriferon ni ada di dalam first aid kit setiap rumah dan bagi ibu-ibu hamil dan menyusu tidak perlu risau lagi untuk mengambil Nutriferon sekiranya batuk,selsema atau demam. Lebih selamat dan tiada kesan merbahaya untuk ibu dan bayi.


Nutriferon mudah di bawa kemana sahaja kerana ia dalam bentuk sachet. Nak dapatkan Nutriferon boleh hubungi saya seperti berikut:



No comments:

Post a Comment