Nov 9, 2016

Cara Atasi Gatal-Gatal Alahan di Jari atau Badan

Teringat alahan kulit saya hadapi di jari manis dan jari telunjuk beberapa bulan lepas. Tak tahu kenapa tetiba gatal sangat dan akibat menggaru kulit saya jadi sangat sensitif sehingga berdarah. Memang pedih bila basuh pinggan dan basuh baju..


sumber: google



Kekadang letak krim herbal blend kat kawasan gatal-gatal ni tapi hilang sekejap je..Bila datang balik serangan gatal-gatal ni memang tak tahan asyik nak menggaru je.

Sape pernah alami alahan kulit gatal-gatal camni?

Tetiba kena macam orang kene ekzema. 

Saya konsisten ambil Vitamin C dan Alfafa Complex tetapi mungkin tidak cukup dose kata Pakar Nutrisi. Jadi setiap hari saya ambil 2 biji vitamin C dan 10 biji Alfafa Complex untuk melihat kesannya.

Dan bulan tu juga saya buat detoks parasit. Setiap bulan (pertengahan bulan islam) amat bagus untuk kita buat detoks parasit untuk nyahkan dan buang segala parasit,cacing,kuman dan sebagainya daripada tubuh kita. Boleh baca details mengenai detoks parasit di sini

Ok sambung balik.


Semasa detoks parasit ni memang penting sangat untuk jaga pemakanan. kene STOP segala sumber gula putih,kek,kuih manis-manis yang confirm memang ada gula putih kan kebanyakannya, segala jenis tepung (bleached) dan minuman caffeine dan minuman manis lain.

Haa agak-agak terseksa tak jiwa raga tak ambil makanan manis ni?

Kalau sebelum ni dah terbiasa, memang confirmla rasa sengsara sekejap. OK SEKEJAP sahaja ya.

Saya teruskan buat detoks parasit ni selama 14 hari.

Amazing, gatal-gatal kat jari tu semua hilang tanpa kesan parut pun selepas sahaja saya habis lakukan detok parasit dan selepas konsisten mengambil Alfafa Complex dan Vitamin C.Saya juga add on dengan GARLIC COMPLEX sepanjang melakukan program detox parasit.

Kalau sebelum ni asyik menggelupas,gatal merenyam nak menggaru je tapi kali ni memang hilang terus langsung takde dah gatal-gatal tu dan parut pun langsung takde..Alhamdulillah.dah boleh pakai cincin dengan suka hati:-)


So,kalau anda ada masalah gatal-gatal,alahan ni cuba kurangkan dan stop terus pengambilan gula putih dan makanan manis ni..Gula putih dan makanan manis-manis ni menyebabkan bakteria dan kuman dalam badan lagi membiak dan merebak..So sebab tu kalau time detoks parasit ni ( time cacing, parasit mengawan) kita di galakkan untuk stop semua makanan dan minuman manis-manis,gula putih dan tepung gandum terutamanya kerana ia kesukaan parasit.


dan amalkan pengambilan set alahan ni - konsisten vitamin c, Garlic Complex dan Alfafa Complex. Insyaallah akan nampak perubahan dan kesannya.



Manfaat dan Kebaikan Suplemen Semulajadi:


1) Vitamin C ( SR Vita C Sustained Release)




  • Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan badan kita juga terpelihara dari serangan bakteria, virus dan jangkitan.

  • Bukan sahaja untuk daya tahan badan kepada penyakit, ia diperlukan untuk bina kolagen, struktur protein penting dalam tisu penyambung. Vitamin C juga membantu penyembuhan luka dengan cepat. ia juga boleh lindungi kulit dari radikal bebas dan gelombang ultra ungu.



2) Garlic Complex


garlic complex


  • Antibiotik yang Selamat dan Semulajadi. 
  • Membantu meningkatkan sistem imun badan, halang penyakit berjangkit seperti selsema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • Menghalang alergi


3) Alfafa Complex





  • Dikenali sebagai 'father of food'
  • Mencuci hati, darah dan usus – ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  • Melawan alahan – Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete’s foot) dengan berkesan.


bulan ni ada promosi Alfafa Complex : beli 3 botol percuma 1

Sebenarnya banyak lagi kebaikan suplemen-suplemen di atas. Saya hanya fokus kepada kebaikan tingkatkan imun badan , menghalang alergi dan detoks.

Boleh klik pada nama suplemen di atas untuk details manfaat masing-masing.

So, kalau ada masalah gatal-gatal,alergic (habuk,debu,hama,seafood dll) cubalah konsisten dengan set alahan di atas serta lakukan juga detoks sekurangnya sekali sebulan. Minum air kosong dengan cukup dan kurangkan stress.Insyaallah cepat baik.

Dah bertahun-tahun kita makan macam-macam kan,sebulan sekali buat detox memang perlu sangat.

Sekiranya anda hadapi masalah ini dan ingin mencuba suplemen di atas boleh dapatkan daripada saya seperti berikut:





No comments:

Post a Comment