Dec 21, 2015

Manfaat dan Kebaikan Lecithin Shaklee

Lecithin, mempunyai banyak khasiat dan manfaat untuk kesihatan badan.

Sekiranya anda mempunyai masalah sembelit, kolestrol tinggi, bengkak susu ( ibu menyusu) , sedang belajar, nak turunkan berat badan, nak kulit cantik, jom ambil Lecithin.


Lecithin daripada soya non gmo



KEBAIKAN DAN MANFAAT LECITHIN

Lecithin adalah pengemulsi semulajadi yang bertindak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran.

Lecithin n mengandungi kekacang soya tanpa GMO di mana setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembeskan oleh tubuh akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tak tepu.

Tanpa bahan pengawet,pewarna dan pemanis sesuai di ambil oleh golongan muda berusia 15 tahun keatas sehingga warga emas.



Kebaikan dan Manfaat Lecithin:

  • Ia boleh melindungi hati kita ~ Lecithin boleh menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan hati berlemak. Yang baiknya ia juga boleh membantu memulihkan kesihatan hati.
  • Memecahkan lemak dan kolestrol ~Lecithin bertindak sebagai 'pembersih' salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid dalam tubuh kita.
  • Melangsingkan ~ Menghalang obesiti.Pengambilan Lecithin yang betul dapat menurunkan berat badan sekaligus mencegah masalah obesity.
  •  Mencantikkan otot dan kulit. Ia mengelakkan kulit bersisik/kering terutama yang kerap menggunakan pendingin hawa. Lecithin boleh membentuk membran sel, melembabkan serta menghaluskan kulit supaya kulit kita jadi cantik, juga boleh mengaktifkan metabolisma sel dan melambatkan penuaan.
  • Memperbaiki alergi ~ Lecithin boleh menghalang platlet darah dari mengaktifkan tisu gegelang di dalam salur darah yang boleh menyebabkan alergi semakin paarah seperti penyakit kulit seperti dermatitis dan demam alergi.
  • Menghalang kejadian batu karang ~ Batu karang tu terjadi akibat dari kolestrol yang berlebihan alam badan kita. Jadi Lecithin akan bertindak untuk pengemulsi supaya kolestrol yang mencanak-canak tu dapat dihalang dari menjadi batu karang.
  • Mempertingkatkan daya ingatan dan meringankan stress ~ Kolina yang di nyatakan di atas tadi akan berfungsi untuk penghantar/ agen saraf kranial yang boleh mempertingkatkan kuasa pembelajaran, memperbaiki daya ingatan, menghalang Alzheimer dan meringankan stress.
  • Menghalang tekanan darah tinggi ~ Lecithin boleh menghalang arterioklerosis, menggalakkan peredaran darah. Maknanya Lecithin menghalang darah daripada tersekat atau tersumbat.
  • Mengatasi masalah prostat lelaki
  • Meringankan sembelit ~ Fungsinya untuk melembutkan najis dengan cara melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.

Selain daripada manfaat di atas,ia juga dapat membantu kaum ibu yang alami masalah bengkak susu. Sakitkan kalau kene bengkak susu ni..Jadi selain daripada guna cara tradisional atasi bengkak susu,boleh ambik Lecithin ni 6biji sehari. Boleh baca petua dan tips atasi masalah bengkak susu ini di sini


Harga sebotol Lecithin adalah RM55 untuk 180 biji , sangat berbaloi dan bermanfaat untuk kesihatan.




Sekiranya anda berminat untuk turunkan berat badan,turunkan paras kolestrol boleh cuba Lecithin ni..ramai yang fikir "oh,paras kolestrol saya ok kot.." tapi pernah tak anda cek??Kini golongan muda makin ramai yang alami masalah kolestrol tinggi disebabkan pemakanan seharian yang tidak seimbang dan banyak pengambilan makanan segera dan manis..

Paling best dengan Lecithin juga membantu anda inchloss!!


Hubungi saya segera seperti berikut. Yang berdekatan Bandar Baru Bangi, Kajang boleh dapatkan secara terus melalui saya dan lain-lain kawasan melalui poslaju/gdex/citylink


Whatsapp : 016 358 9018 ( klik di sini)




No comments:

Post a Comment