Sep 8, 2015

Doa Merawat Batuk dan Selsema

Cuaca berjerebu ni memang mengundang kesihatan tidak baik..Dah hampir seminggu rasanya cuaca kelam asap berjerebu..Anak-anak pun dah mula batuk-batuk,selsema..saya juga tak lari daripada sakit tekak,selsema dan hari ni dah start batuk dan bunyi time nafas..huhu camnilah penghidap asma..memang tak boleh leka langsung..

Dalam group whatsapp sekolah tadika anak pun ramai juga parent inform anak-anak tak dapat hadir ke sekolah sebab tak sihat..Kesian..semoga semua cepat-cepatla sihat ya..

Alhamdulillah pagi ni hujan turun selebat-lebatnya dan sekarang pun hujan masih membasahi bumi..

Dah telan vitamin C,Garlic dan 3 biji omega untuk kuatkan sistem imun badan.Moga Allah beri kesihatan baik buat kami sekeluarga.





Arini baru berani bukak tingkap bagi angin fresh masuk..alhamdulillah moga hilangla jerebu dan udara kembali bebas pencemaran.

Bagi yang tidak sihat alami batuk,selsema atau demam panas,jom sama-sama kita baca doa ni,semoga Allah berikan kesembuhan dan pulih baik dengan cepat, Jangan lupa juga banyakkan pengambilan air masak dan makan ubat atau supplemen untuk kuatkan sistem tubuh badan.









3 comments: