Jul 29, 2015

Minuman Musim Panas: Performance Drink Orange dan Air Masak Mengelakkan Dehidrasi

Cuaca panas terik 2,3 hari ni memang menyebabkan badan mudah lesu. Nak keluar rumah pun malas..Camnala abang-abang yang bekerja wat bangunan ya,kerja kat site dan tempat-tempat terbuka..Teringat pengalaman teman en suami ke site di perumahan baru..Buat cabling ngan budak-budak praktikal..fuhh memang hitam-legam muka..yang menunggu pun macam cacing kepanasan..

Musim-musim camni kene banyak minum air kosong dan air isotonik untuk membekalkan bendalir mengcukupi dalam badan dan mengelakkan dehidrasi.





Sediakan dan bawa air mineral kemana sahaja..Jangan lupa minum 3 liter sehari..2,3 kali teguk dah habis 500ml tu..Then sambung lagi sampai minum habis 6 botol sehari.





Minuman isotonik seperti 100 plus,revive mengandungi banyak gula..Jadi nak minum banyak-banyak karang penyakit baru pulak dapat..Lagi-lagi kalau tengah pregnant or menyusu,memang tak boleh minum banyak-banyak. 


Jadi kalau teringin sangat nak minum air gas ni,gantilah dengan minuman sang juara performance drink..Perisa oren yang sedap dan mentyegarkan. Ia bukan sahaja menghilangkan dahaga malah membantu membekalkan bendalir dalam badan dan mengelakkan dehidrasi. 




Kelebihan Performance Drink:

  1. Ia terbukti secara klinikal  dapat menyokong tahap hidrasi lebih cepat berbanding air. 
  2. Performance Drink juga mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi lain.
  3. Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari dengan campuran unik karbohidrat dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.
  4. Terbukti secara klinikal:Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan hidrasi, memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina
  5. Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.
Jika anda mempunyai tanda-tanda seperti bibir merekah kering,kulit kering, haus terlampau dan mual-mual,  ia petanda badan mengalami dehidrasi. Jadi jangan lupa minum air elektrolit Performance Drink enak ni.


Kebaikan Minum Air Masak/air mineral



Anak-anak kat rumah atau sekolah bagaimana? Pastikan mereka juga minum air kosong secukupnya. Pengambilan air manis atau air sejuk sepanjang hari boleh melemahkan sistem pertahanan badan yang boleh menyebabkan demam,batuk dan selsema. Jadi kawallah makanan dan minuman anak-anak. Bekalkan mereka dengan air masak /air mineral setiap hari ke sekolah dan jika keluar rumah,bawalah bekalan air kosong mengcukupi.


Antara kebaikan minum air masak/mineral:



1. Menguruskan badanKhabar gembira buat para wanita yang tengah berdiet. Air putih tidak mengandungi kalori, gula ataupun lemak dan ini ternyata mampu mengurangkan berat badan kita.
2. Meningkatkan kesuburanAir putih dapat menghasilkan hormon testosteron pada kaum Adam serta hormon estrogen pada kaum Hawa.
3. Melancarkan sistem pencernaanMinum air putih dalam kuantiti lapan gelas setiap hari akan melancarkan sistem pencernaan. Ia dapat menghindarkan dari mendapat sembelit malah pembakaran kalori juga akan berjalan dengan efisien.
4. Melambatkan proses pertumbuhan zat yang menyebabkan kanserAir masak/mineral bukan saja melambatkan pertumbuhan zat penyebab kanser malah ia juga dapat membantu mencegah penyakit hati dan ginjal.
5. Perawatan kecantikanKekurangan pengambilan air putih menyebabkan tubuh menghadapi kesulitan untuk menyerap air, sekaligus mengakibatkan kulit kering dan berkedut.
6. Tubuh lebih segar dan sihatKhasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh saja tapi juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. Kita mungkin dapat bertahan bila tidak makan beberapa hari namun tidak mungkin dapat bertahan jika tidak minum air. Ini kerana air merupakan bahagian terbesar dalam komposisi tubuh manusia.
7. Menyihatkan jantungAir putih juga diyakini dapat menyembuhkan penyakit jantung. Bahkan pada saat ini juga sudah banyak perubatan altenatif yang memanfaatkan penggunaan air putih.
8. Ubat kepada penyakit strokAir putih tidak hanya digunakan untuk mengubati berbagai penyakit kulit, namun sangat efektif untuk mengubati penyakit lumpuh. Ini kerana air dapat membantu memperkuatkan kembali otot-otot dan ligamen serta melancarkan sistem peredaran darah dan sistem pernafasan.


Jangan culas-culas minum air ya..Semoga terlindung daripada masalah haba stroke dan penyakit-penyakit lain. Ambillah air isotonik terbaik ini dan minum air masak/mineral secukupnya.


Jaga kesihatan sebaik-baiknya. 

No comments:

Post a Comment