Jul 10, 2015

Jus Anggur penawar kencing manis paling mujarab

Penyakit kencing manis(diabetes melitus) boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa mengira usia.Ada yang alami penyakit ini semasa hamil dan terus berterusan sehingga ke tua. Ada yang mengalaminya di sebabkan penyakit keturunan dan pelbagai lagi. Sekarang ia bukan penyakit untuk golongan warga emas sahaja kerana golongan muda kini juga sudah milikinya. Jadi kene hati-hati dan rajin-rajinlah biuat pemeriksaan selalu



Faktor penyebab kencing manis adalah di sebabkan oleh:


1) Pola pemakanan

Makan secara berlebihan dan melebihi jumlah kadar kalori yang diperlukan oleh tubuh akan menyebabkan kadar gula dalam darah meningkat dan boleh menyebabkan kencing manis ini. Pengambilan kerap minuman manis seperti teh tarik,kuih-kuih manis juga menyebabkan punca penyakit ini terjadi. 


2) Kegemukan /Obesity

Orang gemuk dengan berat badan lebih dari 90 kg cenderung memiliki peluang lebih besar untuk terkena penyakit diabetes militus. Sembilan dari sepuluh orang gemuk berpotensi untuk terserang diabetes mellitus.


3) Faktor Genetik

Penyakit kencing manis boleh diwarisi dari orang tua kepada anaknya, Gen penyebab diabetes mellitus akan dibawa oleh anak jika orang tuanya menderita diabetes mellitus. Pewarisan gen ini dapat sampai ke cucunya bahkan cicit walaupun resikonya sangat kecil.


4) Penyakit dan Jangkitan Pada Pankreas

Jangkitan mikroorganisma dan virus pada pankreas dapat menyebabkan radang pankreas yang juga boleh menyebabkan terhalang thormom-hormon untuk proses metabolisme tubuh termasuk insulin.


5) Gaya Hidup

Pola hidup juga sangat mempengaruhi faktor penyebab diabetes mellitus.Orang yang malas untuk senaman memiliki risiko lebih tinggi untuk terkena penyakit diabetes mellitus kerana senaman dapat membakar kalori yang berlebihan di dalam tubuh. Kalori yang tertimbun di dalam tubuh merupakan faktor utama penyebab diabetes mellitus selain disfungsi pankreas.


Keluarga saya juga mempunyai sejarah penyakit diabetes ini. Memang perlu jaga pemakanan dari muda ni..Beberapa bulan yang lepas kakak saya mengadu bacaan diabetesnya sangat tinggi. Doktor minta dia buat suntikan insulin jika terlalu tinggi. Ngeri pulak bila saya mendengar. Saya terus cadangkan jus anggur vivix ni kepada kakak saya.Alhamdulillah dengan izinNya bacaan gula menurun dan beliau tak jadi mengambil suntikan tersebut..Lega hatinya..Saya pun kalau boleh tak nak dia terlalu bergantung pada ubat-ubatan dan suntikan tersebut.Dan paling best katanya kurang sikit rasa letih..Badan pun bertenaga je..Alhamdulillah,dapatlah untung 2 in 1 kan..




Jus Anggur VIVIX yang enak 



Apakah tanda-tanda anda menghidapi Kencing Manis?


 Kerap berasa dahaga
 Kerap kencing
 Terasa letih dan lesu
 Susut berat badan walaupun berselera makan
 Luka atau cedera yang lambat sembuh
 Gatal-gatal dibahagian kemaluan


Sekiranya anda mengalami gejala-gejala seperti di atas,segeralah berjumpa dengan doktor untuk memastikan tahap kesihatan anda.


Apa yang saya tahu ramai sangat pengguna yang mengalami masalah kencing manis ni berpuas hati selepas mengambil jus anggur vivix ini.. Alhamdulillah..


rawatan diabetes dengan vivix





Jika ibu-bapa anda juga mengalami penyakit ini dan ingin mencuba supplemen vivix ini bolehlah hubungi saya untuk maklumat lanjut dan pesanan. Memang harga 1 botol vivix ini sedikit mahal tetapi ia setanding dengan harga dan manfaatnya,


Sempena promosi Julai ini,anda bolehlah hadiahkan vivix ini untuk yang tersayang kerana harganya lebih jimat dan murah. Saya cadangkan anda join ahli dan beli vivix dengan harga promosi,

Jika anda membeli 2 botol vivix pada bulan JULAI ini sahaja,anda LAYAK mendapat:

DISKAUN 5% 
PERCUMA 1 botol multivitamin VITALEA ( bagus untuk tenaga)
PERCUMA KEAHLIAN BERNILAI RM69
PERCUMA PENGHANTARAN POS
CASHBACK TUNAI BULAN BERIKUTNYA

Memang banyak untungkan?? Saya pasti mak ayah anda pasti akan gembira menerima buah tangan istimewa jus anggur ini kerana rasanya yang enak dan mudah ditelan.

Jadi jangan tunggu lama-lama lagi,hadiahkan buat yang tersayang ketika aidilfitri nanti. Hubungi saya untuk mendapatkannya:









No comments:

Post a Comment