Jan 11, 2014

Atasi masalah Cyst dengan GLA

Masalah cyst sering kali penyakit silent atau menakutkan bagi kaum wanita.Ia adalah penyakit yang senyap-senyap muncul dan tidak disedari kerana jarang yang mengalami simptom atau tanda-tanda.

Ovarian Cysts adalah nama yang diberikan kepada cyst/kantung yang berisi lendir /air yang berada di dalam kilang telur ovari.Lendir ini boleh jadi seperti air,oekat/likat dan ada yang mengandungi tisu-tisu seperti rambut dan gigi.



Apakah tanda / gejala Ovarian Cysts?

Pada umumnya ia tidak mempunyai tanda yang jelas.Tetapi sekiranya terlalu besar cyst dapat dikesan dengan perut yang sedikit buncit dan terdapat ketul pada bahagian bawah perut.Gejala lain yang jarang-jarang berlaku adalah seperti:


  • Sakit perut kerap
  • sukar atau kerap membuang air kecil
  • Muntah dan loya
  • sakit semasa mengadakan hubungan seks
  • Rasa berat pada ari-ari
  • Sakit ketika haid

Cyst boleh dikesan dengan ultrasound atau dengan pemeriksaan faraj.Rata-rata yang menghidapi masalah cyst yang tidak serius akan hilang dan mengecut dengan sendiri.Tapi sekiranya peringkat serius boleh menyebabkan kepada masalah kesuburan dan masalah kehamilan

Sekiranya peringkat teruk,doktor akan mencadangkan untuk melakukan pembedahan pembuangan cyst.Namun eloklah sekiranya anda yang menghidapi penyakit ini berjumpa dengan doktor pakar untuk mengetahui sama ada masalah di hadapi serius atau tidak.

Sebagai alternatif,pengambilan GLA COMPLEX dapat membantu mengatasi masalah ini.

Beberapa testimoni customer yang berjaya hilang penyakit csyt dengan pengambilan supplemen semulajadi ini






Kenali apa itu GLA Complex?

Kebanyakan GLA yang berada di pasaran dihasilkan dari EPO(Evening primerose oil)
namun GLA Complex diestrak dari borage yang mengandungi lebih 2x ganda dari EPO.GLA adalah sumber terbaik omega-6.Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesannya.

Borage adalah herba tradisi kegemaran orang barat yang mampu merawat ulser,selsema,mengeluarkan virus dan meningkatkan stamina.


Pemakanan sesuai untuk anda yang telah melakukan pembedahan cyst dan juga untuk kesuburan.Boleh baca di sini:Makanan untuk subur dan lepas pembedahan

Jika anda berminat untuk mencuba supplemen kesihatan ini boleh hubungi saya untuk konsultasi cara makan dan untuk harga tawaran lebih murah

Suhaila Johar
SID 889806
SMS/whatsapp : 016 3589018
COD kajang/bangi/mines/uniten
pos laju ke seluruh malaysia







2 comments: