Mar 4, 2017

Suplemen & Gaya HIdup Sihat: Apa kata doktor hebat ini..

Bulan lepas berkesempatan hadir ke Business Leader Conference 2017..memang ohsem sungguh..satu perkara buat saya sangat bangga adalah 3/4 penyertaan hadir adalah golongan bumiputera dan orang Islam..Alhamdulillah..seronok tengok yang hadir semua hebat-hebat, positif dan bersemangat semuanya.


saya ada ceritakan mengenai Business Leader Conference 2017 yang julung kali di adakan di sini.

Sebelum saya cerita lebih lanjut mengenai forum kesihatan petang tersebut, jom sama-sama tonton dulu video ni untuk rasai kemeriahan dan aura luar biasa 







Satu perkara yg mencuit hati saya bila mana seorang staff Shaklee ni cerita dulu dia dalam business lain 30 tahun setia tapi dalam sekelip mata dia boleh berubah kepada jenama S ni kerana jatuh cinta dengan produknya dan dia sangat kagum bilamana tengok ramai yg buat business shaklee ni adalah golongan mak-mak..datang shopping ke HQ or branch dengan sorang anak tarik baju kanan, sorang anak lagi tarik baju kiri..dengan pegang plastik bukan 1 malah dengan beg lagi..memang hebat sungguh! hati sangat kental..ya buat business bukan boleh main-main!


Ya saya akui itulah berlaku dalam business ni..Business bukan setakat untuk diri, malah suami dan anak-anak sebagai orang kuat sokongan dari belakang juga memainkan peranan penting..Business 1 family

Banyak peluang dan cerita menarik sepanjang BLC ni berlangsung.

Kehadiran CEO dan saintis shaklee sendiri yang turun padang dan terangkan details mengenai peluang dan kelebihan berada dalam business ni menunjukkan company ni bukan main-main dalam membantu insan lain mendapat kesihatan terbaik dalam hidup.

Mempunyai kajian saintifik, research berpuluh ribu, ada kajian landmark Study oleh pakar saintis, produk S ni juga di ambil oleh angkasawan NASA dan athlete sukan seluruh dunia dengan pelbagai pingat membuktikan ia bukan calang-calang produk yang dapat membantu menaiktaraf kesihatan.

Pihak Marketing Shaklee juga bertungkus lumus menyediakan latihan, health talk, road show dan pelbagai lagi bagi membantu kami para SID untuk berjaya mendapat peluang dan tingkatkan ekonomi diri dan keluarga masing-masing.

Bila bercerita mengenai business, semua orang boleh buat business.. Tapi nak make sure kekal berada lama dalam business dan berkembang perlukan kesabaran dan kekuatan bukan sedikit.

Business yang boleh kekal lama adalah business yang dapat selesaikan masalah orang lain dan pada masa sama juga bantu tingkatkan ekonomi kewangan.

Pada sebelah petang Conference ni telah berlangsung forum ' Do Suplements Works?'. 


Di antara panel yang di jemput adalah Dr Rajbans Singh, doktor kesihatan yang selalu di jemput oleh fly.fm dan saintis Shaklee, Dr Daggy.




Apa yang menarik dan yang masih saya ingat kata-kata doktor ni adalah
:


"Doctor is not da right person to be asked about nutritions. We spent 6 hours time per day only to learn about drugs and how to cure disease (not focusing on prevention). All of you here are much better than me to talk about suplements."


Beliau tegaskan doktor bukan orang yang layak di tanya tentang pemakanan nutrisi kerana semasa belajar pun mereka lebih fokus kepada untuk sembuhkan sakit bukan untuk mencegah penyakit. 


Doktor Rajbans juga mengalakkan untuk amalkan gaya hidup sihat. Amalkan senaman setiap hari. Beliau sendiri selalu bersenam dalam bilik air dan sering berjalan kaki naik turun tangga untuk kekal sihat dan cergas. 

Antara sharing beliau yang baik:


"Everyday u wake up, always have PURPOSE in your life..Please excited in your life..then u will be happy"
✔Manage ur stress
✔Sleep is important
✔Exercise everyday.. Exercise is just move. Moving all day.
✔High intensity exercise 5-10min sehari
✔Lifestyle is attitude
✔lifestyle is habit and u can change it.
✔Healthy lifestyle:Start with the easier : like drink plain water. Take more vegetables, less carbo etc
✔Always cek plate size. Quarter plate rice, half carbo, 2 jenis sayur, protin palm size.
Nak exercise tak payah tunggu Pergi gym, setiap hari naik tangga kat opis..contoh kalau opis tingkat 5
Hari pertama naik tangga dulu sampai tingkat 1, baru tekan butang lift
Hari kedua exercise naik tangga sampai tingkat 2 baru tekan lift

Hari ketiga sampai tingkat 3 dan seterusnya sehingga dah jadi habit bila tak buat rasa janggal..ada something yg tak best mcm kita gosok gigi setiap hari..bila tak buat mesti tak bestkan :-)

Perkongsian Dr Daggy

Ada kisah menarik yang di ceritakan oleh Dr Daggy iaitu mengenai seorang doktor pakar kanak-kanak yang mempunyai klinik sendiri datang meminta bantuan Dr Daggy sebab katanya terlalu ramai dan kerap kanak-kanak yang SAKIT. Jadi Dr Daggy bantu bagi supplement Shaklee pada pesakit-pesakit doktor tu. Dan lama kelamaan, bisnes klinik doktor tu merosot sebab tak ada lagi kanak-kanak yang sakit. Doktor tu terpaksa tutup klinik nya. Akhirnya ambil keputusan untuk full time buat bisnes Shaklee:-)


Alhamdulillah perkongsian forum ni sangat mnarik dan membuka minda bahawa Mencegah Lebih Baik daripada Merawat. 

Kesimpulan daripada forum ni saya boleh simpulkan kita perlu jaga pemakanan, amalkan gaya hidup sihat, jauhi rokok dan amalkan pengambilan suplemen baik.


Peluang Pendapatan Terbuka untuk Semua

Ada orang bertanya saya, masyukkan pendapatan daripada business Shaklee ni? Serius boleh saya katakan yang bergelar Master Coordinator ,rank tertinggi dalam business ni gaji mereka adalah RM20 ribu keatas SEBULAN. Tidak termasuk dengan inisiatif Bonus Kereta, Bonus Kepimpinan dll.


Jadi peluang business ni terbuka luas kepada semua. Semua orang boleh berjaya dengan syarat ada kemahuan bersungguh-sungguh, komited dan rajin.

Jadi rebutlah peluang yang ada. Bagi anda yang masih mencari-cari sumber pendapatan tambahan, cubalah business Shaklee ni..Insyaallah dapat membantu meringankan beban kewangan di hadapi.


Suplemen shaklee menjadi pilihan Angkasawan dan ramai atlit dunia


Teringat pesanan President shaklee :


NEVER!
NEVER!
NEVER!

NEVER GIVE UP!!!!


Jom bersama saya sehingga ke puncak kejayaan..Tiada istilah terlambat..tiada istilah tak tahu..nak berjaya semua boleh belajarkan
Yang penting...

Dream big
Start small
Most important, START!

U can!!!!!


Saya doakan ramai lagi anak cucu cicit network saya dapat bersama program hebat BLC tahun-tahun mendatang..

dan untuk anda semua, jom bersama-sama melakar kejayaan dalam business ini.


Kita tolong orang untuk sihat insyaallah pada masa sama kita terjebak juga untuk sihat dan Allah izinkan untuk kita kaya dan berjaya.






Hubungi saya sekiranya berminat untuk pendaftaran keahlian. Hanya serendah RM79.50 sahaja untuk yuran keahlian dan anda boleh mula business bila-bila masa sahaja.

Jumpa anda semua di BLC 2018! Insyaallah




No comments:

Post a Comment