Jul 2, 2015

Suplemen untuk Turunkan Tekanan Darah Tinggi

Baru-baru ni ada seorang customer PM saya maklumkan tekanan darahnya sangat tinggi.Beliau baru berusia 30 tahun dan sering mengalami sakit kepala.Akibat tekanan darah tingginya,beliau perlu selalu checkup bersama pakar,mengambil ubat darah tinggi dan terpaksa berhenti kerja akibat sering cuti dan MC.

Saya juga mendapat PM daripada seorang ibu berpantang yang sangat risau tekanan darahnya tidak turun-turun selepas bersalin.Semasa hamil juga berisiko mendapat darah tinggi dan ia dikenali sebagai 'Pregnancy Induced Hypertension'.Punca sebenar penyakit darah tinggi semasa hamil di sebabkan oleh kesan perubahan pada saluran darah kecil di buah pinggang yang menyebabkan saluran tersebut mengecil dan sempit.




Memang menakutkan penyakit 'sillent killer' ini..Ia penyakit boleh menyerang sesiapa sahaja..Dahulu saya hanya mendengar penyakit ini di kalangan ahli keluarga saya..Adik-beradik arwah mak dan arwah mak sendiri mengalami tekanan darah tinggi.Sangat sedih kerana ia seperti penyakit 'keturunan'.


Kawan sekolah saya sendiri juga kehilangan suami di usia 32 tahun akibat tekanan pembuluh terlalu tinggi di bahagian kepala.Darah tinggi yang melampau mengakibatkan strok dan salur darah pecah.Allahuakbar terlalu perit untuk terima kehilangan di usia masih muda dan mengejut.Takziah untuk diri dan anak-anaknya yang masih kecil.



Ihsan: Google
Jenis-jenis Darah Tinggi
Hipertensi Primer

Ini membentuk sebahagian besar dari hipertensi-hipertensi. Punca peningkatan tekanan adalah tidak diketahui. Akan tetapi, faktor-faktor risiko adalah:
  • Sejarah hipertensi dalam keluarga
  • Kegemukan
  • Pengambilan garam dan alkohol yang melampau
  • Merokok
  • Tekanan yang melampau.

Hipertensi Sekunder

Bentuk ini, seperti yang digambarkan oleh namanya. Adalah peningkatan tekanan darah disebabkan oleh punca-punca/ penyakit-penyakit yang lain seperti:
  • Penyakit-penyakit ginjal
  • Penyakit-penyakit endokrin
  • Disebabkan ubat
  • Kecacatan kelahiran
  • Punca-punca lain.

Bacaan berapakah di kira tekanan tinggi?


Tekanan darah ada dua ukuran dan biasanya diukur seperti berikut -120/80mmHg.
 Nombor atas (120) menunjukkan tekanan ke atas pembuluh arteri akibat denyutan jantung. Nombor bawah (80) menunjukkan tekanan semasa jantung berehat di antara pengepaman. 
Masa yang paling baik untuk mengukur tekanan darah adalah semasa anda rehat dan dalam keadaan duduk atau baring. Kadar tekanan darah yang sentiasa lebih tinggi dari kadar biasa untuk suatu jangka masa yang lama. Kadar tersebut adalah melebihi kadar tekanan darah optima iaitu 130/80 mmHg.





Supplemen Shaklee Untuk Menurunkan Tekanan Darah Tinggi







Sekiranya anda berminat untuk menurunkan tekanan darah tinggi boleh mengambil set darah tinggi shaklee ini.Ia terdiri daripada VIVIX dan Omegaguard 


Bagaimana Vivix dan Omegaguard membantu menurunkan tekanan darah tinggi?



Vivix adalah cecair tonik gabungan 4 ramuan semulajadi kaya resveratrol membantu mencegah keradangan yang berlaku pada salur darah yang menyebabkan tekanan darah tinggi. Ia juga membantu memperbaharui sel-sel badan sehingga ke peringkat DNA dan memberikan pemulihan tenaga kepada sel.



Omegaguard pula berfungsi untuk membakar lemak-lemak dalam salur darah yang terkumpul dan membakar kolestrol. Ini membantu melancarkan darah dan mengelakkan masalah ateri tersumbat



Testimoni Pengguna yang pernah mengambil supplemen vivix





Tiada sesiapa ingin mengalami penyakit darah tinggi ini,Namun ia hadir secara senyap mampu meragut nyawa sesiapa sahaja.
Elakkan juga pemakanan masin dan berlemak serta amalkan gaya hidup sihat.Berhenti merokok jika anda mengalami penyakit ini kerana ia makin menyukarkan keadaan. Cegah darah tinggi sebelum penyakit lebih buruk berlaku pada kita.

Jom grab untuk penjimatan lebih baik di musim kegawatan GST ini! Sekiranya anda berminat untuk mencuba supplemen darah tinggi ini dan tidak bergantung lagi pada ubat boleh mencuba set darah tinggi ini. Selamat dan berkesan!
Hubungi saya seperti berikut untuk pertanyaan dan pesanan.




No comments:

Post a Comment