Jul 23, 2015

Cara Mudah Atasi Sakit Pinggang dan Lenguh-Lenguh Badan

Perjalanan jauh beribu batu sepanjang pulang kekampung halaman memang boleh menyebabkan lenguh-lenguh badan dan sakit pinggang..Lagi-lagi perjalanan yang sesak dan jammed beratur panjang..Ibu-ibu hamil sudah pasti lenguh pinggang bukan sedikit kan?? Golongan warga emas;mak ayah dan atuk nenek sudah pasti sering mengalami masalah ini,



Jika anda kerap lenguh-lenguh,sakit pinggang walau tidak melalui perjalanan jauh,ia berpunca daripada masalah kekurangan kalsium.Berapa ramai yang konsisten minum susu setiap  hari?? Lagi berusia kita,lagi badan memerlukan kalsium untuk menampung struktur tulang yang makin 'loose'..

Untuk mengatasi masalah ini,anda boleh cuba mengambil Ostematrix Shaklee..Ostematrix ni lengkap dengan vitamin D dan Magnesium.Penyerapan kalsium akan jadi paling baik dengan kehadiran magnesium. Kekurangan magnesium memberi kesan kepada kemampuan tubuh mengawal penggunaan kalsium. 

Walau bagaimanapun,hati-hati ya sebab pengambilan kalsium dan magnesium yang tidak seimbang boleh menyebabkan penyakit batu karang. 


Kelebihan Pil Kalsium Ostematrix:

  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium




Ostematrix bukan sahaja untuk mengatasi masalah lenguh-lenguh badan dan sakit pinggang,malah manfaatnya sangat banyak untuk kesihatan diri kita.

☁ Menguatkan Tulang ☁            
Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

☁ Memperbaiki Kekejangan dan Kebas-kebas ☁
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur  akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.

☁ Meringankan Stress ☁
Ianya mengimbang tekanan darah, memeliharan denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Ia juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

☁ Memperbaiki Masalah Haid ☁
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium meringankan sakit semasa haid dan membantu membuang air kecil.

☁ Pengalkalian Tubuh ☁
Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesity di waktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.


Testimoni Ostematrix

Testimoni ostematrix



Lebih banyak lagi pengalaman pengguna yang telah mengambil ostematrix di sini


Sekiranya anda,pasangan atau mak ayah tersayang sering alami sakit ini,jangan berlengah untuk dapatkan pil ostematrix ini. Hanya RM 61 sahaja untuk sebotol ( 120 biji). Boleh hubungi saya seperti berikut:





No comments:

Post a Comment