Friday, January 31, 2014

Rahsia kulit cerah dan jelita dengan ESP

Kaum wanita memang tak dapat di pisahkan dengan kecantikan..Sebut sahaja ada baju cantik,kasut cantik,tudung cantik pasti nak beli kan? Apatah lagi kalau muka cantik dan berseri-seri..lagi maukan:-)

Saya nak share kelebihan ESP yang boleh membantu anda kelihatan lebih muda dan jelita.Wah apakah itu ESP?



ESP adalah Soy Protein Shaklee yang mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!


Tahukah anda??

protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien.Protein amat penting untuk membina semula sel-sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN :

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)

Kelebihan ESP ini ialah;
  • membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
  • menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
  • setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
  • indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah

Testimoni pengguna ESP:

Testimoni ESP shaklee

Testimoni ESP shaklee



Testimoni ESP shaklee

Anda nak cuba hot produk ni? Pelbagai kebaikan ESP ni..Bukan sahaja untuk kecantikan semata,malah membantu badan lebih bertenaga,lebih kenyang dalam temph lama serta membantu untuk kurus..

Saya sudah mencuba dan repeat beberapa kali..Memang sedap rasanya..Malah anda boleh mencuba pelbagai resepi minuman dengan ESP ni..Bonus juga anda boleh buat masker menggunakan ESP..Wah...sangat bestkan..

Jom cuba sekarang..

Hubungi saya untuk order dan konsultasi selepas pembelian:

SMS/WHATSAPP: 016 358 9018
FB PAGE:impianz Shoppe
Email : sufiyah44@gmail.com
COD : kajang,Bangi,Uniten,Mines
Pos laju seluruh Malaysia

ATAU


Anda boleh membuat sendiri pembelian di sini: PEMBELIAN ESP SHAKLEE






Thursday, January 30, 2014

Zink membantu Luka Cepat Sembuh

Anda mengalami luka bersalin?luka operate?atau apa sahaja luka..jatuh moto,accident dan lain2..

Saya nak share dengan anda..Zink Complex yang sangat bagus untuk merawat luka dalaman dan luaran..



Selain membantu mempercepatkan proses sembuh luka,zink juga membantu mengatasi masalah keguguran rambut.Selain itu,banyak juga fungsi zink iaitu:

  1. Meningkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang cancer dan menghalang infection penyakit.
  2. Diabetis - membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin
  3. Kanser prostat - pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%
  4. Ovulasi wanita - wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya
  5. Memperbaiki radang kulit - Pengambilan zinc dapat memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat
  6. Jerawat - Zinc bertindak dengan mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. Zinc juga menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat
  7. Kelesuan kronik
  8. Mengekalkan deria bau - Mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif
  9. Kemampuan seks lelaki - zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga dan meninggikan kiraan sperma
  10. Gugur rambut / botak - zinc mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel
  11. Membentuk kolagen - Zinc membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit dan organ.
  12. Penyembuhan luka yang cepat - zinc mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam dan memperbaiki alergy
  13. Rabun malam


Saya berpantang dengan set shaklee yang salah satunya ada zink complex..luka perineum saya banyak jugak memandangkan saya terangkat punggung semasa meneran dan doc jahit sehingga ke punggung jgkla..memang saya nk tengok cermin awal2 pun takut-takut je..alhamdulillah saya makan zink 1 biji setiap hari dan tak sampai 2 minggu luka jahitan saya dah ok..cantik je bercantum..syukur3x..


jom baca testimoni pengguna lain mengenai zink:

1) Luka cepat kering



2) Masalah rambut gugur dapat di atasi



Anda nak cuba?hanya serendah RM 33 sahaja sebotol..Terdapat 120 biji dan boleh bertahan sehingga 4 bulan..wow..berbaloi-baloi sangat..

Jom Hubungi saya untuk dapatkan harga lebih murah..

SMS/WHATSAPP: 016 358 9018
cod: Kajang,Bangi,Uniten,Mines
Fb page: Impianz Shoppe

Wednesday, January 29, 2014

Testimoni ESP

ESP adalah produk paling laris dan top dalam shaklee..Mana taknya..kalau cuba sekali mesti nak repeat order lagi..

Macam2 boleh dapat minum ESP ni..Ada yang ambil untuk lebih bertenaga,nak kurus,nak cantik dan cun,nak atasi masalah gastrik,nak tambahkan susu badan dan macam2 lagi..

Ok,jom baca pengalaman pengguna yang mengambil ESP ini:

1) Strechmark makin pudar 

Testimoni ESP


2) Susu badan melimpah-limpah,badan bertenaga,jeragat pudar

Testimoni ESP

Testimoni ESP



3) Kulit lebih lembut,cerah dan licin

Testimoni ESP

4) Berat badan turun dari 68kg--> 48kg

Testimoni ESP

5) Inch loss

Testimoni ESP
Add caption


6) Badan bertenaga dan mudah proses pelawasan

Testimoni ESP
Add caption

7) Mampu berpuasa penuh ketika hamil


Testimoni ESP


8) Masalah Gastrik makin hilang dan sembuh






Tuesday, January 28, 2014

TESTIMONI ALFAFA COMPLEX

Sempena bulan promosi alfafa complex..saya nak share testimoni pengguna yang makan alfafa complex ni..Vitamin herba ni sangat bagus dalam membantu mengatasi masalah penyusuan,masalah keputihan,bau badan,turunkan berat badan dan macam-macam lagi..Jom baca pengalaman pengguna yang telah mengambil supplemen ini..


  1. membantu mengatasi masalah keputihan




2) Membantu mengatasi masalah sakit tumit,lenguh badan dan sakit kepala



3) Membantu mengatasi masalah bau badan



4) membantu mengatasi masalah sembelit



5) membantu penyusuan ibu




Friday, January 24, 2014

Penawar Rambut Gugur

Ramai orang menghadapi masalah rambut gugur ni..Kalau tengok di pasaran,pelbagai jenis syampoo di sarankan untuk kuatkan akar rambut,atasi masalah rambut gugur dan pelbagai lagi.Kalau pergi pasaraya besar-besar,mesti ada salesgirl hulurkan fliers dan promosi untuk atasi masalah rambut ni..

Ibu lepas pantang salah seorang yang selalu mengalami masalah ini.Apatah lagi bila anak mula suka main air liur atau suka menyembur..Sebenarnya ia berkaitan dengan masalah hormon androgen.Proses mengandung,bersalin dan menyusukan membabitkan banyak fungsi hormon.

Pelbagai faktor yang menyebabkan keguguran rambut adalah kerana stress,kekurangan nutrien seperti zat besi dan juga mungkin di sebabkan pengambilan ubat-ubatan.Selalu faktor usia juga di katakan menyebabkan keguguran rambut.Kebanyakan usia 30 tahun ke atas mengalami masalah ini.

Namun anda jangan terlalu risau..Nanti tension-tension lagi banyak rambut gugur:-)Jom cuba dengan vitamin semulajadi.

Zink Complex amat bagus untuk menguatkan akar rambut.Ia amat sesuai di ambil oleh anda yang mengalami masalah rambut bercabang,rapuh dan rosak.



B Complex membantu untuk masalah  peredaran darah.

Vitalea juga bagus di ambil untuk sesiapa yang mempunyai masalah kekurangan zat besi.

Esp juga untuk masalah rambut bercabang dan mudah rapuh.

Ini untuk produk dalaman.Namun jika anda ingin mengambil untuk produk luaran boleh mencuba syampoo dan perapi Prosante serta Scalp Care Serum yang semulajadi



Anda berminat untuk mencuba? Insyaallah produk-produk ini dapat membantu mengatasi masalah keguguran rambut anda.

Untuk harga Lebih murah boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut

Rakan pengedar shaklee anda,

COD: Bangi,KAjang,Uniten,Mines
Pos laju seluruh Malaysia





Thursday, January 23, 2014

Berapa lama tempoh darah nifas?

Definisi
Telah menjadi kebiasaan bagi wanita yang melahirkan anak akan diikuti dengan keluar darah dalam tempoh tertentu. Inilah yang dikenali dengan post-natal bleeding atau nifas. Nifas dari segi bahasa berasal daripada perkataan “na fi sa” yang bermaksud melahirkan. Darah nifas dari segi etimologi ialah darah yang keluar dari rahim wanita sesudah bersalin.

Tempoh Nifas
Bila bermulanya darah nifas? Menurut mazhab Syafi’i, darah nifas ialah darah yang keluar setelah melahirkan. Sekiranya bayi masih belum keluar kesemuanya, maka belum lagi dikatakan darah yang keluar ialah darah nifas tetapi dianggap darah penyakit. Oleh sebab itu, sekiranya wanita yang belum melahirkan tetapi amat sukar menunaikan ibadah solat disebabkan sakit melampau dan sebagainya, maka hendaklah dia melaksanakan solat sambil baring atau dengan .
Ulama sepakat mengatakan bahawa tiada tempoh minimum bagi nifas, walaupun sekadar satu titik darah sahaja yang keluar atau sedetik, tetap dikira darah nifas. Namun mereka berselisih pendapat dalam menentukan tempoh maksimum bagi nifas. Perselisihan tersebut boleh dibahagikan kepada dua pendapat seperti berikut:
  • 1. Jumhur ulama mengatakan bahawa tempoh maksimum ialah 40 hari berdasarkan hadis yang diriwayatkan daripada Ummu Salamah r.ha., beliau berkata:“Pada masa Rasulullah, wanita yang melahirkan berhenti nifas setelah 40 hari.” (Riwayat Abu Daud)
  • 2. Sekiranya seseorang wanita itu mengalami nifas dalam tempoh 40 hari, maka itu adalah darah nifas. Namun jika darah masih keluar selepas tempoh 40 hari, maka itu bukan lagi darah nifas sebaliknya itu dikira istihadah dan wajib bagi wanita tersebut mandi dan mengerjakan solat seperti biasa.
  • 3. Al-Ja’fariyyah pula berpendapat tempoh nifas yang paling lama ialah 10 hari.
  • 4. Mazhab Syafi’i pula mengatakan bahawa tempoh maksimum adalah 60 hari. Pendapat ini berdasarkan pengalaman dan pengamatan Imam Syafi’i yang mendapati terdapat wanita yang mengalami nifas sehingga menjangkau 60 hari. Hadis Ummu Salamah pula menunjukkan tempoh kebiasaan nifas bagi wanita, bukan tempoh maksimum.
Oleh sebab itu, mengikut pendapat mazhab Syafi’i, wanita yang masih keluar haid selepas hari ke-40 hingga hari ke-60, itu adalah nifas. Namun sekiranya ada darah yang keluar selepas 60, maka itu adalah darah penyakit (istihadah) dan wajib bagi wanita tersebut mandi dan mengerjakan ibadat seperti biasa.
Anas r.a. pula berkata: “Rasulullah telah memberikan waktu bagi wanita yang sedang nifas selama 40 hari kecuali jika wanita tersebut melihat dia telah suci sebelum waktu itu.” (Riwayat Ibn Majah)
Bersalin Caesar
Terdapat sesetengah wanita yang tidak dapat bersalin normal disebabkan komplikasi tertentu sehingga terpaksa dibedah. Dalam kes seperti ini, al-Lajnah al-Da’imah li al-Buhuth al-Ilmiyyah wa al-Ifta’ menyatakan bahawa hukum bagi wanita yang bersalin dengan kaedah Caesar adalah sama dengan wanita yang keluar nifas selepas bersalin normal. Apabila ada darah keluar, maka hendaklah ia meninggalkan solat dan puasa. Sebaliknya andainya tiada darah yang keluar, maka hendaklah ia mandi, mengerjakan solat dan berpuasa seperti biasa. (Fatawa al-Mar’ah al-Muslimah)
Keguguran
Bagi wanita yang keguguran, jika bayi yang dikandungnya telah cukup sifatnya, darah yang keluar itu adalah darah nifas. Namun sebaliknya, jika janin masih dalam keadaan segumpal darah atau daging, maka darah yang keluar itu hanyalah darah haid.
Tiada nifas
Ulama telah sepakat menyatakan bahawa wajib mandi bagi wanita yang telah kering daripada nifasnya. Cara-cara mandi adalah sama dengan mandi wajib setelah haid yang sedia maklum dalam kalangan wanita. Cuma yang membezakan adalah niat, atau boleh juga berniat dengan niat yang umum iaitu mengangkat hadas besar.
Namun bagi wanita yang mempunyai darah nifas, adakah wajib mandi? Jawapannya ialah ya, wajib bagi mereka mandi wiladah (mandi sebab melahirkan).
Bagi wanita yang bersalin kembar, masa nifasnya dikira bermula daripada kelahiran anak kembarnya.
Darah yang Keluar sebelum melahirkan
Sekiranya ada darah yang keluar sebelum melahirkan, menurut al-Lajnah al-Da’imah li al-Buhuth al-Ilmiyyah wa al-Ifta’, sekiranya darah yang keluar tidak diikuti oleh rasa sakit akibat kontraksi, maka darah tersebut bukan darah haid. Oleh sebab itu, ibadah sepatutnya diteruskan seperti biasa. Namun sekiranya darah yang keluar diikuti oleh kontraksi yang menyebabkan rasa sakit hampir melahirkan, maka darah itu darah nifas. (Fatawa al-Mar’ah al-Muslimah)
Keadaan-keadaan Nifas
  • 1. Wanita yang mengalami nifas kurang daripada tempoh 60 hari (mengikut mazhab Syafi’i) dikira nifas. Apabila didapati darah telah berhenti sebelum 60 hari, maka janganlah tergesa-gesa mandi melainkan telah pasti tiada darah yang keluar.
  • 2. Wanita yang mengalami nifas lebih daripada 60 hari secara terus-menerus. Maka dalam tempoh 60 hari itu dikira nifas. Darah yang keluar selepas 60 hari itu merupakan darah penyakit (istihadah).
  • 3. Darah nifas terputus-putus. Keadaan ini dialami oleh sesetengah wanita yang mengalami nifas untuk beberapa hari, berhenti beberapa hari dan kembali keluar dari lagi kemudiannya. Oleh itu, sekiranya darah yang keluar itu dalam tempoh 60 hari, maka darah yang keluar setelah berhenti seketika itu tetap darah nifas.
Hukum-hukum bagi wanita yang berada dalam keadaan nifas.
Hukum wanita yang dalam keadaan nifas adalah sama seperti wanita yang berada dalam keadaan haid. (Rujuk Solusi isu 12)
Suami tidak boleh menggauli isterinya selama mana isteri masih dalam nifas. Namun bagi suami yang tetap menggauli isterinya dalam tempoh itu, tiada kafarah dikenakan sebagaimana yang ditetapkan terhadap suami yang menggauli isterinya semasa bulan Ramadan.

sumber: SOLUSI

Sunday, January 19, 2014

9 Tips Meningkatkan Tenaga

Letih..
Lesu..
Mudah mengantuk sepanjang hari??

Haa ketahui cara bagaimana anda dapat tingkatkan tenaga sepanjang hari..




1. Bernafas dengan cara yang betul

Kebanyakkan kita “malas” bernafas, Gunakan teknik bernafas yang betul, sedut udara dari hidung (dalam kiraan 10), tahan (dalam kiraan 10), dan keluarkan melalui mulut; pastikan perut anda buncit semasa menarik nafas dan rasakan udara yang masuk ke dalam tubuh badan anda

2. Tidur yang cukup


Orang dewasa memerlukan tidur 7-8 jam sehari. Tidur seawal bagi memastikan hormon melatonin dirembeskan sepenuhnya.Melatonin berfungsi sebagai anti oksidan yang dapat meneutralkan radikal bebas, meningkatkan imun sistem, mencegah kanser, dan yang paling best untuk awet muda. Pastikan lampu anda dipadamkan semasa tidur agar penghasilan melatonin tidak terganggu.



3. Kurang air dalam badan


Setiap orang perlukan 8 hingga 10 gelas air sehari, (air masak atau air bertapis). Kekurangan air di dalam badan mengakibatkan kekurangan cecair dalam badan. Fenomena ini akan menyebabkan tubuh badan kering serta keletihan 

4. Cara Pemakanan

Pastikan anda mengambil sarapan setiap pagi, Skip sarapan menyebabkan anda mengambil karbohidrat berlebihan semasa makan tengahari. Makanan yang mempunyai karbohidrat yang tinggi dan kadar protein yang rendah menyebabkan keletihan. Pastikan anda hanya mengambil segenggam nasi untuk makan tengahari, lebihkan sayur-sayuran serta pengambilan buah-buahan. 

5. Bersenam 


Lakukan senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Pelbagaikan aktiviti seperti jogging, brisk walk, hiking, bermain badminton dan lain-lain agar anda tidar berasa jemu untuk bersenam. Ajak rakan-rakan dan keluarga untuk meningkatkan motivasi untuk bersenam. Lakukan secara berperingkat, mulakan dengan yang mudah dan tingkatkan. Waktu terbaik untuk bersenam adalah awal pagi.

6. Kawal Stress

Tekanan emosi yang berpanjangan dan tidak dapat dikawal akan menjejaskan fizikal, anda akan kerap rasa keletihan, sakit kepala, kurang selera makan, tidak aktif dan sering hendak tidur. Kenalpasti punca stress dan cara atasi. 

7. Take a BREAK

Ambil 10-15 minit dari melakukan aktiviti sampingan yang anda suka seperti membaca buku, surat khabar, menikmati pemandangan, window shopping dan sebagainya. 

8. Kurangkan pengambilan Kafein


Kafein mempunyai kesan menyahhidratkan. Apabila bangun pagi, kita cenderung untuk menjadi dehidrasi kerana tidak meminum air selama beberapa jam. Jika tidak mengambil apa-apa minuman yang lain, kopi boleh menyebabkan kesan dehidrasi menjadi lebih teruk dan mengurangkan tenaga. Kurangkan pengambilan secara berperingkat sehingga badan anda terbiasa dengan keadaan yang baru. Gantikan minuman berkafein dengan pengambilan teh hijau yang boleh membantu meningkatkan tenaga. 

9. Pengambilan Supplemen atau Makanan tambahan

Vitalea, B complex dan Performance Drink membantu meredakan stress dan menambahkan tenaga.


Wednesday, January 15, 2014

produk kosmetik yang diharamkan di Malaysia

Hari ini saya berminat untuk share mengenai bahan yang perlu di elakkan dalam penggunaan kosmetik atau bahan kecantikan.

Jika kita lihat di pasaran sekarang ni terdapat pelbagai jenis kosmetik dan set kecantikan.Ada di import dari Thailand,Indonesia,USA dan macam-macam lagi.Tak kurang juga pelbagai jualan kosmetik di FB dan media massa.Untuk putih,cantik,kulit halus,gebu dan macam-macam lagi.Tapi anda sebagai pengguna jangan mudah tertipu.Pastikan anda semak kandungan bahan aktif yang terkandung dalam produk.

Pengalaman saya berurusan dengan pihak yang 'approve' untuk kelulusan bahan kosmetik mendapati banyak pengilang pada asalnya mengikut prosedur yang betul pada mulanya,tetapi akhirnya mereka mengambil jalan mudah dengan menipu kandungan bahan aktif dalam kandungan produk mereka setelah diluluskan di pasaran.Ini semata-mata untuk mengaut keuntungan segera di pasaran.




Antara produk yang telah diharamkan di pasaran





Terkini pada tahun ini 2014,beberapa produk di bawah telah di haramkan di gunakan.

Produk kosmetik di haramkan di Malaysia




Info lebih lanjut anda boleh rujuk di sini: Produk di haramkan di Malaysia


Bahayanya bahan terlarang dalam produk seperti Tretinion,Mercury,Hydroquinone dan lain-lain kepada kulit manusia dalam tempoh jangka masa panjang.Ia boleh menyebabkan kanser kulit,kesan radangan,mengelupas dan pelbagai lagi.






Pastikan anda memilih produk yang telah diluluskan oleh KKM dan selamat.

Antara produk yang perlu anda berhati-hati:
  1. Produk yang memberi kesan lebih cepat untuk memutih,menghilang jerawat,jeragat dll.Ini boleh menyebabkan kerosakan pada wajah dan kesihatan kulit 
  2. Harga lebih rendah kerana bahan yang tidak berkualiti
Untuk info lebih lanjut mengenai produk berdaftar dengan KKM,anda boleh semak di sini



Tuesday, January 14, 2014

TESTIMONI SET BERSALIN SHAKLEE

Pelbagai testimoni set bersalin Shaklee










Rasulullah Insan Terunggul dan Terhebat

Selawat dan salam buat rasul Junjungan Mulia..

Allahuma Solli ala Muhammmad..Salam Maal Hijrah buat semua umat islam di seluruh dunia.Tiada insan terbaik dan sempurna melainkan insan begitu mulia Nabi Junjungan Mulia.Jom kita perbanyakkan selawat pada insan yang amat kita cintai ini.Bukan sahaja hari ni tetapi setiap hari.Semoga kita mendapat syafaat Rasul di padang masyar kelak..ameen







Banyak contoh teladan yang telah Nabi tunjukkan dalam kehidupan seharian.Jangan lupa sentiasa amalkan sunnah nabi..Insyaallah kita pun dapat pahala






Photo: Besarnya tanggungjawab Ibu Bapa.
"Membawa Rasulullah ke rumah". InsyaAllah. Amiiin