Jan 9, 2014

Set Bersalin Shaklee - Luka cepat sembuh

Alhamdulillah hari ini hari ke 23 saya berpantang sendirian.Bukan bermaksud tiada pembantu..Pembantu hebat saya mr mama aka en hubby sentiasa di sisi membantu;-)Saya berpantang sendiri di rumah,tidak pulang ke kampung kali ini.

Saya nekad berpantang kali ini sendirian memandangkan anak2 pun dah besar dan suami yang boleh di harap:-) 2 minggu pertama saya dalam pantang,suami yang mandikan baby,sediakan sarapan,lunch dan dinner saya. Maid ada membantu sikit-sikit tetapi lebih menguruskan anak tunggal lelaki yg baru berumur 1 tahun 9 bulan jadi saya minta lebih dia uruskan urusan kain baju dan anak-anak..

Saya menggunakan set bersalin shaklee kali ni.Pertama kali saya guna set ini.3 kali bersalin sebelum ni saya gunakan set amway.Memandangkan ketika hamil anak ke 4 ni saya gunakan set kehamilan shaklee saya rasa lebih sihat dan bertenaga..jadi saya teruskan pula set bersalin shaklee.

Testimoni saya sendiri dengan set bersalin shaklee:

serius saya ingin berkongsi dengan anda semua saya rasa sangat bertenaga dan sihat.Alhamdulillah walau saya berjahit banyak ( setiap anak proses kelahiran sangat berbeza),hari pertama kelahiran lagi saya boleh bangun,membuang air besar (proses pelawasan sangat baik),menyusu anak dari hari pertama kelahiran dan susu alhamdulillah banyak,anak tiada masalah penyakit kuning.

set bersalin Shaklee


set bersalin shaklee


Inilah set yang saya ambil setakat ini.saya add on ESP dan juga Ostematrix (juga dikenali set 3M)


set 3M shaklee


Kepentingan setiap vitamin:

set asas berpantang terdiri dari vitalea,B complex,Vita C dan Zink Complex

Vitalea 
multivitamin yang kaya dengan zat mineral yang boleh membantu ibu memberi tenaga pada kadar segera.ia membekalkan 23 jenis vitamin yang diperlukan oleh tubuh badan.Membantu ibu memulihkan fungsi penghadaman dan juga selera makan.Amat penting untuk pertumbuhan sel baru,menangani masalah letih dan lesu,masalah tekanan darah rendah/anemia.

B Complex
Kaya dengan 8 vitamin penting iaitu B1,B2,B3,B5,B6,B12,asid folic dan biotin.membantu ibu mengawal tekanan/stress ketika berpantang.Juga membantu menbina tenaga dan sel darah merah

Vita C
vitamin yang membantu ibu menguatkan sistem imunisasi,mengawal penghasilan hormon stress,membina kolagen dan juga bagus untuk pertingkatkan peredaran darah ,mengelak gusi berdarah,simptom alahan

Zink Complex
Membantu merawat luka lebih baik dan dengan lebih cepat,menguatkan akar rambut supaya tidak mudah gugur


>> Bagi set 3M terdiri daripada vitalea,B complex,Vita C,Zink Complex,ESP,Ostematrix,Alfafa complex

ESP 
Soya protein non-gmo yang bermutu tinggi amat bagus untuk membantu ibu menjana tenaga,memberi ibu tenaga segera dan tempoh kenyang lebih lama.Protein sangat penting untuk ibu selepas bersalin bagi meningkatkan sistem immune,mencegah migrain,memberi tenaga segera dan mengelakkan tekanan.Ia juga penting dalam membina sel-sel baru dan juga mengelakkan masalah depresi dan lesu.

Ostematrix
Mengandungi zat penting kalsium,magnesium,fosforus dan vitamin D yang membantu ibu membekalkan kalsium mencukupi untuk keperluan diri ibu dan bayi.Penting pengambilan kalsium memandangkan ibu berpantang yang menyusu bayi perlukan zat mencukupi untuk mengelakkan dari kejang,sakit gigi dan lesu.Pengambilan Ostematrix juga membantu dalam proses pelawasan.

Alfafa Complex
Vitamin herba ini sangat membantu ibu dalam proses penyusuan bayi.Membantu ibu dalam menangani masalah sakit sendi,sembelit,sakit badan dan mengurangkan keasidan dalam badan.
Pengambilan alfafa tidak di galakkan kepada ibu yang mempunyai penyakit SLE dan anak yang di hidapi kuning.Jadi sebagai alternatif untuk anak mempunyai kuning perlulah menunggu sehingga habis tempoh berpantang barulah mulakan pengambilan alfafa ini.


Saya memilih set bersalin ini berbanding jamu atau jenama lain kerana :
  • Boleh membantu memberi tenaga dengan cepat
  • Membantu dalam penyusuan bayi
  • Dapat pulihkan luka dengan cepat
  • Boleh mengambil seawal hari pertama bersalin
  • boleh di makan walau anak terkena jangkitan kuning
  • Harga berpatutan dan sangat jimat.boleh bertahan sehingga 2-3 bulan
  • Membantu mengelakkan keguguran rambut yang sering dihadapi oleh ibu lepas bersalin

Testimoni pengguna yang telah mengambil set ini:

testimoni set bersalin


testimoni

testimoni


Bagi anda yang masih mencari set berpantang sesuai saya sangat2 recommended set bersalin shaklee ini.insyaallah memberi pulangan berbaloi kepada duit anda.

Untuk konsultasi cara makan dan harga diskaun yang sangat jimat boleh hubungi saya di 

Suhaila Johar
016 3589018
FB: suhaila johar / impianz shoppe
sufiyah44@gmail.com
COD: Kajang,Bangi,Mines dan Uniten
Pos seluruh malaysia (+kos pos rm10)



No comments:

Post a Comment