Jan 17, 2018

Lambakan Suplemen di Pasaran : Mengapa Memilih Suplemen Shaklee?

“Alah, sama aje vitamin Shaklee atau yang beli di farmasi pun. Suplemen jugakkan". Ada customer saya pernah bagitahu macamni bila di cadangkan vitamin shaklee.

'Eh, mahalla vitamin shaklee kak, baik saya beli kat farmasi, Vitamin kat farmasi lagi murah.'



Ok, sebelum tu korang tahu tak ada vitamin semulajadi dengan vitamin sintetik?

Synthetic vitamins are synthetic chemical isolates made in a lab: they are created to try and mimic the vitamin benefits that their natural equivalents – found in food – offer.

  • Vitamin sintetik dicipta untuk meniru vitamin dan cara vitamin semulajadi bertindak dalam badan. Ia mengandungi bahan kimia yang tidak dapat bertindak-balas dengan mesra dengan sel-sel tubuh. Hasil akhir daripada bahan kimia ini akan menjadi toksin dan terkumpul dalam hati.
  • Vitamin semulajadi datang dalam pakej lengkap yang turut mengandungi jenis vitamin yang lain, enzim dan mineral yang dapat mengawal cara badan mengenali, memetabolismakan dan menggunakan vitamin berkenaan seperti yang diperlukan oleh badan.
  • Vitamin semulajadi adalah vitamin yang hadir dalam bentuk asli tanpa bahan tiruan tidak kiralah samada dari sumber haiwan atau tumbuhan. Vitamin Shaklee dihasilkan oleh Shaklee Corporation yang merupakan syarikan nutrisi semulajadi No. 1 di Amerika Syarikat.

Kebanyakan suplemen/vitamin di pasaran atau yang di jual di farmasi adalah vitamin sintetik. Kebanyakan penghasil ubat / suplemen menghasilkan vitamin ini kerana harga lebih murah, lebih jimat. Tapi tahu tak ada kesan jangka panjang jika ambil vitamin jenis ini? iaitu kerosakan buah pinggang!

Semasa berkerja sebagai IT analyst dahulu dan perlu siapkan sistem online pendaftaran ubat-ubatan dan kosmetik ni pun saya dah terkejut. Lambakan produk macam-macam nama, warna, dengan pelbagai kandungan bahan yang menakutkan.

Kenapa saya memilih produk Shaklee?

1. Shaklee menjalankan lebih daripada 100,000 ujian setiap tahun untuk memastikan keselamatan dan keberkesanan produk. Haa yang ni betul-betul sangat penting. Bab keselamatan No kompromi kan? Sebab tu shaklee benar-benar yakin dengan menggunakan moto : Sentiasa berkesan, Sentiasa Selamat, Sentiasa Mesra Alam.. Kalau tak betul-betul jaga produk dan hasilkan yang terbaik, korang fikir ada berani nak claim motto sebegini?

2. Setiap Produk Shaklee adalah 100% diuji untuk memastikan dan menjamin bahawa setiap bahan yang merupakan sebahagian daripada tuntutan label.

3. Semua bahan-bahan dalam produk Shaklee yang layak di bawah protokol Shaklee sangat ketat, yang unik dalam industri, yang diuji dengan 350 bahan cemar kimia, termasuk racun perosak, racun herba, logam berat, sisa-sisa pelarut, dan lain-lain

4. Produk Shaklee halal, bebas bahan pengawet, pewarna dan pemanis. Yang ni juga sangat-sangat penting. Betapa banyak vitamin sintetik ada ketiga-tiga unsur ni. Please semak balik vitamin yang dibeli di farmasi. Tengok warnanya.

5. Produk Shaklee dah berpuluh tahun di pasaran dunia. Di Malaysia sahaja dah lebih 50 tahun. Pengguna tegar yang mengamalkan shaklee terbukti lebih sihat, bertenaga dan menghadapi hari usia emas dengan kesihatan tiptop.

Angkasawan NASA, Atlit bertaraf Olimpik antara pengguna yang memilih suplemen semulajadi ini.



Apapun pilihan yang kita buat hari ini,ia merupakan pilihan yang penting dalam membentuk kesihatan akan datang.

So, sebelum nak makan suplemen /vitamin tu, buatlah pilihan yang bijak. Boleh baca mengenai isu vitamin sintetik dan bahayanya kepada kesihatan ni dalam internet ni..Google sahaja.


Shaklee adalah pilihan semulajadi yang selamat, produk yang terbukti berkesan untuk membantu menambah baik nilai kesihatan untuk diri , keluarga dan juga bumi ini

Pilihlah yang terbaik untuk kesihatan, bukan asal murah mampu milik sahaja. Buat perbezaan kenapa ia mahal. Pasti ada sebabnya. Yang pasti kita semua nak yang terbaik untuk diri, untuk anak-anak, suami/isteri. Alang-alang membeli, biarlah yang terbaik, lagi-lagi melibatkan keselamatan dan nyawa.

Berminat untuk mendapat vitamin semulajadi shaklee? Boleh whatsapp saya di sini



No comments:

Post a Comment