Jul 7, 2015

Langsing,Sihat dan Cergas: Health Talk untuk Kesihatan Anda agar Berat Badan Turun Secara Sihat

Saya pasti ketika ini ramai yang mengambil peluang untuk berdiet dan kurus sebelum syawal tiba.Tahniah jika semasa berbuka puasa dan sahur,anda tidak mengambil makanan tinggi kalori dan berkolestrol..Pastinya anda mempunyai resepi diet yang enak yang mampu memberi tenaga tetapi dapat turunkan berat badan bukan?

Seperti yang kita ketahui,time puasa nilah sebenarnya kita boleh terlebih mengambil makanan iaitu semasa berbuka puasa.Pelbagai hidangan kuih manis,air beraneka warna,hidangan nasi dan lauk menyelerakan kekadang menyebabkan diri tidak mampu menolak di sebabkan alasan berpuasa.."Takpe aku tengah lapar ni,memang perlu banyak kalori supaya tidak pitam"


Jadi,jika semangat tidak kuat dan hati mudah goyah dengan aneka hidangan lauk menyelerakan tadi,maka sikit demi sedikit diet kita pun kelaut..






Tips Pemakanan Oleh Kevin Zahri


Dalam Ebook Kevin Zahri yang boleh anda dapati di website beliau,ada beberapa tips pemakanan ketika berpuasa untuk mengelakkan pengambilan makanan secara berlebihan



*JIKA puasa membantu anda mengurangkan berat badan ke timbangan ideal, apa kata teruskan usaha itu dengan memilih makanan sihat dan seimbang selepas berpuasa? Selain banyak minum air kosong dan banyak mengambil buah-buahan serta sayur-sayuran, beberapa cara boleh membantu.


* Kurangkan memakan kuih-muih yang manis. Tidak salah mengambilnya tetapi pastikan dalam kuantiti yang kecil atau sederhana.

* Jika membuat kek atau biskut raya sendiri, kurangkan penggunaan gula dalam resipi. Contohnya, kandungan gula dalam kek boleh dikurangkan kepada separuh tanpa menjejaskan rasa atau kualitinya.

* Ketika berkunjung ke rumah sanak saudara atau menghadiri rumah terbuka, boleh saja jika anda memilih untuk mengambil minuman manis, tetapi ketika di rumah, cukuplah sekadar minum air kosong.

* Pilih buah-buahan segar sebagai pencuci mulut. Kalau menggunakan buah dalam tin, pastikan memilih buah-buahan dalam tin yang menggunakan air atau jus semula jadi.

* Pastikan tidak menggunakan garam secara berlebihan kerana garam tidak baik untuk kesihatan.

* Kurangkan penggunaan minyak dalam masakan. Minyak berlebihan dalam masakan boleh mengundang penyakit. Jika untuk membuat rendang, cuba elakkan menggunakan minyak masak. Cukuplah hanya menggunakan santan kerana santan boleh bertindak sebagai minyak. Jadi, apabila minyak dan santan digunakan sekali, ia menyebabkan minyak berlebihan.

* Sayur-sayuran penting untuk kesihatan. Tetapi ketika lebaran kebanyakan juadah lebih menjurus kepada daging dan ayam. Jika tidak dihidangkan, anda boleh menjamahnya, tetapi apabila pulang ke rumah, banyakkan makan buah-buahan serta sayur-sayuran sebagai ganti.



YES PACK Health Fitness


Selain menjaga pemakanan,sekiranya anda ingin cepat menurunkan berat badan bolehlah mengambil supplemen bersesuaian.Di Shaklee,sekarang sedang berlangsung promosi YES Pack Health Fitness yang membantu sesiapa sahaja yang ingin menurunkan berat badan secara sihat. 





YES Healthy Fitness membantu menurunkan berat badan lebih cepat dan selamat



Keistimewaan YES PACK Healthy Fitness

1. Diskaun 5% untuk setiap YES PACK
2. Diskaun lagi 15-20% dengan keahlian Shaklee
Jika mendaftar sebagai ahli Shaklee
3. Rebat RM 23.40 diterima pada bulan berikutnya.
4. PERCUMA Vita-Lea Multivitamin Shaklee

Ada orang cakap,'eh ! saya dah makan supplemen kurus tapi tak kurus-kurus pun? Bila stop makan badan saya naik semula'

Menurut pakar pemakanan Shaklee,Puan Sarah,untuk langsing ini tidak boleh bergantung kepada supplemen semata-mata. Jaga pemakanan dan juga melakukan aktiviti sekurang-kurangnya 3kali seminggu

Haa itulah penting anda menggali ilmu untuk sihat dan langsing ni..Bukan sekadar makan sahaja. Jadi sekiranya anda ingin ketahui lebih lanjut mengenai tips-tips dan YES PACK Healthy Fitness ni bolehlah hadiri talk berikut:

Health Wellness Talk 


Malam ini (7/72015) pada pukul 8.30-10malam,Shaklee akan mengadakan HealthWellness Talk dengan tajuk 'Langsing,Sihat dan Cergas'. Talk ni terbuka kepada orang awam dan semua SID. Sekiranya anda berada di sekitar stokis Shaklee di Sri Rampai,KL jemputla hadir ya..


Antara fokus perbincangannya adalah berkaitan kegemukan,bagaimana kegemukan mempengaruhi kualiti hidup kita,juga tips penurunan berat badan dan bagaimana cara berat dapat diturunkan secara sihat. Kelas ini akan di kendalikan oleh pakar pemakanan shaklee dan anda juga boleh berjumpa direct dengannya dan bertanyakan soalan berkaitan sekiranya ada.



Puan Salwa turun 20KG selepas bersalin!


Pelbagai cara dan gaya untuk kurus.TAPI pastikan anda memilih cara yang selamat dan tidak memudaratkan.Islam pun menganjurkan kita untuk sihat dan tidak berlebihan berat badan supaya jauh daripada penyakit.


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan set 
YES PACK Healthy Fitness ni boleh hubungi saya seperti berikut. Peluang promosi ini berlangsung sehingga OKTOBER ini sahaja..Jadi jangan lengah-lengah dan gigit jari terlambat,anda yang rugi!






No comments:

Post a Comment