Wednesday, February 26, 2014

Turunkan kadar kolestrol jahat dengan Omega Shaklee

Kolestrol ni ada jahat dan baik ke?hehe..



Kolestrol jahat LDL ni adalah jenis golongan lipoprotein(lemak dan protein) yang berfungsi untuk mengangkut kolestrol,kolesteroltrigliserida, dan lemak lain (lipid) dalam darah ke berbagai bagian tubuh. LDL seringkali disebut sebagai kolesterol jahat karena kadar LDL yang tinggi berhubungan dengan penyakit kardiovaskuler, salah satunya adalah terjadinya penyumbatan arteri (pembuluh nadi) bila kadar LDL terlalu tinggi.

Kolestrol jahat boleh menyumbang kepada risiko penyakit jantung,darah tinggi dan pelbagai penyakit kronik 

lain.





7 makanan yang dapat turunkan kolestrol jahat ni:

  1. Tomato -  Anda dapat membuat tomato menjadi jus tomaot yang enak dan minum dua gelas jus tomato sehari  merupakan salah satu langkah terbaik untuk menurunkan kadar kolesterol dalam tubuh.
  2. buah delima - ternyata sangat baik pula untuk menurunkan kadar kolesterol dalam tubuh anda. Manfaat buah delima sendiri aitu untuk mengurangi pengumpulan plak kolesterol serta mampu meningkatkan produksi oksida nitrat yang dapat membantu dalam mengurangi plak pada arteri.
  3. Buah anggur ternyata juga sangat baik untuk meningkatkan kadar kolesterol baik dalam tubuh kita. Minum dua gelas jus anggur setiap hari sangat dianjurkan untuk menjaga kadar kolesterol dalam tubuh anda.
  4. bawang putih. Meskipun tergolong rempah-rempah atau bumbu dapur, namun bawang putih ternyata juga sangat baik untuk menurnkan kadar kolesterol jahat dalam tubuh kita. 
  5. Tauhu dan tempe. Kedua makanan tersebut juga sangat baik untuk menurunkan kadar kolesterol jahat dalam tubuh anda. Manfaat lain yang dapat kita peroleh yaitu kedua makanan tersebut yaitu kaya akan protein juga.
  6. kacang-kacangan seperti kacang tanah, almond. Kacang-kacangan tersebut ternyata sangat baik untuk menurunkan kadar kolesterol jahat pada tubuh anda. Ini kerana kacang-kacangan tersebut banyak mengandung lemak Omega-3 serta antioksidan.
Dalam Shaklee,Omega guard juga membantu untuk menurunkan kadar kolestrol jahat dalam badan.

Anda boleh baca mengenai pelbagai khasiat omega di sini --> Khasiat Omega



Anda berminat nak cuba omega ini boleh hubungi saya ye

Suhaila Johar
016 358 9018
Fb : impianz shoppe
COD : Kajang,bangi,mines,uniten,UPM
pos laju seluruh malaysia

-

Friday, February 21, 2014

Testimoni GLA Complex

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 

GLA Complex yang mengandungi asod gamma linolenik dapat membantu memperbetulkan semula kitaran haid,melegakan kesakitan semasa datang bulan dan melegakan tanda-tanda putus haid.

Jom baca apa kata pengguna GLA Complex shaklee ini.

Pelbagai Testimoni pengguna GLA Complex


1) Hamil dengan izinNya












2) Cyst mengecut





3) Sakit senggugut berkurangan


4) Period tak sakit pinggang dah 




5) kulit makin moist,ekzema hilang


Thursday, February 20, 2014

Tips kurus dengan Shaklee

Semua wanita dan lelaki nak badan anggun dan ramping kan..Sape nak perut boroi,dagu berlapis kan..
Kat pasaran ni macam2 produk kurus ada..Ada kurus dalam masa 5 hari,ada kurus dengan hanya tampalan sahaja dan macam-macam lagi.Cuma berhati-hatilah memilih produk untuk kurus ini.Pastikan anda memilih yang bebas bahan kimia atau campuran bahan palsu dan juga ada kelulusan dari Kementerian Kesihatan ye.

Haa..set kurus shaklee adalah salah satu produk yang sangat laris di pasaran.Kenapa set ini sangat popular?

Set kurus Shaklee tidak menjanjikan anda kurus dalam masa 5-10 hari.Anda perlu ingat bahawa kurus dalam masa singkat mesti naik pun cepat balik.Shaklee menawarkan program 'weight management & inch loss'...

Set Diet shaklee menawarkan 3 konsep utama - > Bakar,Buang,Bina


Lecithin/omega membantu pecahkan lemak

Lecithin adalah bertindak sebagai agen pemecah/pencair ataupun 'fat emusifier'. Lecithin membantu memecahkan dan bergabung dengan lemak-lemak tersebut dan membawa ia keluar melalui detoks.

ia juga bertindak sebagai pembersih salur darah,menghalang obesity.

Manfaat omega pun banyak sebenarnya.Omega membantu menurunkan paras kolestrol jahat,membantu bakar lemak-lemak tepu dalam badan serta membantu melincirkan salur darah.

Mana lagi berkesan Lecithin ke Omega?

Ia sama ibarat kita naik kapal terbang dengan kereta:-) kalau naik kapal terbang mahal sikit kan..same goes here..omega lebih mahal sedikit.Tetapi rata-rata feedback saya terima bagitahu omega lebih cepat sikit proses keberkesanannya..Ia juga bergantung kepada metabolisme individu.Ada yang ambil lecithin pun dah boleh turun.Jika anda sertakan sekali dengan senaman dan pengambilan makanan seimbang,lecithin sudah memadai.

Detoks dengan Alfafa / Herblax

Haa sekarang dah pecah semua lemak-lemak dalam badan,jadi detoks diperlukan untuk nyahkan atau keluarkan semua toksik-toksik dan lemak-lemak tadi dari badan.

Alfafa adalah agen detoks yang amat bagus untuk mencuci segala kotoran dalam badan.Kedua-dua supplemen ini sama penting iaitu membantu merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan sevara lembut kepada najis yang tersekat atau yang dah tersimpan lama dalam badan kita.Jika toksik banyak dalam badan kita memang mudah mendapat pelbagai penyakit.

Herblax tidak di galakkan kepada ibu menyusu kerana boleh menyebabkan anak cirit-birit.Namun pengambilan alfafa selamat kepada semua kecuali kepada pesakit SLE.

So alfafa atau herblax ni membantu mengangkut keluar semua lemak-lemak atau lendir yang melekat di salur dinding usus melalui pembuangan air besar.

Kenapa Pentingnya Detoks?

Kadang-kadang ada yang bertanya kenapa saya mengambil supplemen tetapi tidak berkesan?Ini kerana vitamin-vitamin anda makan tidak di serap dengan sempurna kerana masalah pembersihan usus tidak berlaku.

Detoks penting untuk bersihkan usus di mana segala toksin,lemak dan lendir yang melekat di dinding usus di angkut keluar melalui pembuangan air besar.

Membina semula dengan ESP / Cinch Shake

Protein di perlukan bagi pembinaan otot.Dah bakar dan buang semua sisa toksik sebelum ni.Jadi protein amat penting untuk mengelakkan kulit menggeleber.

Protein amat penting untuk membantu kita merasa kenyang dan ini sekaligus boleh mengurangkan pengambilan makanan.

Cinch Shake tidak di galakkan kepada ibu menyusu tetapi ibu menyusu boleh mengambil soya non gmo ESP ini untuk pembinaan otot semula.

Ujian klinikal di jalankan ke atas Cinch,dan di dapati produk ini membantu menghilangkan lemak pada otot dengan bantuan Leucine.Leucine merupakan otot yang membina asid amino dalam protein tertentu.

Mereka yang menjalani program ini telah kehilangan lemak,berat,inci dan pada masa yang sama boleh mengekalkan otot mereka.





Selain dari pengambilan supplemen yang boleh bantu anda kekal langsing,juga amat penting pemakanan yang seimbang beserta senaman yang sesuai.Minum air kosong 2-3 liter sehari.Elakkan stress dan juga merokok.

Anda berminat untuk dapatkan set ini?Hubungi saya untuk dapatkan dengan harga diskaun dan juga konsultasi cara makan secara percuma.

Suhaila Johar
ID: 889 806
FB page: Impianz Shoppe
016 358 9016
COD area : bangi,Kajang,Uniten,Mines
Pos laju ke seluruh Malaysia








Wednesday, February 19, 2014

Tips atasi masalah darah tinggi

Penyakit no 1 di Malaysia adalah darah tinggi dan diabetes.Penyakit yang boleh menyerang sesiapa sahaja tak kira usia.Masalah ini jika tidak di rawat sebaiknya boleh menyebabkan risiko sakit jantung,buah pinggang dan kematian.

Apa itu tekanan darah?


Tekanan darah adalah tekanan yang dikenakan terhadap pembuluh arteri semasa peredaran darah yang disebabkan oleh denyutan jantung. Darah tinggi atau Hipertensi (Inggeris = Hypertension) merujuk kepada Tahap tekanan darah yang meningkat lebih tinggi dari tahap biasa secara kronik.Pesakit yang mempunyai sekurang-kurangnya tiga bacaan tekanan darah yang melebihi 140/90 mmHg semasa berehat dijangka mempunyai keadaan darah tinggi.

Tekanan darah ada dua ukuran dan biasanya diukur seperti berikut - 120 /80 mmHg. Nombor atas (120) menunjukkan tekanan ke atas pembuluh arteri akibat denyutan jantung. Ia dipanggil tekanan sistolik. Nombor bawah (80) menunjukkan tekanan semasa jantung berehat di antara pengepaman. Ia dipanggil tekanan diastolik. Masa yang paling baik untuk mengukur tekanan darah adalah semasa anda rehat dan dalam keadaan duduk atau baring.

  • Tekanan darah yang sihat adalah pada paras 120/80 mm Hg atau lebih rendah.
  • 140/90 mm Hg digunakan sebagai indikator untuk tekanan darah tinggi, tidak mengira usia seseorang itu. Angka pertama adalah tekanan sistolik iaitu tekanan apabila jantung mengalirkan darah ke seluruh tubuh anda.Angka kedua ialah tekanan diastolik iaitu tekanan ketika dalam keadaan rehat

Tips menurunkan tekanan tinggi:

1. Suka atau tidak suka yang pertama adalah tukar cara pemakanan, iaitu kurangkan makanan segera yang mengandungi garam yang tinggi. Contohnya KFC, MC Donald, Pizza, kicap, sos cili, ikan masin, telur asin dan lain-lain lagi yang di rasakan masin. 

2. Lakukan aktiviti senaman yang di sukai seperti berjalan laju, jogging, berbasikal, berkebun dan sebagainya. Lakukan selama 30 minit, tiga kali seminggu. 

3. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. Kalau boleh ulam yang pahit-pahit, seperti pegaga, peria dan sebagainya. Buah-buahan pula seperti epel hijau, pisang, buah kiwi dan lain-lain. Kalau boleh buat jus epel hijau+ selery dan amalkan 3 kali seminggu. 

4. Kurangkan kuantiti nasi, dan makan-makanan berserat seperti oat. Minum susu rendah lemak. 

5. Minum soya kerana ia boleh memberi rasa kenyang dan mampu membantu menurunkan kolestrol dan berat badan.

6.Kurangkan pengambilan kaffein dan alkohol.
7. Kawal Stress anda
8. Amalkan diet yang lebih baik
  • Lebihkan serat (fiber) seperti nasi perang,oat dll
  • Kawal kolestrol.Elakkan makanan berkolestrol tinggi seperti makanan laut,organ dalaman,lemak haiwan
  • Pastikan ada sumber potassium dalam diet anda.Pisang adalah sumber pottasium yg terbaik

Terdapat juga beberapa supplemen yang boleh membantu mengurangkan masalah ini.Dalam Shaklee Set darah tinggi terdiri daripada:

Vitamin asas - Vitalea, B Complex dan Vita C - Membekalkan sokongan yang diperlukan oleh sistem immmune badan untuk melawan sebarang jangkitan
Carotomax,vita C,Vita E - gabungan nutrien antioksida yang amat penting untuk mengurangkan risiko penyakit yang terhasil dari radikal bebas
Omega guard - Merendahkan paras kolestrol tidak baik dan meningkatkan fungsi jantung
Garlic Complex - Mengawal jangkitan,menurunkan tekanan darah,menurunkan kolestrol dan memelihara kesihatan selular

Sumber : VitaminSemulajadi




Jika anda ingin mencuba supplemen ini,boleh dapatkan dari saya dengan harga lebih jimat dari pasaran dan semestinya konsultasi percuma untuk setiap customer.

Jom ubah cara hidup lebih sihat dan amalkan pemakanan seimbang.


Suhaila Johar
ID: 889 806
FB page: Impianz Shoppe
016 358 9016
COD area : bangi,Kajang,Uniten,Mines
Pos laju ke seluruh Malaysia

Monday, February 17, 2014

Kediaman Bersih dengan Basic H² Organic Super Cleaning Concentrate

sekarang ni pelbagai jenis sabun cucian berada di pasaran.tapi mahukah adik kakak dapatkan cucian yang tak sakitkan tangan @ bebas dari unsur bahan kimia?


Tahukah Anda?

Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.


Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.



Basic H adalah cecair tidak bertoksik dan boleh membantu menangani 1000 macam jenis kotoran rumah.Ia adalah dua kali ganda lebih pekat dan memberi kuasa pembersihan lebih selamat dan berkesan.



Sesuai untuk membersihkan seribu macam jenis kotoran di rumah


susu tumpah di baju?

kotoran baju sekolah/daki kolar?
Bangkai serangga terlekat di tingkap?
Sos tertumpah
Periuk hitam 

Dan macam-macam kotoran lagi boleh menggunakan Basic H2 ni..



  • Kepekatan berganda di mana 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air mampu memberi kuasa pembersihan yang hebat dan berkesan
  • Pencuci serbaguna yang berkesan untuk menanggalkan kotoran dan minyak pada sebarang permukaan yang boleh dicuci tidak kira di dalam atau di luar rumah
  • Dapat menanggalkan kotoran berminyak yang paling degil tanpa meninggalkan sebarang kesan minyak
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H² dan hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
  • Tidak perlu dibilas dan tidak meninggalkan kesan kotoran atau palitan
Sesuai untuk sebarang permukaan yang boleh dicuci sama ada di dalam atau di luar rumah:
  • Dinding
  • Permukaan dapur, jubin dan lantai
  • Peralatan
  • Periuk, besen, pinggan dan mangkuk
  • Tingkap dan cermin
  • Perkakas
  • Benda-benda diperbuat daripada kayu
  • Perabot (Sila pastikan anda tidak menggunakannya bagi membersihkan akuarium atau bekas cecair pencuci cermin)

Kenapa anda perlu ada Basic h2 Organic ni di kediaman anda?

Selamat
  • Tidak bertoksik
  • Tanpa gas beracun
  • Tanpa bahan kimia berbahaya
  • Tanpa bahan pewangi
  • Lembut pada tangan
  • pH seimbang
  • Tanpa klorin
Berkesan
  • Berkesan untuk menanggalkan kotoran berminyak
  • Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air
  • Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama
Mesra Alam
  • Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh kitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan


Sumber: Blog mamafaiz


Testimoni Basic H



periuk hitam kembali bersinar dengan basic H



Jika anda berminat untuk dapatkan produk ini boleh hubungi saya.Penggunaan sangat jimat dan harga pun tidak sampai rm50 sebotol..penggunaan sampai 5-6 bulan..memang sangat menjimatkan...


Hubungi saya untuk harga lebih jimat dan cara penggunaannya..

Sms/whatsapp 016 358 9018
Fb:suhaila Johar/Impianz Shoppe
Email:sufiyah44@gmail.com
COD area:bangi,kajang,uniten,mines
Pos laju seluruh Malaysia



Friday, February 14, 2014

Testimoni Vivix Shaklee

Vivix Shaklee merupakan supplement anti penuaan terbaik di dunia. Ia berjaya dihasilkan selepas kajian bertahun-tahun oleh Shaklee dan merupakan supplement pertama di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Kaya dengan resveratrol dan polifenol yang dikatakan mampu merawat penyakit kronik seperti diabetes,darah tinggi,sakit jantung dan kanser.

Vivix daripada ramuan botani TIDAK mengandungi bahan kimia,BEBAS pengawet,pewarna dan pemanis.


Jom baca testimoni pengguna yang telah mengambil sirap tonik ini.



1) Sakit lutut hilang,tekanan darah turun



vivix hilangkan sakit lutut dan tekanan darah tinggi




2) Diabetes dalam bacaan terkawal,tekanan darah tinggi turun dan badan bertenaga


Diabetes terkawal,badan bertenaga


3) Darah tinggi dan diabetes terkawal












Diabetes dan darah tinggi terkawal




Testimoni vivix untuk diabetes










4) Sakit kaki berkurangan, semakin cergas bertenaga dan kulit semakin lembut



Sakit kaki berkurangan,badan bertenaga,kulit lembut

5) Terkena stoke - dah boleh berjalan,bercakap dan mengangkat tangan


Testimoni vivix - merawat stroke






6) Masalah Gout, Diabetes dan Period Tidak Teratur






7) Berhenti merokok dengan Vivix













8) Mengurangkan komplikasi kepada Pesakit Kanser






9) Bacaan Asid Uric Pesakit Gout menurun




Alhamdulillah semua dengan izinNya..Allah yang menyembuhkan..kita sebagai hambanya di minta berusaha dan mencari penawar yang terbaik. Jangan sesekali kita berhenti mengalah dan mengeluh mencari penawar. Insyaallah pasti ada hikmah sesuatu penyakit itu berlaku dan kita cari jalan penyelesaiannya.



Sekiranya anda berminat untuk dapatkan vivix ini boleh hubungi saya untuk konsultasi dan order ATAU anda boleh order sendiri menggunakan kad kredit/debit anda di sini : Pembelian VIVIX




Hubungi:


Sue - SMS/WHATSAPP 016 358 9018
FB page: Impianz Shoppe
FB: Suhaila Johar
COD area: Bandar Baru Bangi,Sg Ramal,Pekan Kajang,
UKM,Uniten,IUKL,UPM
Poslaju/GDEX/Citylink ke seluruh Malaysia




Thursday, February 13, 2014

Kenapa saya makan vitamin tetapi tidak mendapat kesan optimum?

Salam semua,

hari ni saya nak share kenapa kadang-kadang kita dah makan macam2 jenis vitamin ni tapi tidak memberi kesan baik pun pada badan.Ada yang bertanya saya dah makan pil ni tapi sama je..

Jom kita check punca-punca kenapa vitamin kita makan ni kurang berkesan:


1. Pengambilan air kosong dipandang remeh.
Ramai yang ada masalah untuk amalkan minum air masak kosong dan lebih suka yang bewarna dan berperisa. Air yang manis boleh meningkatkan kepekatan darah serta menyebabkan kegemukan.
Kita disarankan mengamalkan banyak minum air masak apabila mengamalkan pengambilan vitamin supaya penyerapan vitamin oleh tubuh berlaku dengan lebih baik.




2. Elakkan makan vitamin secara banyak sekaligus pada satu masa.
Apabila kita makan semua vitamin secara sekaligus, ini meningkatkan kepekatan darah kita hanya pada masa-masa tertentu. Ramai yang suka amalkan ini apabila waktu hendak tidur sedangkan pada masa selepas itu kita akan kurang minum air. Maka cuba agih-agihkan pengambilan vitamin anda mengikut kesesuaian dan keperluan anda agar kepekatan darah tidak meningkat secara mendadak pada satu satu masa. Ini juga membantu agar buah pinggang tidak terlalu dibebani pada satu satu masa tertentu sahaja.

3. Elakkan pengambilan vitamin bersama ubat.
Sekiranya anda dalam pemantauan doktor atas masalah kesihatan, elakkan mengambil ubat secara serentak dengan pengambilan vitamin kerana ini hanya akan menyebabkan darah bercelaru dan tidak dapat menyerap vitamin dengan baik. Cuba sediakan jadual, sekiranya selepas makan pagi anda mengambil ubat doktor maka anda boleh amalkan vitamin pada waktu tengahari atau malam. Namun sekiranya anda perlu makan ubat secara berturutan, pagi dan petang, maka amalkan vitamin selepas 1-2 jam selepas pengambilan ubat doktor.




4. Kurangkan pengambilan kafien dalam diet harian.
Tahukah anda pengambilan kafien boleh merosakkan vitamin yang sedia ada dalam badan? Maka pengambilan minum yang berkafien yang tinggi secara berterusan boleh membazirkan vitamin yang kita amalkan selama ini. Maka kita tidak akan mendapat kesan seperti yang diharapkan sama sekali disebabkan vitamin rosak disebabkan pengambilan kafien secara berterusan.




5. Pantang larang makan vitamin.
Tahukah anda pengambilan multivitamin yang lengkap dengan zat besi tidak boleh diambil bersama air susu? Ini kerana ia akan mengganggu penyerapan zat besi itu sendiri. Tahukah anda vitamin E tidak boleh diambil bersama alfalfa kerana alfalfa boleh mengganggu penyerapan vitamin E oleh tubuh badan manusia. Ada beberapa lagi yang perlu kita ketahui seperti pengambilan Alfalfa tidak disarankan untuk ibu mengandung kerana boleh mengakibatkan risiko keguguran di awal kehamilan.