Jun 2, 2017

Kekal Sihat dan Cergas Sepanjang Ramadhan

Assalamualaikum

1 Jun sudah menjelma. Alhamdulillah sudah berada di hari keenam bulan Ramadhan. Pejam celik pejam celik masa berlalu begitu pantas.

Apa khabar ibu-ibu berpuasa?

Penat? Letih? Susu merudum?




Tips susu ibu banyak walau berpuasa

Tips Puasa Bertenaga

Tahun ni pengalaman pertama saya berpuasa tidak hamil dan tidak menyusu..Rupanya sepanjang 2007 - 2016 saya berpuasa dalam keadaan hamil, sambung menyusu, kemudian hamil lagi dan seterusnya sehinggalah anak ke empat stop menyusu sepenuhnya awal tahun ini.

Panjang perjalanan saya lalui..Hampir 10 tahun hamil dan menyusu berselang-seli sepanjang berpuasa antara pengalaman indah. Ada yang alahan teruk ketika berpuasa, ada yang menyusu susu merudum, ada yang hamil sarat ketika berpuasa.

Indahnya Ramadhan Allah berikan buat ibu- ibu ni ada kelonggaran sepanjang kehamilan dan penyusuan. Ada syarat-syaratnya atau rukhsah kita panggil. Jika tak mampu berpuasa boleh berbuka puasa dan ganti pada hari lain atau membayar fidyah. Syarat ni boleh refer pada ustaz-ustaz atau mudahnya boleh google info ni ya.


Bila berpuasa sendirian ( means tiada baby dalam perut atau menyusu) memang lebih mudah. Badan pun takde letih sangat. Alhamdulillah setakat ni bersahur minum segelas ESP ( Energising Soy Protein), kadang-kadang sedikit nasi atau semangkuk oat , 1 gelas air masak dan 2 biji kurma. Suplemen saya ambil 1 biji Vitamin C dan 1 biji B complex untuk tukarkan makanan kepada tenaga.

Alhamdulillah puasa dalam keadaan tak merasa lapar iaitu perut tak berkeroncong pedih. Sedar-sedar dah masuk waktu berbuka. Seronok sangat kan.

Dan yang pasti puasa takde la melepet kepenatan atau lesu. Alhamdulillah sangat. Semoga Allah izinkan berpuasa dalam keadaan sihat walafiat sehingga ke akhir Ramadhan dan dapat menjalani ibadah dengan baik.


Bagi ibu-ibu hamil, ibu menyusu, warga emas atau anda yang ingin kan tenaga berpanjangan sepanjang Ramadhan ni sangat saya suggest untuk ambil dan minum ESP ni semasa bersahur. Ada perbezaan saya alami bila tak ambil ESP ni. 


Sepanjang bulan ini, ada set special Ramadhan untuk anda semua. Hanya di bulan ini sahaja.




Manfaat Set Ramadhan:

Boleh bantu bekalkan tenaga berpanjangan ( ESP dan mealshake low GI)
Bantu turunkan berat badan ( Lecithin)
Bantu turunkan kolestrol ( Lecithin)
Bantu lawaskan pembuangan ( Lecithin)
Bantu atasi dehidrasi dan bekalkan bendalir dalam badan ( Performance Drink)
Bantu cantikkan kulit ( ESP dan Lecithin)
Bantu pudarkan parut jerawat dan jeragat ( ESP)


Testimoni Set Ramadhan







Anak-anak yang berpuasa boleh ambil Mealshake dan Performance Drink. Jadi set ni memang sesuai sangat untuk seisi keluarga. Best sangat bila ambil ni, Badan rasa bertenaga, tak dela melepet lesu kelaparan. Ibu hamil, ibu menyusu dan warga emas sesuai sangat ambil set ni

Nak dapatkan Set Ramadhan ni boleh hubungi saya seperti berikut;


Whatsapp :  http://www.wasap.my/60163589018

atau boleh PM di FB personal/ FB page





No comments:

Post a Comment