Aug 4, 2016

Atasi Masalah Bengkak Susu dengan Cepat

Masalah bengkak susu sering berlaku kepada ibu dalam pantang.Malah ada sesetengah ibu masih mengalaminya sehingga bayi berusia 6 bulan.






Masalah bengkak susu jika tidak di rawat dengan segera boleh menyebabkan demam teruk berlaku kepada ibu dan jika serius boleh menyebabkan terjadi Mastitis. Jadi,ibu-ibu jangan berlengah-lengah ya jika alami masalah ini.





Petua atasi masalah bengkak susu

1. Susukan bayi setiap 2-3 jam setiap hari. Jika ibu dalam pantang dan bayi suka tidur,pastikan kejut bayi setiap 2-3 jam ya.

2. Bagi ibu berkerjaya, pam susu sekurang-kurangnya 2 -3 kali sehari. Kebanyakan masalah bengkak susu terjadi kerana ibu skip pump di tempat kerja.

3. Sekiranya bengkak susu telah terjadi, boleh tuam menggunakan tuala suam..tekap perlahan-lahan di payudara yang bengkak

4. Perah secara perlahan-lahan sekiranya berlaku bengkak susu. 

5. Daun kubis juga membantu. Caranya tekapkan daun kubis pada payudara yang bengkak. Namun jangan selalu buat ya, ia boleh menyebabkan susu menjadi kering.

Kekadang mahu sentuh pun sangat sakit. Saya teringat pengalaman kena bengkak susu ni ketika selepas bersalin anak sulong dahulu. Masa tu memang waktu kerja padat..langsung tak boleh nak pam susu..memang bengkak susu rasa nak menangis je..time ni saya ke tandas dan picit secara perlahan-lahan.. Jika anda pam susu ketika ini pun boleh..boleh tambah stok susu bayi anda.

Cara paling mudah dan cepat untuk mengatasi masalah bengkak susu ini adalah dengan pengambilan Lecithin.

Lecithin ni diperbuat daripada kacang soya..mudah ditelan dan tiada bau ubat.

Lecithin membantu pengaliran susu dengan cepat dan mengelak terjadinya bengkak susu berulang lagi.


Pengalaman customer saya yang mengalami bengkak susu. Beliau maklumkan ada ketulan susu di breast dan sering berulang sakit bengkak susu ni. Akibatnya susu drop apabila masalah ini terjadi.

Alhamdulillah, beliau mencuba Lecithin ni dan saya dimaklumkan keesokannya bengkak susu dah tiada dan tak sakit lagi..Alhamdulillah..syukur..





Bengkak susu hilang dalam masa sehari selepas pengambilan Lecithin


Lecithin ni bukan sahaja untuk masalah bengkak susu tau. Banyak lagi manfaat dan kelebihan apabila mengambil lecithin ni.

Antaranya ia bantu menurunkan kolestrol tak sihat dalam badan, bantu uraikan lemak kepada molekul kecol, baik untuk kesihatan prostat bagi lelaki , bantu dalam proses penurunan berat badan, baik juga untuk kecerdasan otak.



Jadi memang tak rugi consume Lecithin ni..Berbaloi-baloi dengan harganya.

Sebotol ini hanyalah RM53.75 untuk 180 biji. 

Lecithin adalah suplemen semulajadi,tiada bahan kimia merbahaya, bebas pengawet,pewarna dan pemanis.

Ibu dalam pantang,ibu menyusu boleh mengambilnya. Insyaallah tidak 'drop' pengeluaran susu malah membantu pengaliran susu lebih lancar.


Sekiranya ibu-ibu mengalami masalah ini,jangan berlengah lagi. Boleh dapatkan Lecithin dengan segera. 

Untuk pembelian secara online ( guna kad kredit/debit kad) boleh dapatkan di sini. Selepas pembelian boleh whatsapp saya untuk panduan pengambilan lecithin yang betul.


Sekiranya ibu-ibu berada di sekitar Bandar Baru Bangi,Pekan Kajang, Sri Serdang, UPM, insyaallah saya boleh buat penghantaran dengan segera. Untuk poslaju insyaallah mengambil masa 1-2 hari.

Boleh hubungi saya seperti berikut untuk dapatkannya.

klik di sini : Whatsapp 016 358 9018












1 comment: