Dec 1, 2013

PELBAGAI MANFAAT VITA C PLUS SHAKLEE

Ramai yang anggap vitamin C hanya berguna untuk kecantikan sahaja.Apa yang perlu anda tahu mengenai vitamin C?

Terdapat pelbagai jenis vitamin C di pasaran.Ada yang 100mg,500mg,1000mg dan lain-lain.Pelbagai jenama  vitamin C juga boleh di dapati di pasaran.

VItamin C Atau ascorbic acid di galakkan untuk di ambil dalam bentuk buah-buahan atau sayur-sayuran.berbanding dalam bentuk supplemen.Namun dalam keadaan sekarang,ramai yang tidak sempat untuk mengambil pemakanan yang seimbang dan mengamalkan pengambilan buah setiap hari.Oleh itu,amat penting agar tubuh badan kita mendapat bekalan vitamin C yang mengcukupi setiap hari,maka ambillah dalam bentuk supplemen yang lebih mudah berbanding dengan langsung tidak mengambilnya.

Risiko kekurangan pengambilan vitamin C adalah:

- penyakit skurvi
- Gusi mudah luka dan berdarah
- Mudah diserang selsema
- Kulit kering
- Stress
- Sakit sendi

Pastikan anda memilih vitamin C yang mengcukupi untuk keperluan badan.Pilihlah vitamin semualajadi dan mengandungi bioflavonoid yang membantu proses serapan lebih baik dalam badan kita.

Vita C Plus 500mg Shaklee adalah antara pilihan yang boleh anda ambil.Kelebihan Vita C ini adalah:

 Vitamin C ini natural dan bertindak secara ‘Sustained release’, berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam. 

 Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam. Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7biji setengah oren. 

 Membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg..Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C

 Sekiranya anda mengambil secara berlebihan,ia akan disalurkan melalui pembuangan urin

 Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan dan dilepaskan kedalam sistem tubuh secara perlahan mengikut keperluan badan.


Jom dapatkan dengan ahrga mampu milik dan sangat-sangat jimat.Boleh bertahan sehingga 6 bulan bagi 1 botol dan boleh di guna seisi keluarga.

Harga 1 botol RM92.50.untuk mendapat harga lebih murah jom PM saya rakan shaklee anda.

Hubungi saya melalui SMS/whatsapp atau melaui FB:


No comments:

Post a Comment