Oct 9, 2013

Senaman kecilkan Peha

Semalam duk belek-belek majalah Rapi terjumpa petua untuk kecilkan peha..Ramai jugak kawan-kawan mengadu badan atas comel je tapi part peha tak boleh nak control..hehe...drumstick ye..berjalan je rasa tak selesa sebab bergesel..

Caranya adalah dengan senaman separuh duduk dan sambil bersandar di dinding..Sandar dulu badan di dimdig dan turun perlahan-lahan seperti anda duduk di kerusi dan tahan selama 2 saat.Ulang sehingga 5 minit..Fuhh kalau tak tahan memang penat jugak:-)


Selain tu,boleh jugak cuba senaman kat bawah ni:

1 – Anda hanya perlu baring terlentang.
2 – Angkat kedua-dua belah kaki keatas -90degree. Tarik Nafas ketika angkat dan lepas nafas slow2 ketika turunkan kaki anda. Lakukan setiap hari 3set. 1 Set 10 kali.
3 – Angkat sebelah kaki keatas. 3 set juga seperti diatas.


Cara Mengecilkan Paha dan Betis

Senaman ni perlu di lakukan berulang kali..Boleh jugak buat sambil-sambil baring tengok tv or sebelum tidur..Jangan lupa ukur lilit peha anda sebelum buat dan selepas buat exercise..cuba buat setiap hari dalam tempoh sebulan..ada kesan tak?

Nak lagi cepat mungkin anda boleh sapu losyen pati halia ke,fellina ke or terpulangla ape-ape cream yang sesuai untuk bakar lemak lebih cepat:-)

Selamat Mencuba..Jangan cepat putus asa ye:-)


No comments:

Post a Comment