May 5, 2016

Cara Hilangkan Jeragat di Muka dengan Mudah

Jeragat dimuka bukanlah sejenis penyakit merbahaya. Namun kehadirannya sedikit sebanyak menjejaskan penampilan dan menyebabkan keyakinan diri menurun. Jeragat atau juga dikenali sebagai Melasma adalah gejala abnormal atau tompokan atau bintik-bintik berwarna kuning ,coklat-perang disekeliling muka. 




Jeragat juga sering dikaitkan dengan pigmentasi dimana ia adalah disebabkan pengeluaran melanin secara berlebihan - hiperpigmentasi. 


Punca-punca Berlaku Jeragat di Muka

1. Alahan pada ubat-ubatan 

Ini adalah antara faktor utama berlakunya hyperpigmentation. Contoh, antibiotik seperti minocycline yang biasanya digunakan untuk merawat jerawat, tetapi bahan-bahan yang digunakan menyumbang kepada melasme dan menyebabkan pigmentasi di muka.

2. Terjadi Radang kulit 

biasanya terjadi apabila muncul jerawat di muka. Apabila jerawat telah kering, ia meninggalkan kesan hitam yang dikenali sebagai Post-Inflammatory Hyperpigmentation (PIH)


3. Pendedahan Kulit Berlebihan Kepada Sinaran UV Matahari 
Pendedahan berlebihan dan seiring dengan peningkatan usia akan menyebabkan terjadinya masalah kulit seperti freckles, age spot dan lentigenes.
4. Perubahan Pada Hormon
Perubahan hormon yang berlaku ketika hamil dan menyusu juga boleh menyebabkan terjadinya tompok-tompok coklat gelap di muka yang dikenali sebagai melasma.
5. Penggunaan pil perancang dan tabiat merokok juga menambahkan risiko kehadiran jeragat di wajah.
6. Tindakbalas Bahan Toksik pada Kulit Wajah
Reaksi alergi boleh berlaku pada kulit wajah akibat penggunaan alat kosmetik yang beracun atau mempunyai bahan kimia yang tinggi,sabun pencuci atau pencuci muka.

Tips Mencegah Jeragat di Kulit Muka
- Elakkan pendedahan berterusan pada sinaran UV dalam tempoh lama. Gunakan UV Cream,Krim pelindung UV,payung ketika cuaca panas terik
- Semak produk kosmetik yang anda guna. Ada beribu-ribu jenis produk dan jenama kosmetik di pasaran. Pastikan pilih yang betul, bebas kandungan hydroquinone dan merkuri serta bahan beracun ya. Boleh semak status produk kosmetik anda pakai di sini
- Pilih pembersih muka semulajadi. Ada macam-macam jenis juga pencuci muka. Setiap hari memang kita akan cuci muka kita sekurang-kurangnya 2x sehari kan. Jadi sangat penting untuk pilih daripada bahan semulajadi dan tidak merbahaya untuk kulit pada masa akan datang. Saya pilih yang semulajadi bebas dari haruman dan bahan kimia -- Pencuci muka semulajadi tahan lama berbulan-bulan
- Pemakanan yang Sihat. Pemakanan memainkan peranan sangat penting untuk mendapat kulit yang sihat. Kurangkan pengambilan makanan berminyak,kolestrol tinggi serta makanan berproses seperti sosej,nugget dan lain-lain. Pengambilan air kosong mengcukupi juga sangat penting untuk kulit sihat. Pengambilan protein yang mengcukupi,buah-buahan serta sayur-sayuran juga membantu mendapat kulit sihat.
- Suplemen juga memainkan peranan penting untuk mengatasi jeragat dari dalam. Nutrisi seimbang penting bagi memastikan kulit sihat. Kekadang pemakanan kita setiap hari sudah hilang zat nutrisi dan kita pun tidak cukup zat makanan yang seimbang. Jadi sangat penting peranan suplemen untuk membantu membaikpulih semula badan kita dari dalaman.


Di Shaklee, terdapat suplemen bersesuaian yang dapat  membantu mengurangkan jeragat.
Set Cantik Kulit memang tidak asing lagi untuk kulit yang cantik,bebas masalah jerawat dan parut jerawat. Paling best gabungan bersama dengan Collagen Powder ni akan membantu kulit bebas masalah jeragat ,kulit lebih licin dan berseri.
Ini kisah Puan S yang alami masalah jeragat makin teruk ketika hamil. Nampakkan perubahan jeragat pada  kulitnya selepas pengambilan Collagen ni..Alhamdulillah sangat membantu diri beliau untuk lebih berkeyakinan.


"Pic dua-dua ni memang asli. tak pakai mekap ke apa. Sebab itu korang boleh tengok kesan pigmentasi yang semakin samar-samar tu.
Kalau saya apply foundation, memang kesan tu hilang rata je dengan kulit. Dulu kakak saya sendiri selalu suruh saya guna naturactor bagai. Hehe.
Sebenarnya dah bertahun-tahun dengan jeragat ni… Semakin teruk bila mengandung. Makin menjadi-jadi!
Jadi saya ambil keputusan, biarlah saya tunggu hilang sendiri je dengan supplement Shaklee ni. Takyah susah susah nak sembunyikan, sebab saya yakin ia akan hilang…
Kesan utama daripada pengambilan Collagen Shaklee:
  • Sangat terasa kulit kita semakin lembut dan gebu
  • Semakin cerah bukan kat muka je, tapi semua bahagian!
  • Kesan calar-calar dan sunburn, semua takde dah! Sebab dulu saya ni memang ahli persatuan, jadi sangat aktif berjemur dan berkhemah sana sini."





Saya yakin yang pernah cuba Collagen ni pasti jatuh cinta dengannya. Sambil minum boleh juga buat masker tau dengan collagen ni. 

Sempena promosi Collagen Powder sekarang ni memang the right time untuk mencuba Collagen untuk atasi masalah kulit jeragat ni.



Promosi Beli 6 Collagen Powder Percuma 1
Free membership
Cashback

@

Beli 2 kotak Collagen Powder diskaun 5%

Sekiranya anda berminat untuk dapatkan SCP ni, boleh hubungi saya segera untuk mendapatkannya.








No comments:

Post a Comment