Jul 8, 2015

Kebaikan B Complex Lengkap dengan Asid Folic

Dahulu zaman sekolah,selalu belaja tentang jenis-jenis vitamin dan fungsi-fungsi setiap vitamin. Tak sangka pulak bila besar ni saya terjebak dengan pelbagai jenis vitamin ni:-)




Hari ni nak share sedikit info mengenai Vitamin B. Vitamin B adalah salah satu jenis vitamin yang dapat larut dalam air dan memainkan peranan yang sangat penting dalam metabolisme sel. Terdapat pelbagai jenis makanan yang kaya dengan asid folic yang boleh di dapati daripada pemakanan seharian kita.



Salah satu kandungan vitamin yang penting bagi pertumbuhan manusia adalah vitamin B kompleks, iaitu vitamin B1, B2, B3, B6, B11, dan B12. Untuk menikmati kesemua jenis vitamin ini anda tidak perlu risau kerana anda boleh dapati daripada B Complex Shaklee.

Sebelum itu anda perlu jelas kenapakah anda perlu mengambil vitamin B ini? Adakah anda mengambil cukup melalui pengambilan makanan setiap hari? 


Tekanan hidup, alkohol, dan ubat-ubatan preskripsi berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiko pengurangan Vitamin B complex dalam badan. Vitamin B complex penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi dalam membina tenaga metabolisma. Kajian terbaru membuktikan bahawa Vitamin B complex berupaya meningkatkan penglihatan mata dan sistem pernafasan. Kekuirangan vitamin B complex boleh menyebabkan prestasi badan merosot dan tidak berfungsi dengan baik.



Keistimewaan B Complex Shaklee


B Complex shaklee lengkap dengan 8 jenis vitamin B dan ia mengandungi asid folic.




Kebaikan dan Manfaat B Complex Shaklee:




1. Menghasilkan tenaga dan berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.


2. Mengelakkan penyakit beri-beri.


3. Merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak.


4. Diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku dan rambut.


5. Penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf.


6. Mencegah stress.


7. Menguatkan antibodi tubuh.


8. Amat penting untuk aktiviti sel genetik.


9. Diperlukan dalam pembentukan protein asid amino.


10. Diperlukan untuk memproses dan perbaikan sel-sel darah merah.


11. Mencegah anemia.



Apakah Kelebihan Vitamin B kepada kanak-kanak?

Kanak-kanak juga memerlukan Vitamin B untuk merangsang pertumbuhan dan tumbesaran serta ia membantu meningkatkan kemampuan berfikir.


Apakah Kelebihan Vitamin B kepada orang dewasa?

B Complex sangat penting kepada orang dewasa lelaki dan perempuan. Banyak kebaikannya untuk kesihatan diri seperti:


1. Menambah tenaga.


2. Mengurangkan stress.


3. Melambatkan proses uban di rambut.


4. Membantu meningkatkan konsentrasi.



Apakah Kelebihan B Complex kepada Ibu Hamil?

Seringkali ketika hamil,nurse di klinik akan membekalkan vitamin B dan asid folic kepada ibu hamil.Kenapa ibu hamil perlu mengambil vitamin ini?  Ini kerana ia amat diperlukan untuk pembentukan dan aktiviti sel genetik. Juga kebiasaan bagi ibu hamil mengalami masalah HB rendah atau anemia,jadi dengan pengambilan rutin vitamin B bersama asid folik ini dapat membantu mencegah masalah anemia dari berlaku.





Perbandingan B Complex dengan jenama lain






Secara keseluruhan B Complex membantu anda mengatasi masalah berikut:



    HARGA PASARAN B-COMPLEX SHAKLEE     >>> RM 53.75
      >>> 120 BIJI <<<




Dengan hanya lebih kurang RM60 untuk penggunaan 2-4 bulan,anda mampu miliki kesihatan lebih baik. B Complex ini bebas bahan pengawet,pewarna dan perisa.Ia sesuai untuk di ambil oleh ibu hamil,ibu menyusu,golongan dewasa lelaki dan perempuan serta warga emas.

Sempena Promosi hebat sepanjang Julai ini,anda boleh nikmati penjimatan berganda dengan promosi beli 3 PERCUMA 1. Jika anda join keahlian bernilai RM69 dan membuat pembelian B Complex ini akan layak mendapat 1 botol Multivitamin VITALEA secara PERCUMA.


Jadi jangan tunggu lama-lama dan fikir lama-lama tau. Memang sangat bagus B Complex ni untuk kesihatan diri dan keluarga. Jika anda ibu hamil,buatlah pilihan bijak dengan mengambil B Complex yang kaya asid folic ini untuk pembentukan bayi yang sihat.


Hubungi saya seperti berikut untuk konsultasi dan pesanan:


pengedar shaklee kajang







No comments:

Post a Comment