Dec 2, 2014

Rahsia kulit cantik dengan bahan dari dapur

Orang-orang dulu nak kulit cantik guna apa yang ada di sekeliling je..macam-macam petua ada..Boleh guna putih telur,alovera,halia dan macam-macam lagila..

Kalau ada duit lebih sikit bolehlah pergi buat facial atau rawatan kulit muka kan..Macam-macam rawatan kulit ada..untuk kulit kering,kulit bermasalah, rendaman dengan madu la..Memang best pun rawatan wajah ni..rasa macam segar dan lembab je kulit lepas siap tu..

Teringat saya dulu masa nak kawen..masa tu baru habis belaja, dah sampai jodoh kene kahwin..Duit pun takde sangat sebab tak kerja lagi kan..Kebetulan pulak ada bukak kedai facial kat area rumah..Ape lagi curi-curi keluar time petang p wat facial..tak silap harga dalam RM20 kot..Tu masa tahun 2006..Lani dah 2014 saya pun tak tahulah berapa harganya..memang lama dah tak buat facial ni..Facial sendiri kat rumah je..hehe..


Petua Tradisional untuk kecantikan Kulit


Ok,kalau duk kat kampung or balik kampung tu,intai-intaila sekeliling rumah..ada tak yang boleh digunakan untuk kecantikan kulit..Ok,jom baca tips kecantikan kulit dari sumber asli ni..

1. Putih Telur


Oh ni memang paling mudah..bukak peti ais or beli telur sebiji, pecahkan dan ambil putihnya sahaja..Lumur ke seluruh muka..wawee..masker telur uolss..memang tegang jadi muka

 2. Madu


Madu pun sangat mujarab untuk cantikkan kulit..Oleskan sedikit pada permukaan wajah dan tunggu sehingga kering baru bilas semula

3. Timun


Timun sangat bagus untuk sejukkan kulit muka..Sangat mudah, ambil 2 keping timun dan tekap pada kulit wajah setiap malam

4. Tomato



Lenyek sebelah tomato dan sapu rata seluruh muka.Biarkan ia kering dan bilas semula dengan air bersih,

5. Air putih



Haa..yang ni paling best dan senang sangat..Tapi ramai yang skip mengambilnya..Minum air secukupny sekurang-kurangnya 2-3 liter sehari


Selain itu, Pemakanan dan cara hidup sangat memainkan peranan penting untuk kulit sihat..

Makan pun merapu je,banyak pengambilan makanan segera, kurang makan sayur dan buah,camno nak dapat kulit sihat ye tak? 

Supplemen juga membantu dalam rawatan dalaman untuk kesihatan kulit.

Kebetulan bulan ni PROMOSI HEBAT Set cantik - VITAMIN E DAN VITAMIN C




Promosi Vitamin C dan Vitamin E

PROMOSI sepanjang bulan ni Beli 6 PERCUMA 1 @ BELI 2 DISKAUN 5 %

Sangat membantu untuk kecantikan kulit tau set ni..ramai dah mencuba dan jatuh cinta dengan kesannya..Mana taknya kulit makin halus,lembab dan yang pasti jeragat dan jerawat pun makin hilang..


Kelebihan Vitamin C 


Membentuk Kolagen
- Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan.

Memperbaiki Simptom Pendarahan
-Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

✿Peningkatan Sistem Imun 
- Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema.

✿Memerangi kanser 
- Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh
dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan.

✿Mencantikkan Kulit 
- Pengambilan Vitamin C hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Memperbaiki Insomnia 
- Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan.

✿Mengekalkan kolestrol sihat 
- ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi.



Kelebihan Vitamin E:


  1. Dilengkapi dengan Selenium yang meningkatkan keupayaannya melawan radikal bebas yang menjadi penyebab utama pembentukan sel kanser
  2. Kulit lebih awet muda kurang berkedut
  3. Merawat kesan parut, jeragat dan mengecilkan liang pori untuk kulit lebih halus
  4. Vitamin E adalah larut lemak dan tidak boleh diambil berlebihan. Tetapi Vitamin E Shaklee dalam bentuk d- alpha tocopherol yang mana ianya semulajadi dan hanya aktif untuk diserap bila diperlukan badan.

Paling best kedua-dua vitamin ni adalah:


  • 100% semulajadi
  • Tanpa bahan pengawet
  • Tanpa pewarna
  • Tanpa bahan tiruan
  • Halal
  • Dapat kelulusan KKM
  • Tanpa GMO 

Haa..nak best lagi kalau nak jimat dan cepat dapat kulit cantik ,bolehlah buat masker dengan kedua-dua vitamin ni..Boleh buat 3x seminggu..Dan anda lihatlah hasilnya..







Nak tengok lagi Testimoni pengguna yang mengambil vitamin E dan vitamin C?

Mai ler baca kat sini-- Testimoni Vitamin C  Testimoni Vitamin E



Ok,sekiranya anda berminat nak dapatkan promosi hebat set ini bolehlah hubungi saya..

Kalau nak tahu harga bagi vitamin C 1 botol tu ( ada 180 biji) RM 92.50 ( Boleh tahan sehingga 6 bulan tau)..Ni kalau sehari hanya RM0.51 sen sahaja..wah2 sangat jimat ler..

Harga Vitamin E pulak 1 botol ada 120 biji RM 149 ( sebulan lebih kurang RM38) je..

Murah ke murah??

Insyaallah nak dapat harga lagi-lagi jimat? PM saya k,nanti saya share caranya..Pasti anda akan puas hati dan senyum sengih tengok muka  makin mulus dan cantik sesuai dengan harga yang sangat berbaloi!!

Ok,jom ambil handphone..whatsapp /sms saya sekarang k "-)


Credit





No comments:

Post a Comment