Dec 17, 2014

Vitamin E untuk kesihatan Prostat

PROSTAT adalah kelenjar seks lelaki. Saiznya adalah sebesar kacang walnut. Ia terletak di bawah pundi-pundi kecil di hadapan rektum. Prostat mengelilingi bahagian atas uretra iaitu saluran yang membawa air kencing dari pundi-pundi kencing. Untuk membolehkan ia berfungsi, prostat memerlukan hormon lelaki terutamanya testosteron yang dihasilkan oleh testis.

Kanser prostat ialah ketumbuhan berbahaya yang bermula dari dalam kelenjar prostat. Ia merupakan kanser yang paling kerap berlaku di kalangan lelaki. Sesetengah kanser prostat membesar secara perlahan lahan dan mungkin tidak menyebabkan masalah dalam beberapa tahun.

Peringkat awal kanser prostat (juga dikenali sebagai kanser prostat setempat) terletak diantara prostat. Peringkat awal kanser tidak menghasilkan gejala dan mungkin tidak menjadi kanser dan tidak memerlukan rawatan. Walau bagaimanapun sesetengah kanser prostat membesar dan merebak ke sekeliling prostat, ini dipanggil kanser prostat yang teruk.


Gejala dan Petanda Kanser Prostat:

  • Aliran air kencing yang tidak lancar.
  • Rasa hendak buang air kecil kerap kali pada waktu malam.
  • Sakit atau pedih semasa buang air kecil.
  • Sakit semasa ejakulasi (pancutan mani).
  • Darah dalam air kencing atau air mani.
Sekiranya anda mengalami gejala ini,cepat-cepatlah berjumpa dengan doktor ya..

Vitamin E untuk suami


Berdasarkan artikel daripada iSIHAT, Vitamin E boleh mengurangkan risiko kanser prostat

- Terdapat kajian di lakukan di mana kesan jangka panjang terhadap pengambilan vitamin E mampu mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok.

- Vitamin E juga mampu meningkatkan pengeluaran air mani bagi sesetengah lelaki.Jadi Vitamin E ini sangat penting dalam kesuburan.



Terdapat pelbagai jenis vitamin E di pasaran. Pilihlah vitamin E yang lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. 

Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'. Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia.


Mengapa perlu memilih sumber asli? 


Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.





Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin E shaklee ini bolehlah hubungi saya. Harga 1 botol adalah RM149 ( 120 BIJI) yang boleh bertahan selama 4 bulan.

Untuk harga yang lebih JIMAT,jom dapatkan PROMOSI bulan ini:

BELI 6 PERCUMA 1

BELI 2 DISKAUN 5%

Hubungi saya segera untuk dapatkannya..Tawaran PROMOSI ini SAH sehingga 31 DISEMBER 2014 sahaja!


SMS/WHATSAPP: 016 358 9018
Fb: Suhaila Johar / FB page: Impianz Shoppe


No comments:

Post a Comment