Jun 4, 2017

Dulu Doktor Selalu Marah Bacaan Kolestrol Tinggi, Kini Tidak Lagi Selepas Mengambil Omega 3 ni..

Kolestrol tinggi antara penyakit senyap yang ramai tidak sedar menghadapinya. Rata-rata ramai yang membuat checkup akan terkejut bila dr maklumkan mempunyai bacaan tinggi.



Bahaya kolestrol tinggi jika tidak di tangani dengan baik boleh menyebabkan penyakit kritikal lain seperti stroke, darah tinggi dan kerosakan buah pinggang.

Tanda-tanda mempunyai kolestrol tinggi :

- kerap sakit kaki, betis . paha sehingga ke punggung
- Cramp / Kejang kaki terutama pada waktu malam
- Kuku menebal dan lambat tumbuh
- Jari-jari kaki menjadi pucat ketika duduk kerana kurangnya peredaran darah
- Jari tangan mengalami mati rasa
- Perut kembung
- Jantung selalu berdebar-debar secara tetiba

Antara makanan yang baik untuk rendahkan kolestrol adalah pemakanan kaya tinggi serat dan pemakanan yang kaya dengan kandungan Asid Lemak Poli-tidak Tepu Omega-3. 

Antara jenis ikan yang tinggi kandungan asid lemak tidak tepu ini adalah ikan laut dalam iaitu tuna, salmon, dan sebagainya.


Turunkan Kolestrol Tinggi dengan Omegaguard

OMEGAGUARD mengandungi asid lemak - omega 3 yang amat penting yang tidak di hasilkan oleh badan dan kita perlu mengambilnya dari makanan. DHA dan EPA dalam omega juga membantu mencegah penyakit saluran darah dan strok,membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL,mengawal masalah obesity dan mengurangkan risiko sakit jantung.


Konsisten  Mengambil Omega 3 Setiap hari




Pengalaman seorang customer saya, beliau belikan sebotol omegaguard untuk ayah tersayang setiap bulan. Memang ayahnya konsisten mengambil suplemen omega 3 ni dengan baik setiap hari.

Baru-baru ni ayah beliau buat ujian darah dan buat pertama kali result sangat cantik. Kebiasaan bacaan kolestrol mesti tinggi. Tapi kali ni dah normal katanya. Alhamdulillah. Happy sangat kan kalau dapat result camni lepas berbulan-bulan asyik kena marah.


Doktor pun risau kan..Sebab tu penting sangat untuk turunkan kolestrol tinggi ni sebab risikonya pun tinggi. 

Kita disarankan memakan hidangan protein jenis ikan sekurang-kurangnya dua hingga tiga kali seminggu. Asid lemak tidak tepu omega-3 yang terkandung dalam ikan ini dikatakan mampu menurunkan paras kolesterol dalam badan. Di samping itu, omega-3 juga boleh menurunkan tekanan darah dan mengurangkan risiko pembekuan darah.

Jika susah nak konsisten makan ikan laut dalam setiap hari atau ambil makanan berserat, cubalah Omega3 terbaik ni..Insyaallah memang terbaik untuk kesihatan.

Omegaguard adalah suplemen omega 3 bermutu tinggi. Bergred farmasi, Bebas pengawet, pewarna dan mendapat anugerah ' Friend of Sea'. Penyulingannya secara 3 peringkat bagi memastikan ia benar-benar selamat dan bebas daripada plumbum dan bahan logam berat lain.


Sekiranya ibu bapa tersayang mengalami masalah kolestrol tinggi, cepat-cepat dapatkan Omegaguard ni ya. Boleh hubungi saya seperti berikut:

Whatsapp 016 358 9018 atau boleh hubungi saya secara berikut:










No comments:

Post a Comment