Mar 8, 2017

Rahsia Wanita Cantik Hebat dan Sihat Bertenaga

Assalamualaikum wbt.

Salam 9 Jamadil Akhir 1438 H / 8 Mac 2017 M.

"Seluruh Dunia ini adalah Perhiasan..Perhiasan Terbaik DiDunia ini adalah Wanita Yang Solehah"
(Hr An- Nasa'al & Ahmad)

Selamat Hari Wanita sedunia buat semua wanita hebat..Semoga kita semua menjadi wanita yang hebat,sihat,anggun dan solehah insyaallah.



Untuk mencorak keluarga yang hebat dan keluarga yang sihat, kitalah tonggak yang perlu sihat dan cergas dahulu, Menjadi tonggak dan serikandi untuk suami dan anak-anak, diri kita perlu kuat dan tabah harungi apa jua cabaran dan dugaan yang hadir.

Suka saya nak kongsikan kisah  Puan Ainul yang saya hadiri semalam di sesi sharing #ShakleeEffects di Hotel Bangi Gateway semalam.



Puan Ainul anak 4, berusia 34 tahun cantik jelita.

Kata beliau:

"Dulu saya anti sangat dengan suplemen shaklee..tah kenapa daripada zaman belaja UTP lagi..mana taknya semua duk bercerita pasal shaklee..ini shaklee situ shaklee..macam bajet bagus"..

Anak pertama dan kedua saya ,saya tak dapat nak menyusu BF dengan sempurna.. Walau dah pam susu, dah buat tandem pumping, masalah susu still sama..

Sehinggalah saya bersalin anak kedua, badan saya sangat lesu, penuaan kulit berlaku dengan dasyat sekali..Kulit kusam, cepat penat dan berat badan naik macam belon.

Sehinggalah saya terdetik..Eh sampai bila saya nak macam ni?? Saya masih muda..takkan saya nak macam ni selama-lamanya?

Akhirnya Allah buka pintu hati saya untuk mencuba suplemen shaklee. Ketika ni saya mula ambil set penyusuan shaklee. Kemudian Allah izinkan saya hamil lagi, saya ambil pula set kehamilan Shaklee.

Alhamdulillah sepanjang mengambil suplemen Shaklee, memang perubahan besar dalam hidup saya. Saya mula rasa badan bertenaga, kulit mula sihat, jarang sakit. Malah anak-anak turut saya berikan suplemen kanak-kanak juga sihat, jarangla pergi klinik lagi.

Sepanjang saya ambil set penyusuan shaklee, saya dapat fully BF anak saya. Seronok sangat susu meriah. Badan pun bertenaga. Perubahan kulit muka saya pun makin baik.

Saya nak pesan kepada semua wanita di luar sana, ambikla dan makanlah supplemen ni. Selepas bersalin badan kita perlukan zat nutrisi yang cukup. Bila zat nutrisi tak cukup yang tula jadi badan sakit-sakit, kulit kusam, muka nampak tua.

Badan kita ni Allah jadikan sangat unik. Bila cukup zat nutrisi dalam badan, automatik badan akan adjust sendiri. Kulit akan nampak lebih bermaya dan cantik, badan pun bertenaga dan sihat. Kulit mestilah nampak makin cantik bila kita makan suplemen dengan konsisten.

Saya harapkan bila saya tua nanti, saya jadi nenek yang vogue..nenek yang cantik jelita dan kuat. Bukan lesu, tak larat! Jadi saya sarankan sangat semua wanita untuk ambil suplemen dengan konsisten.

Saya juga mula amalkan Collagen Powder 1 Sachet sehari dan dari situ makin nampak perubahan kulit saya makin moist dan cerah sekata takde jerawat dan parut jerawat."

Haa best tak perkongsian Puan Ainul ni? Puan Ainul bukan setakat dapat kulit cantik jelita malah beliau juga salah seorang businesswoman yang berjaya dalam business shaklee ni. Beliau dah rank Master Coordinator iaitu rank tertinggi dalam kerjaya Shaklee ni.

Tengok perubahan wajah Pn Ainul..Cantikkan sekarang?



Kenapa badan kita perlukan suplemen?

Macam Puan Ainul maklumkan di atas, suplemen ni bantu lengkapkan zat nutrisi yang lopong atau kurang dalam pemakanan diet seharian kita. Makanan sekarang tak macam dulu. Ayam dulu sihat, ayam sekarang pun sihat tapi gemuk-gemuk sebab dah dicucuk dengan hormon. Badan kita makan tapi banyak juga serap bahan-bahan kimia daripada persekitaran.

Itu tak termasuk lagi pencemaran, gaya hidup tak seimbang, stress memanjang..Semua ni boleh menyebabkan badan kita tak tahan dan mudah kena serangan penyakit dan penuaan kulit.

Jadi di usia muda yang kita lalui sekarang, jaga kesihatan, amalkan gaya hidup sihat, kawal stress, jaga pemakanan dan paling penting juga untuk mengambil suplemen dengan konsisten.

Ada banyak suplemen di pasaran dan kenapa perlu pilih suplemen Shaklee?

Kerana Suplemen Shaklee daripada sumber semulajadi dan paling penting selamat untuk jangkamasa panjang. Mempunyai Landmark Study yang diketuai oleh doktor pakar berpengalaman, mempunyai barisan saintis yang sentiasa menjalankan kajian untuk hasilkan produk yang terbaik untuk kegunaan seluruh dunia.

Nak sihat cergas bertenaga di pejabat, dirumah dan dimana sahaja? 

Konsisten makan suplemen ya. pastikan pilih suplemen yang betul supaya mendapat pulangan bermanfaat dan berbaloi.

Semoga kita semua menjadi srikandi hebat, sihat dan cemerlang dunia akhirat.

Nak suplemen bersesuaian untuk anda kekal sihat, cergas dan bertenaga ? Jom hubungi saya seperti berikut:




No comments:

Post a Comment