Mar 12, 2017

Makan Vitamin? Pastikan Tidak Tersalah Pilih Vitamin

Dulu sebelum terjebak dalam business suplemen, saya ingat semua suplemen sama sahaja..yerla dijual bersepah-sepah kat pasar malam, farmasi,kedai runcit dll..rupanya sangat-sangat BERBEZA!! Salah pilih produk kosmetik atau produk suplemen boleh menjerat nyawa sendiri!



Perbezaan Vitamin Sintetik dengan Vitamin Semulajadi

Vitamin Semulajadi : Dihasilkan dari.estrak bahan-bahan semulajadi dengan mengambil intipati yg diperlukan dan menyingkirkan fiber. Contohnya pembuatan Vitamin C natural diperolehi dari mengambil pati asid askorbik dalam buah limau dan menyingkirkan serat-seratnya.
Vitamin Sintetik: Dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yg mempunyai ciri2 seakan-akan bahan yg terdapat dalam vitamin. Contohnya asid askorbik (Vitamin C) mempunyai formula empirik C6H806, jadi gabungan dari molekul2 karbon, hidrogen dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa2 bahan bagi menghasilkan asid askorbik.


Ratusan Suplemen dan Produk Kosmetik Mohon Pendaftaran setiap hari

Kemudian Allah izinkan terlibat dalam develop sistem online untuk pendaftaran ubat-ubatan dan Produk kosmetik masa kerja beberapa tahun lepas.Masa ni boleh nampak berlumba-lumba pengeluar,syarikat yang mahu komersil produk masing-masing .Sehari ada berpuluh-puluh malah kekadang ratusan produk/produk kosmetik baru yang ingin pendaftaran baru dan renew produk .

Ada yang suplemen dan produk kosmetik kena reject,banned dan ditolak akibat kandungan bahan merkuri tinggi,dikesan ada bahaya merbahaya dll.

Ada pengeluar yang mengaut keuntungan tidak kira produk tu berikan keselamatan atau tak..janji fulusss masuk:-(

Kita terdedah dengan risiko keracunan suplemen setiap hari.Kebanyakan suplemen di pasaran adalah sintetik dan sebab tu ada yang makan suplemen sintetik ni pun dapat macam-macam jenis penyakit.

Pilih suplemen yang Tepat

Nak makan suplemen pastikan pilih yang berkualiti dan produk daripada bahan semulajadi..sebab tu saya amalkan suplemen semulajadi Shaklee ni dan bila dah tahu kebaikannya, saya tak nak sorang-sorang je sihat, saya nak orang lain juga dapat manfaat yang sama.

Suplemen semulajadi ni mempunyai landmark study,ada review oleh pihak ketiga, dihasilkan oleh para saintis dengan beribu-ribu kajian dan paling penting selamat untuk jangka masa panjang.




Kita makan suplemen bukan terus sihat hari ni..Sesuatu penyakit ambil masa bertahun-tahun untuk serang kita.

Jadi kalau hari ni kita tak kawal pemakanan, makan suplemen atau pakai produk sesuka hati asal murah, tunggulah kesannya 10,atau 20 tahun akan datang.



Apa pilihan yang kita ada? Yang murah tapi merosakkan? atau yang harga berpatutan tapi berkualiti dan berikan kesan baik untuk jangkamasa panjang?

Buat pilihan bijak dan semoga kita semua berhati-hati dan buat pilihan terbaik untuk tingkatkan kesihatan diri dan keluarga.

Always Safe, Always Works, Always Green

Saya percaya suplemen Shaklee bantu tingkatkan kesihatan lebih baik dan selamat dalam masa jangka panjang hasil penggunaan berjuta-juta pengguna seluruh dunia.

Jom pilih yang terbaik. Sekiranya perlukan suplemen Semulajadi ini boleh hubungi saya seperti berikut:


No comments:

Post a Comment