Jan 14, 2017

Suplemen Terbaik untuk Turunkan Paras Gula Pesakit Diabetes

Penyakit diabetes atau kencing manis adalah antara salah satu penyakit pembunuh di Malaysia. Menurut Kajian Persatuan Diabetes Malaysia dan Majlis Pencegahan Obesiti tahun 2016 mendapati jumlah penghidap kencing manis membabitkan individu berumur 30 tahun ke atas.

Pada 2006, 11.6 peratus penduduk negara ini menghidap diabetes. Terdapat peningkatan sebanyak 3.6 peratus pada 2011 menjadikan peratusan pesakit diabetes 15.2 peratus dan seterusnya meningkat kepada 17.5 peratus pada 2015. Angka yang sangat membimbangkan kerana ia semakin meningkat saban tahun.



Punca Diabetes

Menurut Pakar Perunding Endokrin, Jabatan Perubatan Hospital Putrajaya, Dr. Zanariah Husin, peningkatan angka ini saban tahun adalah di dipercayai daripada pemakanan, makanan diproses tinggi lemak dan berserat rendah dan tidak ketinggalan amalan gaya hidup yang tidak sihat

Penyakit kencing manis ini adalah di sebabkan oleh keadaan paras gula (glukosa) adalah tinggi dalam darah sama ada disebabkan oleh kekurangan hormon Insulin atau keberkesanan fungsi Insulin itu sendiri berkurangan. 


Bahaya Diabetes

Bahaya penyakit ini boleh mengakibatkan komplikasi seperti kerosakan pada buah pinggang,jantung.mata dan saraf. Malah pesakit diabetes juga berisiko untuk mendapat hipertensi dan angin ahmar.


Ramai tidak menyangka menghidap kencing manis kerana ia tiada petanda khusus dan keadaan menjadi semakin kronik akibat tiada penjagaan pemakanan dan amalan gaya hidup kurang sihat.


Makanan tambahan dan nutrisi yang sihat dapat membantu menurunkan bacaan gula dalam darah ini.

Tonik VIVIX yang kaya resveratrol dan polifenol antara suplemen terbaik yang dapat membantu pesakit kencing manis. Vivix yang juga antioksidan tinggi ini juga dapat membantu melindungi badan daripada serangan radikal bebas dan melindungi diri daripada bahaya penyakit kritikal.


Bahan utama vivix daripada ramuan botanu dan semulajadi

Bagaimana Vivix Shaklee membantu menurunkan bacaan gula dalam darah?

Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:

1.Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”)

- Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. Pengambilan vivix secara konsisten dan berterusan dapat membantu mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

2. Mengawal kepekatan gula dalam darah

- Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. 
- Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan proses pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

3.Menggalakkan penyembuhan luka dengan cepat dan mengelakkan kerosakan mata

-Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

4.Mencegah pembentukan protein AGE

- Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.


Jom kita lihat apa kata pengguna Vivix yang mengambilnya untuk membantu menurunkan bacaan gula dalam darah:


Bacaan semakin menurun

Luka diabetes cepat kering dan makin baik

Bacaan gula turun dan tak bangun malam lagi untuk buang air

Cek bacaan gula 6.2 lebih baik berbanding sebelumnya

Bacaan gula semakin menurun

bacaan dari 8.6 turun kepada 6

badan lebih cergas dan bacaan gula turun

Bacaan gula 17 turun kepada 6 & 7 sahaja



Jom grab untuk kesihatan diri dan insan tersayang. Insyaallah vivix dapat bantu baikpulih sel sehingga ke paras DNA.

Sel sihat badan sihat. Insyaallah.




Nak dapatkan khasiat vivix? Boleh hubungi saya seperti berikut:







No comments:

Post a Comment