Jan 31, 2016

Rawat Penyakit sehingga ke "Akar Umbi"

Sehari 2 ni saya suka baca entry Dr Zubaidi mengenai isu kesihatan diri. Salah satunya sangat penting rawatan sehingga ke peringkat akar umbi iaitu ke peringkat sel. Bila baca tulisan doktor,teringat saya pada kata-kata pakar nutrisi Shaklee..

Sangat penting pengambilan makanan kesihatan yang mampu merawat sehingga ke peringkat sel DNA. dan VIVIX adalah salah satu suplemen yang membantu merawat pengoksidaan badan ni sehingga ke peringkat sel.




Pengoksidaan sel-sel badan yang dah banyak terkumpul dlm badan yg menjadi punca pelbagai penyakit, penuaan dan penyakit kronik.



Promosi VIVIX:Khasiat VIVIX Membantu Pesakit Kritikal Kembali Sihat

Hari terakhir di bulan Januari 2016. Hari terakhir juga untuk PROMOSI VIVIX.



VIVIX - suplemen terbaik kaya resveratrol daripada gabungan 4 ramuan semulajadi membantu ramai pesakit kritikal kembali pulih dan sihat daripada masalah kesihatan. 


4 Ramuan Semulajadi Hebat VIVIX

1) Anggur Muscadine


Muscadine Grape atau Anggur Muscadine merupakan anggur liar yang mempunyai 20 kromosom dan  telah menjalani hasil penyelidikan bertahun-tahun oleh para saintis Shaklee. 

Dengan saiz sebesar sebiji bola golf, anggur ini telah dibuktikan mengandungi lebih satu kromosom di mana para saintis mempercayai muscadine grape merupakan satu-satunya anggur yang dapat mengukuhkan profil dan mekanisme polyphenolnya. 

Muscadine grape ini sangat kaya dengan sumber resveratrol, dan mempunyai kuasa anti-oksidan 40x lebih tinggi


2) Purple Carrot

Purple carrot merupakan tumbuhan yang tumbuh liar di Afghanistan sejak 5000 tahun dulu. Ia adalah sumber terbaik Vitamin A dimana ia turut mengandungi phytokimia termasuk karotenoid, phenolik, polyacetylenes, isokumarin dan juga sesquiterpens. 

Anthocyanins iaitu sejenis antioksidan utama di dalam purple carrot yang memberi warna ungu-kuning dan ungu-oren. Kandungan anthocyanins di dalam carrot ungu-kuning adalah pada kadar tertinggi berbanding carrot ungu-oren. Anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi sebagai anti-oksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan juga anti-karsinogen. 

Selain itu, ia turut menunjukkan kesan positif pada saluran darah, platlet dan lipoprotein yang berkebolehan untuk mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Asid klorogenik merupakan antioksidan yang paling banyak terdapat di dalam semua jenis carrot. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang selalu dikaitkan dengan pengambilan kopi.  



3)Elderberry (Sambucus Nigra) 

Elderberry merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di serata Eropah dan Amerika Utara. Ia mengandungi sumber anthocyanins yang tiga kali ganda lebih hebat dan baik berbanding karotenoid. Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.

 Elderberry juga turut memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat yang berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria.  Selain itu kandungan Vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat kesihatan yang baik. 

Kesemua ekstrak yang didapati daripada elderberry ini berperanan dalam menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batuk, sesak dada dan juga diabetes. Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL dimana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular. 

Elderberry yang berfungsi sebagai antibiotik semulajadi turut mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.


4) Polyganum cuspidatum


Juga dikenali sebagai Knotweed Jepun adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah. 

Polyganum ini bertanggungjawab dalam memberi warna hitam. Ia merupakan sumber komersial resveratrol yang juga terdapat di dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah dimana terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan tentang resveratrol ini. 

Hasil ujian klinikal makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet sukan dan mengurangkan berat badan. Sebagai supplemen anti-penuaan yang sangat penting, anti-radang dan juga anti-kanser.


Credit

Subhanallah hebatnya ciptaan Allah daripada tumbuh-tumbuhan yang Allah izinkan para saintis untuk membuat kajian dan menghasilkan satu ramuan yang lengkap dan terbaik untuk kesihatan.


Alhamdulillah ramai pesakit kritikal yang mencuba VIVIX mendapat kebaikannya dan badan kembali cergas bertenaga. 









Alhamdulillah semua dengan izinNya. Lagi TESTIMONI VIVIX anda boleh baca di SINI


Sekiranya anda atau ahli keluarga mempunyai masalah kesihatan dan ingin mencuba alternatif dengan suplemen VIVIX, amat saya alu-alukan. 

Journal kajian saintifik terhadap vivix oleh para saintis boleh di lihat di SINI

Tiada yang lebih menggembirakan hati selain melihat insan tersayang sembuh dan kembali sihat. Tiada galang ganti nikmat kesihatan anugerah dariNya.

Promosi VIVIX : beli 2 diskaun 5% Atau beli 6 botol percuma 1, Percuma Keahlian Shaklee dan Percuma Penghantaran ke Seluruh Malaysia,


Sekiranya anda ingin mencuba VIVIX hari ini boleh buat pembelian ONLINE di bawah




 atau hubungi saya segera seperti berikut:






Jan 29, 2016

Rahsia Awet Muda & Bebas Kedutan di Kulit Wajah

Masalah penuaan kulit adalah satu masalah yang selalu dihadapi apabila seseorang individu meningkat umurnya. Ia menyebabkan seseorang kelihatan lebih tua daripada umurnya. Ini adalah sangat lumrah kerana negara kita ini sentiasa mendapat pancaran cahaya matahari yang terik dan panas.





Bahagian tubuh yang sering mengalami penuaan ialah bahagian tubuh yang terdedah dengan cahaya matahari seperti muka, tengkuk, leher, tangan, lengan dan bahagian atas dada.


Masalah penuaan kulit akibat pancaran matahari yang berpanjangan akan menyebabkan pelbagai masalah pada kulit.

Antaranya akan menyebabkan kedutan, garis halus, kulit mengendur, tona kulit tidak sekata, masalah jeragat, kulit kelihatan kasar dan berkuping, kulit menipis dan mengendur, kekeringan kulit, kedutan kasar dan kutil kecil.

Masalah yang lebih serius seperti telangiectasias, seborrhoiec keratosis, solar elastosis, actinic purpura, kanser kulit dan melanoma.


Ketika umur seseorang itu meningkat maka kolagen dan elastin dibawah kulit akan mengendur dan mengakibatkan masalah kedutan dan garis halus.
Kesannya, kulit menjadi longgar, kendur, hilang lemak, nipis dan kasar. Lama kelamaan akan menjadi kendur ke bawah. Faktor merokok, dan faktor genetik menambahkan lagi masalah kulit kedut ini.

Kulit akan mengalami masalah penuaan sebelum tiba masanya jika ia terdedah pada cahaya mata hari setiap hari dalam tempoh yang lama.


Bahaya kesan ultraviolet dari cahaya matahari

Kesan ultraviolet dari cahaya matahari juga boleh merosakkan DNA dalam sel-sel kulit secara lansung atau tidak lansung.

Radiasi ultra ungu ini menyebabkan reseptor pada sel-sel pada kulit (keratinosit dan fibroblast) menghasilkan tidakbalas yang menyebabkan kerosakan kepada kolagen dalam lapisan kulit dan menyebabkan penghasilan kolagen berkurangan. Secara ringkasnya pendedahan yang melampau kepada radiasi UV ini merosakkan kolagen dan penghasilannya dalam lapisan kulit.

Kita tidak boleh lari dari cahaya matahari ini, tetapi kita boleh mengambil beberapa langkah untuk mencegah kesan buruk akibat pendedahan melampau cahaya matahari pada kulit.

Satu kajian yang dilaporkan oleh oleh Department of Dermatology, Cambridge University Hospital pada tahun 2013, menyatakan pengambilan anti oksidan boleh mencegah kesan penuaan kulit dan membantu mengekalkan kesihatan dan keremajaan kulit seseorang.

Anti oksidan ini perlu dimakan dan disapu pada kulit. 

Kajian juga menunjukkan, sistem pertahanan antioksidan semula jadi kulit manusia juga dipengaruhi oleh suplemen dan nutrisi yang dimakan dan kombinasi pelbagai anti oksidan yang diambil bertindak secara sinergi bersama-sama untuk mengekalkan kesihatan kulit. - Dr Norman Norawi.

Suplemen Terbaik untuk Antipenuaan






Vivix adalah suplemen antioksidan tinggi yang kaya dengan resveratrol dan polifanol yang membantu keremajaan kulit dan mengatasi penuaan kulit.



Bagaimana VIvix Membantu Kulit dari Antipenuaan & Kekal Awet Muda




  • Vivix membantu melindungi dan membaiki selular DNA dari serangan radikal bebas.
  • Vivix membantu mengaktifkan satu pengawalan genetik utama bagi melambatkan penuaan tahap selular
  • Vivix membantu mengalakkan pembentukan baru metochodria untuk meningkatkan tahap tenaga dalam sel
  • Penimbunan protein AGE yang menganggu keutuhan sel dan panjang umur, Vivix adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol untuk melambatkan protein AGE.

Rahsia kecantikan pelakon Rita Rudaini



Detoks dengan vivix selama 14 hari - kulit bebas masalah jerawat dan parut

Detoks dengan Vivix selama 9 hari - Kulit semakin bersih dan cantik

Rahsia kecantikan pelakon Ayu Raudhah


Untuk masalah kulit mengendur dan menggeleber, Collagen Powder boleh membantu menganjalkan kulit ,memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan.










Cara Menjaga Kesihatan Kulit daripada Sinaran Matahari



  • Gunakan krim pelindung matahari yang mempunyai faktor pelindung matahari (SPF) yang lebih dari 30 apabila keluar melakukan aktiviti ditengah panas.
  • Elakkan terdedah dengan terik matahari seperti elakkan kulit dari terdedah secara terus sinaran matahari di antara pukul10 pg- 3 ptg.
  • Penggunaan alat perlindung matahari seperti topi dan payung boleh memberikan perlindungan dari cahaya matahari.

Kulit cantik bebas jerawat dan masalah kulit memang menjadi impian semua. Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan VIVIX atau Collagen Powder boleh hubungi saya segera.


Credit: Dr Zubaidi FB




Jan 26, 2016

Virus Zika Terbaru! Ibu Hamil perlu Lebih Waspada

Seluruh negara menerusi bahagian pengurusan kesihatan sedang "risau" akan kewujudan satu virus bawaan vektor nyamuk yang di namakan sebagai Virus Zika. Kerajaan persekutuan menerusi Kementerian Kesihatan Malaysian (KKM) memandang serius akan perkara ini dan sedang merangka plan untuk mencegah dan kawalan virus ini daripada menular kepada negara Malaysia.

Secara amnya, Virus Zika adalah satu virus bawaan vektor iaitu nyamuk daripada spesies "flaviviridae" dan di sebarkan oleh nyamuk aedes. Pada kebiasaanya, nyamuk ini akan aktif pada waktu pagi

Tambahan lagi, antara simptom yang akan terjadi jika terkena gigitan nyamuk ini ialah mirip akan jangkitan virus iaitu sakit kepala, "rashes" (kemerahan), demam, keletihan , mata kemerahan, kesakitan pada sendi. Namun demikian, apa yang paling di takuti adalah apabila para pengkaji sains telah menemui satu "link" antara kecacatan kongenital sewaktu lahir dan virus ini yang di namakan sebagai gejala "microcephaly" iaitu kekecilan kepala pada bayi yang baru di lahirkan.


Setakat hari ini, tiada ubatan mahupun vaksin yang berjaya bagi menangani perkara ini. Rawatan yang di berikan adalah rawatan simptomatik sahaja. Tambahan lagi, "ubatan" terbaik bagi mengelak terkena penyakit ini adalah dengan mencegah. Pencegahan adalah sama seperti pencegahan membasmi penyakit denggi di mana iaitu dengan memusnahkan tempat pembiakkan nyamuk. Tambahan pula, ibu yang mengandung di nasihati agar tidak melawat pada negara negara yang di warna di dalam gambar.


Sebagai petugas kesihatan termasuk Penolong Pegawai Perubatan, kepekaan terhadap penyakit ini adalah perlu dengan mengambil kira tempat yang pesakit lawati kerana simptom yang akan timbul mirip akan keadaan demam biasa agar rawatan awal dapat di berikan di samping memberi pendidikan kesihatan kepada masyarakat dalam pencegahan penularan virus ini.

Credit: FB Penolong pegawai Perubatan


Vivix Membantu Mengatasi Masalah Vertigo

Vertigo mungkin kedengaran sangat pelik dan ramai tidak berapa tahu apakah sebenarnya penyakit ini.

Vertigo bukanlah exactly satu penyakit. Ia adalah keadaan di mana seseorang itu merasakan dirinya atau sekelilingnya berputar.



Antara gejala vertigo ialah : 

● rasa berputar ketika berbaring atau berdiri
● mual dan muntah
● telinga berdengung
● sensitif terhadap cahaya atau bunyi bising
● pandangan menjadi gelap
● benda yang dilihat berubah menjadi berganda
● sakit kepala yang keterlaluan
● cepat berasa lelah (stamina menurun)
● daya ingatan semakin menurun

--> Vertigo ni ada dua jenis. 

● vertigo peripheral
● vertigo sentral

Punca berlakunya vertigo adalah :

● kecederaan pada otak
● gangguan pada telinga bahagian dalam
● gangguan penglihatan
● kemungkinan kecil berpunca dari stress juga
● posisi tidur di mana bantal yang digunakan terlalu rendah atau tinggi


Bagi yang menghidapi masalah di atas,boleh atasi segera dengan pengambilan VIVIX secara konsisten.


Pengalaman Puan Faedzah mengenai ibunya yang menghidapi masalah vertigo di mana beliau hadiahkan untuk ibunya vivix sangat membantu. Alhamdulillah selepas 3 botol pengambilan vivix , ibunya bebas daripada masalah vertigo dan masalah-masalah lain seperti kebas tangan pun dah semakin berkurangan. Alhamdulillah.

Mungkin penyakit ini kita biasa alami namun ingatkan seperti migrain / pening biasa yang menyebabkan sekeliling kita berpusing.

Sekiranya anda mempunyai gejala-gejala vertigo seperti di atas,jangan risau dan takut ya. Insyaallah suplemen vivix dari ramuan botanik sangat bagus untuk anda ambil.

Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan,dan ingin membuat pesanan vivix boleh hubungi saya segera seperti berikut:

Promosi VIVIX masih lagi berbaki 5 hari!! Jom grab segera sempena harga promosi dan terbaik untuk anda 






Jan 21, 2016

Senarai Produk Kosmetik Merbahaya dan telah di Tarik Balik dari Pasaran

pagi tadi saya berkesempatan melihat rancangan Safiyya TV9 yang mengupas mengenai cantik segera tapi merbahaya. Jika kita lihat di pasaran sekarang,lambakan produk kosmetik yang bermacam jenis di jual. Ada yang tempatan ada yang di import. Namun bahayanya jika produk yang dijual tidak mendapat kelulusan dari Kementerian Kesihatan dan yang produknya adalah palsu.


Bayangkan jika kita mengambil produk kosmetik yang palsu. Memang harganya murah berbanding yang asal tetapi kesannya? Ada yang memilih asal murah untuk mencantikkan kulit wajah. Padahal sekiranya ia produk 'plastik',ia boleh memberi kesan buruk dan merbahaya pada kesihatan,amat rugi dan diri sendiri juga yang bakal menanggung padah.


Senarai Produk yang disenarai hitam KKM 2011-2014

Namun terdapat juga produk kosmetik yang original tetapi mengandungi bahan merbahaya pada kulit.

Sekiranya anda merujuk website BPFK,anda boleh melihat beberapa produk telah di tarik balik kerana mengandungi racun berjadual yang boleh menyebabkan risiko kepada kanser kulit.




Sekiranya anda pengguna produk-produk di atas,di harap dapat hentikan segera pemakaiannya. Sangat merbahaya ya. Produk-produk di atas di kesan mengandungi hydroquinone dan merkuri yang tidak di benarkan di dalam kosmetik di Malaysia.






Pastikan anda memilih produk yang selamat dan terbaik untuk kulit. Jangan kerana harganya yang murah anda sanggup korbankan kulit anda yang cantik dan mungkin nyawa sendiri boleh melayang. 

Biar mahal tapi selamat. Paling penting produk tersebut di sahkan selamat,bebas daripada bahan merbahaya,dan pilihlah produk dari bahan semulajadi sebagai langkah lebih selamat.

Ramai juga yang bertanyakan pada saya mengenai produk di dalam Shaklee iaitu produk Nutriwhite dan Enfuselle. Alhamdulillah,kedua-dua produk ni dari bahan semulajadi dan telah mendapat kelulusan KKM dan selamat digunakan.


Senarai produk Nutriwhite yang telah mendapat kelulusan KKM


Senarai produk Enfuselle yang telah mendapat kelulusan KKM


Paling penting jangan sesekali beli produk komestik sewenang-wenang di bahu jalan. Lihat betul-betul kandungan bahannya dan lebih selamat pilihlah yang mempunyai kandungan semulajadi. Buat pilihan bijak supaya tidak menyesal di kemudian hari.


Sekiranya anda ingin semak produk kosmetik yang anda guna mendapat kelulusan KKM ,selamat atau sebaliknya boleh semak di sini: http://portal.bpfk.gov.my/






Jan 20, 2016

9 Petua Untuk Membersihkan Hati Busuk


Masalah penyakit hati perlu di detoks setiap hari bagi memastikan hidup kita sentiasa tenang dan gembira. 

Antara tips membersihkan hati:


1. Dirikan solat dan banyakkan berdo’a – Ini adalah salah satu kaedah yang sungguh berkesan. Semasa berdo’a turut katakan “Ya,Allah jadikan hatiku bersih”
2. Selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w paling minima 100 kali sebelum tidur. Ini merupakan satu pelaburan yang mudah dan murah. Di samping dosa-dosa diampunkan, otak tenang, murah rezeki, orang sayangkan kita dan mencetuskan semua perkara kebaikan.
3. Solat taubat – Selain daripada memohon keampunan, dapat mencuci hati dan menenangkan minda.
4. Membaca Al-Quran – Selain dapat mencuci hati juga menenangkan jiwa, penyembuh, penenang, terapi. Sekurang- kurangnya bacalah “Qulhu-allah” sebanyak 3 kali.
5. Berma’af-ma’afan sesama kawan setiap hari – Semasa meminta maaf perlu sebutkan.
6. Bisikan kepada diri perkara yang positif. Jangan sesekali mengkritik, kutuk diri sendiri, merendah-rendahkan kebolehan diri sendiri. katakan lah “Aku sebenarnya ……(perkara yang elok-elok belaka).
7. Program minda/cuci minda – Paling baik pada waktu malam sebelum tidur, senyum, pejam mata, katakan di dalam hati “Ya, Allah cuci otak aku, cuci hatiku, esok aku nak jadi baik, berjaya, ceria, bersemangat, aktif, positif”. Menurut kajian saikologi, apa yang disebut sebelum tidur dapat dirakamkan sepanjang tidur sehingga keesokan harinya.
8. Berpuasa – Sekiranya dalam berpuasa, terhindar dari melakukan perkara-perkara kejahatan.
9. Banyakkan ingat tentang kematian(Sekiranya hendak melakukan sesuatu kejahatan, tidak sampai hati kerana bimbang akan mati bila-bila masa)


Credit:Petua Wanita Moden

Jan 19, 2016

Testimoni Set Diet Shaklee : Berat Turun 3 KG dalam Tempoh Sebulan

Tahun baru..azam baru..ramai berazam nak turunkan berat badan..namun jika tidak ada kesungguhan dan semangat memang kelaut nampaknya.

Alhamdulillah..hari ni saya nak berkongsi kegembiraan customer saya bulan lepas. Customer saya ni adiknya exopismate dulu..Since dia tahu saya buat business shaklee dan dia tahu shaklee ada set diet shaklee yang selamat dan tidak merbahaya untuk jangkamasa panjang dia hubungi saya.

Beratnya pada pertengahan Disember lepas adalah 70KG. Beliau pernah ambik produk Herbal*** untuk turunkan berat badan tapi tak mampu nak teruskan setiap bulan kerana harganya sedikit mahal katanya. Kesian jugak kat en suami kan..asyik tiap bulan nak keluarkan ongkos banyak katanya-)



Akhirnya beliau nekad untuk mengambil ESP,Cinch Shake, Herblax dan Omega Guard untuk membantu menurunkan berat badan beliau. 

Dan hari ni beliau berkongsi beratnya dah turun sehingga 66.6KG. 3 Kg dalam tempoh sebulan begitu banyak baginya..Alhamdulillah..itu pun dah 3,4 hari beliau cheat ambil breakfast berat dan skip pengambilan omega:-)


Alhamdulillah dengan izinNya..saya hanya perantara membantu..Insyaallah produk shaklee selamat dan berkesan. Yang penting,badan pun ringan dan sihat bertenaga nak beribadah,nak uruskan anak-anak kan..


Kebaikan Set Diet Shaklee:

1) Detox

Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, baru mudah badan kita menyerap nutrien pada tahap optimum.



Herblax Shaklee berfungsi untuk detoks usus,mengatasi masalah sembelit. Sekiranya anda menyusu badan boleh mengambil Alfafa Complex sebagai penganti bagi mengelak cirit birit pada bayi.


2) Memecahkan Lemak dengan Omega Guard



OmegaGuard membantu memecahkan lemak dalam terutama di bahagian salur darah,organ. Omegaguard juga sangat bagus untuk menurunkan paras kolestrol tidak sihat dan melancarkan peredaran darah. Selain omegaguard, Lecithin juga sangat bagus di mana ia adalah “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya, ia menyebabkan lemak itu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak daripada melekat pada dinding membran.


3) Mengawal Selera Makan dan Membina Otot dengan Protein

 Protein sangat penting dalam proses penurunan berat badan dan ia diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh dan perkembangan otot, mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak

Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. ESP dan Cinch Shake adalah protein bermutu tinggi dan tanpa GMO yang dapat membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot,mengawal nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. 

ESP



  • ESP merupakan protein yang sangat tinggi dan semulajadi (bukan protein tiruan- Non-GMO) 
  • rendah lemak. Ia dalam bentuk serbuk. 
  • indeks glasemik yang rendah dan sangat sesuai untuk pesakit kencing manis.
  • Satu-satunya produk dipasaran yang memberi jaminan mengandungi 9 asid amino yang paling penting untuk badan dan tidak boleh dihasilkan oleh tubuh badan secara sendirinya.


Cinch Shake: 

3 pilihan perisa enak cinch shake

  • Cinch Shake memberikan khasiat seperti satu hidangan tetapi dengan rasa santapan manis
  • Mengandungi Cinch Pro iaitu suatu campuran protin eksklusif diperkaya dengan asid amino leusina
  • Diperkaya dengan Leucine™ untuk memelihara otot
  • Terdapat 24 gram protin dalam setiap sajian
  • Mempunyai kandungan serat yang tinggi iaitu 6 gram dalam setiap sajian
  • Nilai glisemia yang rendah untuk mengekalkan paras gula dalam darah yang normal dan mengekalkan tenaga
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian (Daily Value) bagi 21 vitamin dan mineral yang penting
  • Tiada perisa, pewarna atau pemanis buatan
  • Soya bukan GMO

Kesimpulannya, set diet shaklee ni bukan sahaja membantu menurunkan berat badan,malah membantu meningkatkan kesihatan lebih baik dimana dapat membantu membuang segala toksin dari badan, melancarkan peredaran darah,menurunkan paras kolestrol tidak sihat dan memberi tenaga.

Lagi TESTIMONI SET KURUS SHAKLEE


Yang penting, untuk mendapat berat badan ideal dan cepat penurunan berat badan perlu pastikan pengambilan air masak mesti cukup 3liter, pengawalan makanan -elakkan makanan berlemak/berminyak dan senaman ringkas.

Jom kurus sihat dan cergas untuk kesihatan lebih baik supaya mudah untuk beribadah dan menjalankan urusan harian.


Sekiranya anda berminat untuk dapatkan set diet/ set kurus shaklee boleh hubungi saya seperti berikut:



Giveway January Cash RM500 by Emas Putih|



Salam. Dijemput join GA uzu ni. GA pertama untuk tahun 2016.  Sila tekan banner kalau nak join GA ini. Terima kasih.


[Tekan Banner Di Atas Untuk Join]



Ini ada satu produk baru yang membantu menghilangkan jerawat dalam masa 24 jam iaitu REFINITY Acne Hydrogel ! Ada 6 sebab kenapa anda perlu mencuba hilangkan jerawat anda dengan cepat iaitu :

1. PANTAS BERTINDAK
Formulasi Acne Hydrogel FOKUS pada rawatan jerawat dan bekas jerawat bagi menjadikan wajah anda kembali licin bersih berseri.

2. SENANG & MUDAH
Hanya sapu 2 kali sehari dan tunggu hasilnya. Cepat meresap dan kering tanpa rasa kesan minyak.
3. SESUAI UNTUK KULIT SENSITIF
Tidak seperti produk lain di pasaran, Acne Hydrogel diperbuat dari bahan herba Asli yang sangat efektif dalam rawatan jerawat dan bebas dari bahan kimia. Oleh itu, ia sangat sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif.

4. PENGIKTIRAFAN
Diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (NOT151105679K) dan Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PO-BMF-PPIM01407). Diyakini halal dan dijamin keberkesanannya.

5. 98% PENGGUNA BERPUAS HATI
Hampir 10,000 botol dijual setiap bulan dan hampir kesemua pengguna berpuas hati dengan kesannya. Setiap hari kami menerima testimoni positif dari pengguna.

Sesiapa yang berminat boleh dapatkan REFINITY Acne Hydrogel di http://refinity.com.my/ . Hilangkan jerawat anda semudah A B C dan sepantas kilat dalam masa 24 jam !! 

Harga  : RM70 sebotol / 2 botol RM130 *hargapromosi*

Giveaway January2016 Cash RM500 by Emas Putih disponser oleh Emas Putih , dan Refinity Malaysia. Terima kasih kerana join GA ini :)